כיפור של שטויות

 
קשה לדעת מה מגוחך יותר: הבלי הדת או טיפשות הח"כ
ביום שלישי בשבוע שעבר התקיים אירוע בעל חשיבות עולמית. לבטח חשיבות לאנושות הבועטת. וכמובן לאנושות הצופה בעובדי הייצור הבועטים. הקבוצה שבבעלות האימפריה שבשקיעה התחרתה מול הקבוצה של האימפריה ששקעה. האימפריה שבשקיעה היא אחת מנסיכויות המפרץ שהשקיעה מממונה בקבוצה האורחת. האימפריה ששקעה היא הפשיזם הספרדי שטיפח את קבוצת הכדורגל ריאל מדריד שהתחרתה באותו ערב כנגד מנצ'סטר סיטי.

המשחק נפתח בשעה 1945 מה שאיפשר לצפות בו בנחת מבלי לחשוש לאחר לעבודה למחרת או להגיע במועד אך בעיניים מכוסות קורי שינה. אבל לא, זה לא קרה בישראל. אצלנו החל המשחק רק בשעה 2145 – בשל שעון הקיץ שהיה נוהג  כאן עד השבוע. אותו שעון שעל העלמו התבכיינו חברי מרצ ומיטב החילוניים שחשים  כי גנבו להם את הקיץ. ואף שם היה לגנב הקניין הקייצי – אלי ישי.
כשהילדים מתעוררים
 
קצת מעצבנת ההתלהמות הזו נגד שר הפנים. שלא יהיה ספק: הזגען הזה ראוי לכל גנאי, בשל מגוון גדול סיבות. אבל לאו דווקא בפרשת השעון. בעניין הזה הוא  פשוט דואג לבוחריו הצמים ביום כיפור ומוודא ששעות הערות נטולת המזון שלהם יתקצרו קמעה. היו כמה מנהיגים חרדים שבאו השנה עם טענה מגוחכת חדשה: הילדים יילכו לישון מוקדם יותר – בגלל החושך שהקדים – מה שייקל על ההורים. אלא שבמשחקי השעון יש סכום אפס. ילד שנם עם חושך מתעורר עם אור – בחמש בבוקר. כפי שנוהג כל קשיש קשה שינה בין אם בשעון כזה או בשעון אחר.
לקצר את הצום זו משימה ראוייה (למי שמאמינים בהבלי צום) כי משהתרבו ייראי שמיים החרדים, קטנו מספר החטאים ועבודת כפרת העוונות המוטלת על יהווה הצטמצמה פלאים.  לקראת השנה הבאה ראוי לשקול להזיז את השעון שעתיים לאחור, כי חבל לצום סתם בהעדר די חטאים.
אירופה כמשל
 
קשה לדעת מה מגוחך יותר: הבלי הדת או טיפשות הח"כ. הפעם זה היה ניצן הורביץ (מרצ) שניהל קמפיין סביב מחוגי השעון הנסוגים. ואף, כך דווח ברדיו, עשרות באו להפגין בתל אביב ומול בית המיניסטר האחראי בתביעה לא להסיג את המחוגים לאחור. וגם להם טענה מגוחכת חדשה: הנהגת שעון החורף בעת הזו מביאה אלינו את החורף חודש לפני שהוא מגיע לאירופה. כאילו שאי פעם הם עצמם הציעו כי שעון אירופה יאומץ כהלכתו במדינת תל אביב ובספיחיה התרבותיים. אנחנו, מתברר, צריכים להיות כמו אירופה רק בהזזת השעון. לא בשעון עצמו. למה? למה הם מתחילים לעבוד ב -9 בבוקר ואנחנו שעה ויותר קודם לכן.
אין דבר אובייקטיבי, אפילו לכאורה, בתואר השעה.  במאמר ב – 2008
                                http://gidioneshet.blogspot.co.il/2008/11/blog-post_04.html
הובאו ממצאים ממחקר שנערך על שינוי השעון במדינת אינדיאנה שבארה"ב. נמצא ששעון קיץ לא חוסך אנרגיה. שם, בניגוד לתיאוריות  מלומדות, מדדו צריכת חשמל בפועל בבתים ובעסקים, ולא חישובו מודלים כלכליים.
מה שמעביר את הוויכוח המטופש לתחום ההנאות. ניצן הורביץ אוהב לילות מוארים בשמש ואלי ישי אוהב להשכים את ילדיו בחמש בבוקר, באור. והכי חשוב: בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, שאול מופז ושלי יחימוביץ אוהבים את ישי יותר מאשר את הורביץ, ואתם יודעים למה.
אבל מאות אלפי אוהדים (ולא העשרות הבודדות של הורביץ) אוהבים יותר מכל את האנושות הבועטת ורוצים לצפות בה בשעה 1945 ולא בשעות המוזרות של הלילה. אלי ישי עשה כברת דרך ובשבוע הבא – אם לא יהיה שינוי – נראה אותם בועטים ב  - 2045. אבל כבוד השר, אפשר להשתפר ולהזיז את השעון עוד שעה. למען מצוות הנחת תפילין של לילה מול מסך טלוויזיה צבעוני.
23.9.2012
 

שתפו: