שיוויון בהתמכרות



לא שמנו לב, אבל ח"כ תמר זנדברג, מצער לספר, היא בעלת מוח פגוע,  ואינטליגנציה מוגבלת.  היא נמוכה מדי משקלה פחות מדי ואלמלא חסינותה כחברת כנסת, נראה שהייתה מבלה את ימיה  בכפר גמילה בהוראת הגברת פאינה קירשנבאום סגנית לשר הפנים.

על מה מתבססת הערכת מצבה של זנדברג? הח"כית הודתה ברבים כי השתמשה במריחואנה, ומתברר כי סגנית שר הפנים היא מומחית לעניין ואת דעתה הביעה ברבים. הנה ציטוט מדבריה:

"וודקה הוא משקה מסוכן. פגיעתו קשה בכל אחד ובמיוחד בבני נוער ובצעירים עד גיל 25, גיל שבו הגוף ובעיקר המוח נמצאים עדיין בתהליך התפתחותי. כשחברי כנסת מספרים שהם צורכים וודקה להנאתם, הם לא רק מעודדים לבצע עבירה על החוק, הם צריכים לזכור כי הם מעודדים בין היתר בני נוער וצעירים להתנסות ולהזיק לעצמם 
בקרב בני נוער שהתחילו לצרוך וודקה לפני גיל 17 נמצאו פגיעות בהתפתחות המוח, באינטליגנציה, בגובה ובמשקל בהשוואה לכלל האוכלוסייה, שלא לדבר על הסכנה לפגיעות נפשיות והתמכרות".

נדמה כי על תוכן הדברים  לא תהיה מחלוקת. ואם נחליף את המילה וודקה במילה טבק הוא יישאר בתוקפו. אבל אם תחליפו את המילה וודקה במריחואנה, או אז יש מחלוקת. אין ספק שאלכוהולו טבק ממכרים. אבל לגבי מריחואנה יש ספק.  תבדקו את כל בני 60+ שלמדו באוניברסיטה במערב ותמצאו שמחציתם התנסו במריחואנה/חשיש. רובם ככולם, לא נגעו מאז בחומר -   כך נראית אי התמכרות.

הציטוט  הוא מדברי סגנית שר הפנים. אלא שהיא כתבה מריחואנה במקום וודקה. יש עדויות לרוב ששתייני אלכוהול מוציאים סכינים ותוקעים  אותם בגופם של זרים. מישהו שמע על סטלן מריחואנה שעושה כך?  לרוב הוא והיא יותר מדי רעבים מכדי לשחק בסכינים.


וודקה = מריחואנה

פאינה מוסיפה: "אומרים שאלכוהול חוקי ומסוכן לא פחות, אבל איננו רוצים להגיע למצב שהמריחואנה נגישה וזמינה כמו האלכוהול, "

שני דברים חשובים במשפט הזה: האחד, קירשנבאום מודה שהיקף השימוש במריחואנה קטן מהיקף השימוש של אלכוהול. השני, היא מודה שאלכוהול מסוכן "לא פחות". כאמור על הנזק שבמריחואנה יש ויכוח ועל הנזק שבאלכוהול – אין. אבל נאמנה לשיטתה, בוחרת  סגנית השר להיטפל למריחואנה ולא לאלכוהול שתפוצתו גדולה בהרבה.  

קירשנבאום מסבירה שאסור לצרף את המריחואנה לרשימת הסמים החוקיים – טבק ואלכוהול. הבנו ואנחנו מסכימים. אבל, לנוכח הסכנות שבסמים החוקיים – אולי נאסור גם אותם?
קירשנבאום לא מתייחסת לאלכוהול  כי כל מצביעיה ינטשו אותה. היא יוצאת למלחמה נגד המריחואנה. אבל נגד האלכוהות? מה היא, פסיכית?

משרד הבריאות, שגם הוא נגוע בצביעות,  מגביל השימוש במריחואנה אפילו לחולים הסובלים מכאבים קשים. מחקר אמריקאי חדש מצא שליגליזציה של מריחואנה רפואית הביאה אמנם להתרחבות השימוש  במריחואנה. אבל, אבוי, השימוש הזה לא הגדיל שימוש בסמים "קשים" יותר ולא גרם לעלייה  בעבריינות – מה שבהחלט אי אפשר לומר על וודקה.

אז הנה הצעה לקירשנבאום ולמפלגתה: החוק ישווה את המעמד החוקי של מריחואנה לזה של הוודקה. ואתם תחליטו אם המעמד הזה יהיה חוקי או לא חוקי. מה שתחליטו יהיה מקובל.

וכדאי שח"כ קירשנבוים תיקח  בחשבון שאם תחליט להוציא וודקה ומריחואנה מחוץ לחוק,  תזכה לתמיכה גורפת גם מהתנועה האיסלמית. שווה, לא?
25.5.2014
(המאמר התפרסם ב"ידיעות אחרונות" ב - 28.5.2014)




שתפו: