שקרים במידות שונות


הוויכוח סביב הודעת האיחוד האירופי על כוונתו לאסור העברת כספים ושיתוף פעולה עם גופים ישראליים הפועלים גם בשטחים עורר גל תגובות. כצפוי התגובות תואמות לחלוטין את עמדתו הפוליטית של המגיב. אלא שתוך כדי תגובה נפלטים שקרים, במיוחד כאשר הדובר הוא מהימין (במובן האמיתי של המילה – מהעבודה ועד הבית היהודי).


שר השיכון אורי אריאל

"השר אורי אריאל אומר כי מדינת ישראל לא תיפגע פגיעה של ממש מהחלטת האיחוד האירופי לאסור מימון מיזמים ישראליים מעבר לקו הירוק. במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר השר לאריה גולן כי בידי ישראל כלים להתמודד עם ההחלטה - בהם הפסקת פעילותן של מדינות האיחוד בשטחי c שבשליטת ישראל וקיזוז ההפסדים מן הכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית".

מעניין: לדעת אריאל ישראל לא תיפגע אך ראש ממשלתו וכל חבריו הפוליטיים התקשרו בדחיפות למנהיגי האיחוד בבקשה, שלא לומר תחינה, שלא לפגוע בישראל.  מה, נתניהו  אידיוט? הוא לא יודע מה שאריאל יודע? או, לחילופין, אריאל משקר.

אני נוטה להאמין שאריאל שקרן. הוא עצמו אומר שיהיו הפסדים כתוצאה מהמהלך של האיחוד האירופי אלא שאותם הוא מציע לקזז "מן הכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית". והנה עוד שקר. ישראל לא "מעבירה" כספים לרשות הפלסטינית. ישראל גובה מסים בעבור הרשות הפלסטינית בתמורה לעמלה שהרשות משלמת לישראל עבור המשימה הזו. אגב, סביר להניח כי הרשות תשמח לגבות את המסים האלה בעצמה, אלא שישראל לא מתירה את זה.

לכן מה שאריאל מציע הוא לגנוב מהפלסטינים כסף. זה רעיון חביב בפני עצמו. במיוחד בגלל שהאירופים כלל לא ייפגעו מהגניבה. אריאל רוצה להעניש פלסטינים על מה עושים בבריסל. הגיוני לחלוטין. ולכן בפעם הבאה שמישהו יגנוב משהו ממני, אלך לקחת את הכסף מהשר אריאל.

בעל מפעל בברקן, יעקב מלאך

יעקב מלאך, מנכ"ל ובעלים של חברת אחדות, יצרן חלבה וטחינה מברקן שבשומרון, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי    "ההחלטה (של האיחוד האירופי) לא מחמירה את מצב היצואנים. אני ממילא כבר משלם מכס באירופה". האיש גם צודק וגם משקר. הוא צודק שהמהלך החדש לא מחמיר את מצב היצואנים הישראליים הפועלים מעבר לקו הירוק. הוא משקר כאשר הוא אומר שהוא "ממילא משלם מכס באירופה".
טכנית הוא משלם. האיחוד האירופי החליט לפני כעשור שמפעלים ישראליים מעבר לקו הירוק המייצאים לאירופה לא ייהנו מאפס מכס כמו מפעלים בישראל.  קמה סערה, כמו עכשיו, ואהוד אולמרט, אז שר תעשייה, נסע בשקט לבריסל וגיבש הסכם שלפיו האיחוד יגבה מכס אבל היצואן לא באמת ישלם. כל יצואן ישראלי הפועל מעבר לקו הירוק מקבל מהממשלה החזר על המכס שהוא משלם על יצוא לאירופה. לכן המפעל של מלאך לא באמת משלם מכס. שקר קצת יותר קטן מזה של אריאל. אבל מלאך עדיין לא מיניסטר.

חבר הכנסת עומר בר לב

ח"כ עומר ברלב (העבודה) אמר "כך, מוצאים גושי ההתיישבות הגדולים ביהודה ושומרון כמו גם הר הבית ושכונות בירושלים הנמצאים בלב הקונסנזוס הישראלי דה-פקטו מחוץ לגבולות ישראל. זוהי עוד הוכחה שמדיניות הממשלה ש'תפסת מרובה לא תפסת' לא עובדת. זהו עוד שלב בדה לגיטימציה של מדינת ישראל ועוד איתות שחובה לפעול למען המטרה המרכזית - הבטחת המשך קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי מובהק".

נעזוב את הגזענות הלאומנית הנודפת מהמילים האלה של מי שלכאורה  מהווה חלק מהאינטרנציונל הסוציאליסטי. ברלב אומר כי אילו הממשלה היתה מסתפקת בהתנחלות במזרח ירושלים, אריאל, אפרת וחברון אז האיחוד האירופי לא היה עושה את מה שהוא מאיים לעשות. האיחוד האירופי מעולם לא עשה את האבחנות שמקובלות רק על מפלגות ישראליות מהעבודה ועד התנועה ויש עתיד – בין גושי התנחלויות, מזרח ירושלים, הגולן ("לב הקונסנזוס הישראלי") ושאר ההתנחלויות. עובדה: הסנקציות נגד מפעלים באריאל ובגולן הוטלו כבר לפני 8 שנים.
גם ברלב - הוא חבר כנסת חדש אז אתייחס אליו בעדינות - לא מדייק.
18.7.2013





שתפו: