דיור אנטי ציבורי



בין אם הידיעה רצינית  ובין אם היא בלון ניסוי שמפריח הספינאי לפיד, יש עניין להתעסק בנושא: הדיור הציבורי. על פי הידיעה ב"הארץ" שר האוצר החליט לבטל את חוק הדיור הציבורי – מהחוקים היחידים שהצליח השמאל  להעביר מאז נחקק חוק הבריאות הממלכתי מ – 1994  - ואחר כך חזר בו.

על פי החוק מ – 1998 מי שמתגורר בדיור ציבורי – דירה  של החברה הממשלתית "עמידר", למשל –  זכאי לקנות אותה במחיר מוזל. כדי למנוע הידלדלות מלאי הדירות הציבוריות כתוצאה מרכישתן בידי הדיירים, נקבע כי הממשלה תשתמש בתמורה שתקבל כדי לבנות דירות חדשות שיועמדו לרשות "זכאים" – משפחות  שלהן הכנסה נמוכה במיוחד.

מעבירים הון לעניים

הנה לכם רפורמה אגררית למהדרין. השמאל – ח"כ רן כהן (מרצ) שושבין ראשי – מצ'פר את העניים בדירות. קטנות, דפוקות, אבל דירות. וידוע כי מעון בטוח למשפחה מניב תוצאות טובות יותר לילדים בבתי ספר. וגם חלוקת ההון משתפרת והעניים זוכים בפיסת רכוש. מה יותר מתקדם מזה?

מה גם שפקידי האוצר שטמו את החוק מיום חקיקתו. ובמשך השנים ניסו לבטלו אך שרי האוצר לא נענו לעצה. ופקידי האוצר, כידוע, הם רשעים מרושעים. ואם הם בעד חיסול החוק – אות ומופת הוא שמדובר בחוק טוב ומיטיב. כך מתנהלת פוליטיקת השמאל בישראל.

שמאל מזן ימני


הוא ימני כי הוא מאמץ את ההשקפה הימנית שהפרטה היא טובה.  אולי זו הפרטה לא כל כך  טובה כשמפריטים בנק, אבל היא מעולה אם מפריטים דירה. בכך אימץ כהן, ובעקבותיו השמאל הפרלמנטרי, השקפה ימנית מובהקת.  ואין ניצחון גדול יותר מאשר ניצחון בתחום התודעה.

ויש גם טיפשות חקיקתית. אם מוכרים דירה בהנחה, ואת הכסף משקיעים בבניית דירה חדשה, התוצאה היא שתמורת כל שני חדרים שמוכרים מקבלים סכום שמספיק רק לחדר אחד. גם בגלל שהדירה הישנה היא ישנה וגם בגלל ההנחה במחיר. וכך, גם אם מבצעים את החוק כלשונו, מלאי הכסף שעומד לרשות בניית דירות ציבוריות חדשות הולך ומתדלדל.

לאן הלך הכסף?

אלא שמההתחלה, הוחל החוק רק על דירות ממשלתיות. למה? כאן שוב אימץ השמאל את עמדת הימין כי רכוש ציבורי אפשר וראוי שיימכר.  אבל דייר קשה יום שגר בדירה השייכת לבעל בית פרטי – לא יזכה  לאותה הטבה. לענייננו החוק גם לא הוחל על הסוכנות היהודית – הבעלים של עמיגור שהיא חברה שעיסוקה דומה לזה של עמידר.
הסוכנות היהודית,  סירבה לשתף פעולה עם חוק הדיור הציבורי, אבל הסכימה למכור לממשלה את הדירות שבבעלותה – במחיר מלא. וכך חלק ניכר מהכסף שהממשלה הרוויחה ממכירת הדירות שבבעלותה, הועבר לסוכנות היהודית – ולא לבניית דירות חדשות.

כאשר נודע לאחרונה על כוונת האוצר לבטל את החוק (שכמו חוקים לא מעטים שמו הוא שקר) קפצו פעילי שמאל ו"אירגונים חברתיים" והביעו התנגדות עזה לאקט האנטי חברתי. וכאן נולדה הטיפשות בריבוע. אם האוצר כל כך רוצה לבטל  -  בבקשה, שיבטל. אבל שיתחייב  לבנות בתמורה 10,000 דירות לשנה לחסרי דיור שהכנסתם נמוכה. אבל בשביל מיקח ומימכר כזה דרושה תבונה. והשמאל הישראלי הוא בעל נשמה גדולה ושכל קטן.
4.6.2013



שתפו: