סגר מיד

פקידים בממשל האמריקאי, כך דווח, גיחכו לנוכח הביקורת הישראלית בעקבות הכרת הממשל בממשלה החדשה בפלסטין. באותו יום שבו ממשלת נתניהו גידפה את ממשלת פלסטין החדשה, זו שהוקמה בעקבות ההסכמה בין הפתח לחמאס, העבירה ישראל לפלסטין את כספי המסים. הנה, כך הפקידים האמריקאיים, עדות לדו פרצופיות של ממשלת נתניהו: בפה הם תוקפים אותנו וביד הם נותנים כסף לאותה ממשלה שבה הכרנו.



האמריקאים טועים. בנימין נתניהו הוא איש ישר. ישראל חתומה על הסכם המחייב אותה בהעברת הכספים שכלל אינם של ישראל – והיא עומדת בהסכם. מי שמפר הסכמים הוא הממשל הפלסטיני. ואנחנו, ישראל, איננו מתנהגים כאחרוני המופקרים.

לכן אין לראות בהעברת הכסף משום חולשה או דו פרצופיות אלא ביטוי להגינות של ראש ממשלה יהודי שאצלו מילה היא מילה. והוא לא גונב מהפלסטינים את מה שהוא שלהם.

ההיסטוריה של המס

תזכורת: ישראל לא גובה מסים על יבוא מוצרים לפלסטין בשל בקשה של ממשלת פלסטין. להפך, האירגון לשחרור פלסטין (אש"פ) שעימו נוהל משא ומתן דרש הפרדה כלכלית. ישראל היא שהתעקשה שלא תהיה הפרדה כלכלית, ולפיכך,  ישראל גובה מסים על יבוא פלסטיני ומעבירה את התמורה לממשלת פלסטין. זה כסף שלהם.
ישראל, לא מיותר לציין, לא מעבירה את התמורה במלואה. רק 97% ממנה. 3% נשמרים כאן – "עמלה" עבור השרות שישראל כפתה על פלסטין. אבל נעזוב את הכסף הקטן הזה.

מכיוון שארגון טרור תומך בממשלה החדשה של פלסטין,  והיות וממשלת נתניהו-לפיד-לבני אינה מטומטמת כדי לממן ממשלת טרור שכזו, הפינה הזו מבקשת לסייע לממשלתנו האמיצה במלחמה בטרור המתגבר. הנה כמה הצעות:

1.    לא לגבות מסים מיבוא לפלסטין. במקרה כזה לא תתעורר כלל השאלה האם להעביר את כספי המסים לידי ממשלת פלסטין. לא נגבה ולא נעביר. נראה אותם.
2.     לנהוג בממשלת הטרור החדשה כפי שנהגנו בממשלת הטרור הוותיקה שהקים החמאס בעזה  אחרי ההפיכה שם ב – 2007. זה אומר, קודם לכל, להמשיך ולספק להם חשמל ומים מבלי לגבות מהם תשלום. אחר כך זה אומר להטיל עליהם יעני סגר. מה זה יעני סגר?  להטיל עליהם סגר שיביא לכך  שאין להם יצוא לישראל (אבל יש להם יצוא מעזה למצרים) ויש להם המון יבוא ממצרים אך מעט יבוא מישראל – כל זה מאוד הוזיל להם את יוקר המחיה. וכך למשל ליטר בנזין נמכר בעזה בשליש מהמחיר בישראל.
3.    והכי חשוב: אם הם ירגיזו אותנו, למשל איזה פלסטיני ישלוף סכין בצומת תפוח, נפוצץ להם את מתקן הביוב המרכזי כך שכל הביוב שלהם יזרום לישראל כפי שקרה במבצעיים ההירואיים שלנו נגד הטרור בעזה.
אז למה, ישאל מי שטורח בעניינים שכאלה, לא עושים את כל הדברים הנבונים האלה?
אולי מהחשש שהם יצליחו כמו שהם הצליחו בעזה שאותה כבשנו, סליחה – שחררנו, לפני 47 שנה מעול הכיבוש המצרי.
6.6.2014

שתפו: