ברוך שעשני אהבל




הזיכוי של אהוד אולמרט בפרשת ראשונטורס אינו מקרי


ג"ד הוא פקיד בכיר למדי. לצד תפקידו הוא גם מנהל עסק פרטי. זה קורה בזמנו החופשי מעבודה ובאישור מעסיקיו. בעסק שלו הוא מוכר שירותים מסויימים וגובה עליהם תשלום.




 הנה אי-הדיוק השני. הראשון הוא בשמו של האיש ובכל אפשרות אחרת לזהותו. העובדות, עם זאת, נכונות ומדוייקות.

 אי-הדיוק השני הוא במילה "גובה תשלום." ג"ד לא גובה תשלום. הוא פועל באמצעות "זכרונטורס." התאגיד הזה מקבל את התמורה ורושם אותה בכרטיס חשבון על שם ג"ד . וכשג"ד צריך לרכוש משהו לעסק שלו, הוא עושה גם זאת באמצעות "זכרונטורס."

תרגיל במס הכנסה

  כיוון שג"ד הוא איש עסקים מוצלח למדי, הכרטיס שלו נמצא כל הזמן ביתרת זכות. האיש גם חובב נסיעות לחו"ל, וכשהוא טס לאנשהו וקונה שירותי מלון ורכב - מחוייב הכרטיס שלו ב"זכרונטורס."

  כשנודע לי על העסק המשגשג הזה, שאלתי את ג"ד איך זה עובר לו בשלום. האיש הגיב בתמיהה. מה הבעיה, הוא שאל. הרי הכל מסודר, ויש חשבוניות, אז מה לא בסדר?


 מה שלא בסדר הוא שמתקבלת כאן הכנסה, אבל אין תשלום מס הכנסה. העסק, מבחינת שלטונות מס הכנסה, כלל לא קיים. יש רק כרטיס בזכרונטורס.

 יכול להיות שג"ד לוקח סיכון. כי מה יקרה אם "זכרונטורס" תיקלע לקשיים והכרטיס, על יתרות הזכות שלו, יהיה שווה כנייר טואלט? אבל בינתיים עברו כבר כמה שנים טובות, ואף אחד שצריך לדעת על הכרטיס לא יודע עליו. שום גרוש לא זז מההכנסה של ג"ד לקופת מס הכנסה.


 מה שקורה ביומיים האחרונים, בעקבות פסק הדין של א"א, מחזיר אותנו ל"ראשונטורס." על פי הזיכוי של א"א בפרשה הזו, אפשר להתרשם כי ג"ד צח כבדולח. נכון, זה מוזר שיש לשר כרטיס במשרד נסיעות פרטי, ומוזר שכל מיני גופים מעבירים לשם כסף (ומדובר בגופים שמבקשים תמורה עבור כספם: הרצאה מאלפת של א"א.( נכון גם שאין עוד שר שיש לו מין כרטיס כזה פרט לא"א. אבל נכון גם, אם הבנתי את פסק הדין, שזה בסדר גמור.


 במיוחד אם א"א הוא אהבל.

אולמרט דיניץ ושאר אהבלים

 בכלל, מתברר שאנשי ציבור הם אהבלים בהגדרה. היה פעם יושב ראש לסוכנות היהודית. שמחה דיניץ שמו. איש אשכולות במהותו. הוא קיבל מהסוכנות כרטיס אשראי למימון הוצאותיו בתפקיד, והתברר שקנה באמצעותו רהיטים לביתו. דיניץ הועמד לדין, ולבסוף זוכה. למה? מטעמי אהבליות.  מאיפה לו לדעת מתי להשתמש בכרטיס הפרטי שלו ומתי בכרטיס של הסוכנות? מה, הוא צריך לדעת לקרוא תלוש משכורת, כדי לגלות שמחיר הרהיט לא נוכה משכרו?


 א"א הוא לא איש הציבור הראשון ובטח לא האחרון שיצא זכאי מטעמי אהבליות. הם כולם כאלה.


 זו הסיבה שמהיום אני לא קורא לג"ד ג"ד, אלא אהבל. כך גם אני מוציא אותו זכאי למקרה שהפרקליטות המרושעת או חוקרי המס יתעלקו עליו.


 ובכל זאת, אני תוהה אם להלשין עליו למס הכנסה. מצד אחד הוא אהבל, אבל מצד שני יש ספק קל שבית המשפט לא יכיר בהגנה הזו. כי מה שמותר לאנשי ציבור, אסור לסתם אדם.

  מצד שלישי,  בהלשנה מסודרת אקבל לפחות 10%  מההכנסה המועלמת, ואוכל לנסות גם את כוחי כאהבל.  המזכירה תרשום את זה בכרטיס שלי ב"עשתטורס ."
12.7.2012

שתפו: