להרחיק את ההורים

 ידיעה שהגיעה מהעתיד. הורים לילדים בבית ספר ביישוב אבן יהודה פנו למנהלת בית הספר בדרישה לחגוג  ביום שישי ה' בניסן התשפ"ד, 12 לאפריל 2024 למניינם, לרגל הריגתו של הילד ה- 5784 (התשפד) בעזה כנקמה על רצח ילדים ב־7 לאוקטובר ביישובי עוטף עזה. מנהלת בית הספר פנתה למשרד החינוך וזה פסק כי יש להתיר את קיום האירוע כמבוקש.

YNET חשף לא מכבר כי הורים פנו למנהלת בית הספר בדרישה שמעיין שחר לא תורשה להשתתף במסיבת פורים. הסיבה: מעיין בת ה־10 נפצעה קשה בתאונה באוטובוס שהסיע את תלמידי כיתתה ומאז היא נכה שלא מתפקדת ולא מדברת. ההורים הסבירו כי מראה הנכה ייצור טראומה עבור הילדים הבריאים. מנהלת בית הספר פנתה למשרד החינוך וזה פסק שאסור למעיין שחר הנכה להשתתף במסיבה.

מה שמזמין דיון על חינוך חובה.


החוק וההונאה


חוק חינוך חובה נוצר במטרה לתת לילדים אפשרויות שוות בחייהם ללא אפליה על רקע כלכלי, מגדר ומוצא באמצעות השכלה ופעילות משותפת. החוק הטיל חובה על הורים לשלוח ילדיהם לגן ילדים ובית ספר ועונש מאסר על מי שלא עושים כן.

זה מסוג ההונאות העצמיות השגורות בחברה הישראלית. יש בתי ספר פרטיים – הגובים שכר לימוד מהורים - הניזונים גם ממימון ממשלתי. יש בתי ספר שמפלים על רקע מגדר. יש גם לימודי בית שמשרד החינוך מפקח עליהם. יש ואריאציות על מה מותר ומה אסור. כאשר יש כפיית לימוד דת על בתי ספר ממלכתיים ואין כפייה ללמוד מדעי החיים בבתי ספר דתיים. ישראבלוף מוכר וידוע.

יש עוד סיבה מדוע החינוך הוא חובה: כדי שהילדים יוצאו לזמן מה מהשפעת הוריהם. שיכירו עולם אחר. שילמדו שיתופי פעולה עם זרים. ההורים אמורים להיות מוזמנים למורים אחת לכמה חודשים כדי לשוחח על מצב הילדים. ההורים לא אמורים להיות מורים או מפקחים. הם בעיקר לא כשירים לעבודה הזו כי הדבר היחיד שמעניין אותם זה הילד שלהם, לא האחרים ולא הקבוצה.


משטר הפחד


בפועל, עם השנים, נוצר מצב  שהורים הטילו מורא על מורים ומנהלים. מה שקרה באבן יהודה הוא חלק משיגרה חדשה שבה הורים או ועדי הורים או רבנים מתפקדים כדירקטוריון של בתי הספר. זה יתגבר עם תתקבל הצעת החוק לפיה הורים יוכלו לצפות בילדיהם בפעוטונים כל העת באמצעות הטלפון שבידיהם.

אם המורים והגננות הם פקידי הוראה/בייבי סיטר של הורים והם לא מקור הסמכות על מה שנעשה במוסד בו הם עובדים, אז עדיף לבטל את חינוך החובה וגם את משרד החינוך שמתיר אפליה נגד נכים בניגוד לרוח החוק שבא לאסור אפליה. מורים שיודעים כי הורי התלמידים הם הבוסים יעשו הכל לרצות אותם. כך גם נראה מעמד המורה ומי שבוחר במקצוע הזה.

במחשבה נוספת ילד בן 18 לא שונה בהרבה מילד בן 17. אז הבה במסגרת גיוס חובה לצבא נאפשר להורים את אותו מעמד שיש להם בבתי ספר. במיוחד עתה כאשר מתברר כי בעלי המקצוע בצבא קיפלו דעתם כדי לרצות ראש הממשלה שאמר שחמאס מורתע כי זו המדיניות לפיצול פלסטין.


תפקיד ההורים


חינוך חובה לא חייב ולא ראוי שיהיה אחיד. בתי ספר יציגו נושאי ושיטות לימוד. זה שליד האוניברסיטה יכול להציע לימודי שפינוזה – בכל זאת היהודי הכי חשוב בתולדות האנושות עד כה, למעט בנימין נתניהו. זה שליד בית העלמין יכול להציע אקולוגיה עם התמחות בלימודי מיחזור גופות בני אדם כתחליף לייצור אשלג מים המלח. זה שליד בית תפילה - לימודי דתות – בלשון רבים -שבמרכזם היצירה האנושית הנקראת אלוהים.

 להורים יהיה תפקיד אחד: לבחור את בית הספר שבו ילמדו ילדיהם.

ושיעופו מבתי הספר.


 


 

 

 

 

שתפו:

תענוגות התחרות החופשית

 האם יש תחרות חופשית בעיר אופקים? השאלה אינה תמוהה כפי שהיא נראית. כי ברור שכל מי שרוצה, חופשי לפתוח כל עסק שהוא בעיר הדרומית. אבל בין החופשי לתחרות יש פער הנובע מכך שאין הרבה קופצים על פתיחת בית מרקחת באופקים. ליתר דיוק חנות גדולה שבית המרקחת טמון אי שם בקצה ואחרי שורות של מדפים שמלאים בהכל חוץ מתרופות. או, בקצרה, סופרפארם.

שתפו:

חסידי האופק

 העובדה שאחרי כמעט חצי שנה של מלחמה, רבבות הרוגים, כמיליון פליטים והרעבה אין ניצחון העלתה לסדר היום, כעוף החול, ההצעה לאופק מדיני.  על טיבו של המושג ומה שעומד מאחוריו נסוב המאמר הנוכחי.

שתפו:

להרוג את המת

 לדוברי אנגלית אין ספק: שמו הים המת. בתרגום חוזר מאנגלית לעברית  הוא מכונה ים המוות. יש הטוענים ששמו המקורי הוא ים המלח. ויש בזה היגיון כי הדבר היחיד שצומח שם הוא מלח. יצורים חיים מדירים עצמם מהמקום הזה למעט בני אדם שמאמינים כי להשתכשך במים מלוחים מבריא ממיני תחלואי עור.

שתפו:

לנצח בתיק"ו

 עבור

מר יחיא סינוואר

מנהרה 312 (ג)

עזה

במשך כמה חודשים אני מנסה לשכנע את ממשלת ישראל (האויב הציוני – לשיטתך) להפסיק את המלחמה המוטרפת הזו. לא רק שהממשלה לא נענית אלא יש ירידה במספר קוראי הבלוג שלי דבר המעיד שגם הישראלים מאכזבים. מכאן הפניה אליך לא רק כמפקד החמאס בעזה אלא גם כשותף פיננסי לבנג'מין ניתאי(*) בקבלת מימון מסבא קטאר.

To cut the bullshit הנה הצעתי:

שתפו:

דו תחמוצת המע"מ

 היה היו שני ויכוחים. האם יש התחממות גלובלית חריגה? ואם יש – האם היא מעשה ידי אדם? שניהם טרם הוכרעו מדעית בעיקר בגלל שיש לאנושות, במקרה הטוב, מידע על הטמפרטורות על פני כדור הארץ רק במאות שנים ספורות. יש מידע עקיף. כך למשל דיווח חוקר בכינוס שהיה במכון ואן ליר בירושלים על ממצאיו במאובנים בני מאות אלפי שנים שנמצאים עמוק באוקיינוס. הממצא הרלוונטי היה כמות הפחמן הקטנה יחסית במאובנים בהשוואה לשאריות בעלי חיים צעירים יותר. מה שמלמד כי אז באוויר היה פחות פחמן, ואולי גם שיש קשר בין שיעור הפחמן באטמוספירה לבין ההתחממות על פני כדור הארץ.

שתפו:

פדיון גיוס

 אין דבר שמרטיט יותר את מתנגדי הממשלה הנוכחית מאשר למצוא איש ליכוד שעוקץ את ראש הממשלה. כך נתפסה הודעתו של שר ה(אי)ביטחון, יואב גלנט, כי יביא לכנסת חקיקה בענייני גיוס רק בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה. אפשר לשאול מדוע אמירה חסרת תוכן ממשי נתפסת כעוקץ. לא ברור ממנה מה הוא החוק שגלנט רואה לנגד עיניו. ואפשר לנחש שהוא יציע משהו דומה למצב הנוכחי. אבל לא התוכן עניין את מתנגדי הממשלה אלא הסיכוי שלא תושג הסכמה של כל הקואליציה, הממשלה תיפול, יהיו בחירות, הבוחרים יצביעו לפי הסקרים של היום, ויהיה שמח.

שתפו: