סליחה חנין



בנימין נתניהו, כך התברר בסוף השבוע האחרון, מתנצל בפני ראש ממשלת תורכיה ובפני העם התורכי על פרשת הטיפול בספינה מרמרה. יותר מזה: הוא מוכן לשלם פיצויים לנפגעים ולמשפחותיהם. ועוד יותר מזה ומזה: הוא יקל  בסגר על העזתים שכלל לא היו מעורבים בפרשה. ואם, כמאמר היהודים, ירצה השם, הוא אפילו ילחץ ידו של המן-ארדואן אחרי שזה ילחץ את ידו של גדול המרצחים הטרוריסט הידוע אסמעיל הנייה, ראש ממשלת החמאס.


לא רע בשביל ראש ממשלת ימין שעד אותו סוף שבוע אומלל לא הסכים לכל הדברים המתוארים לעיל. מה שמאושש את הטענה שנתניהו הוא בראש וראשונה סמרטוט פוליטי. ואם נגזר על ישראל שיהיה כאן ראש ממשלה מהימין – עדיף שיהיה סמרטוט סחיט על פני מטאטא יורה נוסח אהוד אולמרט. משניהם שלום לא יצא, אך לפחות הסמרטוט לא הולך חמוש בסיכה חדה לנקב ערבים באשר הם.

אבל מה עם יאיר לפיד?


יאיר לפיד הוא כנראה קופירייטר מוצלח. ה"זועביז" שלו הפכו למושג, ונקלטו מיד בשפת היומיום של כולנו. למי ששכח המאור הגדול התכוון לחברת הכנסת חנין זועבי שהיא בת בריתו של השטן  והוכיחה זאת  כאשר הפליגה על הספינה מרמרה שהיתה עמוסת נשק התקפי נגד ישראל. נשק  שנמס ונעלם ברגע שפשטו על הסיפון חיילי הקומנדו של צה"ל. מזכיר קצת את סיפור נשק ההשמדה ההמוני של משטר סאדם חוסיין בעירק שנעלם עם פלישת הכוחות האמריקניים. חברת הכנסת זועבי נתפסה על הספינה ומאז היא לדראון הפוליטיקאים הציונים מקיר לקיר. היו כאלה שאף ניסו להעמידה לדין, לשלול זכותה להיבחר לכנסת ועוד עונשים שהתמסמסו בסופו של עניין ונשארנו רק עם מטבע הלשון הגזעני של הלפיד .

מה שמעלה את השאלה הבאה: אם מתנצלים לפני העם התורכי. ואם מתנצלים בפני ארדואן, המייצגם באנטישמיות די מופגנת, מדוע לפיד ונתניהו לא מתנצלים בפני זועבי?

על לחיצות ידיים ויריקות

ויותר מנתניהו האצבע מופנית ליאיר לפיד. הוא הרי זה שהמציא את ה"זועביז".  ללמדנו שחלקו אינו עימה. הוא שותף להתנצלות לפני ארדואן אך נמנע מלהתנצל  בפני אזרחית ישראלית שהשתתפה במשט הפגנה.  ומן הסתם, בהינתן ההזדמנות, גם הוא ילחץ את ידי ארדואן, אך ימשיך לירוק בפניה של זועבי.

אחרי סוף השבוע התורכי מה שחשוב הוא שכל ישראלי ידרוש ממשלתו שתתנצל לפני חנין זועבי. היא נהגה, בהפגנה על המרמרה, באומץ לב ובצדק. כאשר על הצדק מעיד בנימין נתניהו שהתנצל.

אז איפה הפוליטיקה החדשה, יאיר לפיד?

פינה חשוכה: לפיד שכר יועץ כלכלי בשכר של שקל לשנה. היועץ, מישאל וקנין, הוא איש עסקים. שכר של שקל לשנה מבטיח שוקנין ימשיך לעשות לביתו. האם אנחנו רוצים יועץ למדיניות ממשלתית מאיש עסקים פעיל? בפוליטיקה חדשה משלמים לוקנין שכר מלא ובתנאי שכל זמנו וחשיבתו מופנים רק לתועלת הציבור.
24.3.2013


שתפו: