תג שיכחה


הממונה על הגבלים עיסקיים הזמין את חברת חשמל לשימוע בעניין תוכניתו להגביל את חלקה של חברת חשמל בייצור חשמל ל - 50%. השאר, זה הרעיון, יסופק בידי יצרנים אחרים. אלה אינם בנמצא כרגע ובכדי לעודד את הענף משמעות ההגבלה היא שחברת חשמל לא תוכל להקים תחנות כוח חדשות.
הפינה התקשורתית הזו שמחה להיות הפעם בצד החיובי. הפינה מברכת את הממונה, וממליצה בפניו לקבוע את חלקה של חברת חשמל ל - 20% ולא כמו שבחר. 


המספר הזה אינו מצוץ מהאצבע. עד לפני כשנתיים היו כאן ארבעה ספקי שרות טלפוני סלולרי. המחירים היו בשמיים ונוחי דנקנר היה פרסונה עתירת נכסים. או אז הגיע הספק החמישי והופ המחירים החלו לרדת. ללמדנו כי מספר הקסם הישראלי הוא מינימום 5 ספקים, ובתרגום לאחוזים – 20%.

כשלממונה יש אמנזיה

בהזדמנות חגיגית זו הפינה מרימה גבה על אדישותו של הממונה לכמה עניינים גרועים פי כמה:

1.    הממונה לא הזמין לשימוע את חברת ים המלח בכדי להודיע לה שהיא תוכל לספק רק 50% (רצוי 20%) מכמות האשלג בארץ.
2.    הממונה לא הזמין לשימוע את החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בכדי להודיע לה שהיא תוכל לספק רק 50% (רצוי 20%) מכמות משקה הקולה המוגז בארץ.
3.    הממונה על הגבלים עיסקיים לא הזמין לשימוע את שרת הבריאות/ראש עיריית ירושלים על שבחלקה המערבי של עיר הקודש יש בשבת רק ספק אחד (100%!!) של תרופות.
4.    הממונה לא הזמין לשימוע את אל על על שבקו לוד- וינה חלקה של החברה עולה על 50% - המספר הנבחר למען החשמל.
5.    הממונה שכח להזמין לשימוע את שר התחבורה, ישראל כץ, על שבקו ירושלים-תל אביב פועל רק יצרן אחד של תחבורה ציבורית,  וכי  היצרן הזה – אגד – נאלץ לגבות מנוסעיו, בהוראת כץ, מחיר כפול מהמחיר שבו היה אגד מוכן להסתפק כדי להסיע נוסעים.

הקוראים מתבקשים להאמין שאפשר להגיע ברשימת השיכחה הזו עד הסיפרה 100. בלי בעיות.

אז הממונה צבוע? התשובה היא, במקרה הזה, צבוע וטיפש.

יום מאסר תמורת קילווט

אבל נלך עימו עוד כברת דרך. נניח שיש טעם במהלך. אלא שהוא מחייב עוד דבר מה קטנטן: שהממונה ישחרר את חברת חשמל מהחובה לספק יותר מ – 50% מהצריכה. ואם יהיו כמה עסקים ומשקי בית, נניח איזה שני מיליון כאלה, שיוותרו ללא חשמל -  אז שכל מי שיש לו תביעה בעניין יפנה אותה לממונה, ולא לחברת חשמל.

מכיוון שהממונה יודע שהמהלך שלו הגיוני ומועיל הוא גם לא יהסס להודיע שאם אחרי המהלך שלו יהיה מחסור בחשמל (עד 50%) אזי על כל צרכן שיהיה נטול חשמל לשעה הוא – הממונה – יישב בבית סוהר שבוע. לשיטתו אין סיכוי שתרחיש כזה יתממש. אז מה הבעיה?
2.1.2014


שתפו: