המומחים ל(אי) שיוויון

 חגיגת השבוע בזירה הציבורית החלה לאחר שפורסם פסק דין בית הדין הגבוה לצדק (בג"צ) בעניין גיוס תלמידי ישיבה, מימון ישיבות וייצוג הממשלה באמצעות עורכי דין פרטיים.

רוממות השיוויון היא במרכז פסק הדין. חוק שרות הביטחון מעניק לשר הביטחון סמכות לקבוע מי מגוייס. הממשלה השתמשה בסעיף הזה לטעון ששר הביטחון החליט לא לגייס תלמידי ישיבה – וזו זכותו.

שתפו:

Back in the USSR (*)

 ראשית לדבר המפרסם: "ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 נעמוד במשמרת מחאה ברחוב דיזינגוף פינת קינג ג'ורג', תל אביב...בדרישה לטיפול אמיתי ביוקר המחייה...".

כך במנשר של החזית הדמוקרטית לשלום ושיוויון (חד"ש) שתוקף את מדיניות "התחרות" של הממשלה ומדיניות ההקלות ביבוא מוצרי מזון ש"מועילות אך ורק לשורת הרווח של היבואנים ורשתות השיווק".

מהיכרות עם חד"ש המנשר הזה היה נכתב גם לפני ארבעים, חמישים ושבעים שנה.

שתפו:

הפלסטיקה של הילדים

 

אני מתחיל את המאמר הזה בהצעה לזכרים: הפסיקו לנשום, לאכול ולשתות, כי כשאתם עושים את זה אתם מכניסים לגופכם מיקרופלסטיקים שמשפיעים לרעה על זקפה ועל טיב הזרע.

כך בישר השבוע הגרדיאן האנגלי, על יסוד ממצאי מחקר שנעשה.  אם כולכם תעשו את זה ייפתרו שתי בעיות:

שתפו:

בוררות חובה

 

שלום לכם, שגרירי רוסיה, האיחוד האירופי, סין, ארה"ב

 הפנייה אליכם אפשר ותיראה תמוהה. אבל אנא תתאזרו בסבלנות על אף שהפונה אליכם הוא אזרח ישראל נטול הדר וסמכות ממשלתית.

המצב הגיאופוליטי כאן מוכר לכם. גם הויכוחים הפנימיים בישראל, מעטים ככל שיהיו, מוכרים לכם היטב. מה שלא מוכר לכם זה ממצאי הסקר המדגמי שערכתי, שנראים לי חשובים, גם אם שום סטטיסטיקאי לא ייתן בהם אמון מטעמים מתודולוגים קטנוניים.

שתפו:

חילוץ על סף תהום

 "לאור זאת, אנו – כלכלנים וכלכלניות ישראלים – מתריעים בצורה הברורה והנחרצת ביותר, כי השילוב בין מדיניות ממשלות ישראל לבין קצב הגידול הגבוה של האוכלוסייה החרדית מוביל את המדינה לעבר תהום ומסכן בצורה ממשית וקשה את המשק והחברה הישראלית, כולל את החברה החרדית עצמה.”

שתפו:

האופוזיציה

 לבדיקת הנושא שבכותרת עיינתי השבוע באתרי המפלגות חד"ש ומרצ וחיפשתי מה עמדתן באשר למלחמה בעזה ובצפון. באתר מרצ אין מילה. באתר חד"ש מצאתי "מלכתחילה היה ברור שרק הסכם בדרום, במסגרתו גם ישוחררו החטופים, יפסיק את האש גם בצפון, וזו עדיין הדרך היחידה להפסקת הסיוט."

שתפו:

מי מממן את המלחמה

 "בעת מלחמה אין זה הזמן להעלות מיסים". כך פסק הפרה"ג (הפרופסור הגאון) שליט"א אבי שמחון, יו"ר המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה בראיון ל־YNET. כמקובל במשרד ראש הממשלה זה מתחיל ונגמר בבלוף.

שתפו:

כולסטרול ודמנציית נעורים

ידידי י"ב עבר לפני כמה חודשים צינתור לב ובמכתב השחרור מבית החולים הומלץ להכפיל את מינון תרופת הסטטין להורדת הכולסטרול כל עוד הכולסטרול "הרע" (HDL) גבוה מ־55. למה 55? תהה ופנה לייעוץ אינטרנטי שבו מצא כי בארה"ב ההמלצה היא פחות מ־100 והמחמירים ממליצים על פחות מ־70. קופת חולים הכללית מצאה כי אצל "נורמלי" זה אמור להיות פחות מ־100.

שתפו:

גולן אחר

 שלום ליו"ר מפלגת העבודה, יאיר גולן. השבוע ניצחת בקלות בהצבעה לבחירת יו"ר המפלגה.  סביר שמעתה ואילך תקבל הרבה עצות איך לעשות מה. המאמר הזה מבקש לתת לך כמה הצעות מה לא לעשות וזאת מהטעם שלגבי מה כן לעשות אנחנו חלוקים.

שתפו: