מפוצצים את הטרור



זה צפוי לקרות בתוך 24 שעות. כעת, כאשר שלושה מהחשודים העצורים, כך דוברי המשטרה, הודו ושחזרו את פשעם אמורים השלטונות לפוצץ את בתיהם. ליתר דיוק את בתי משפחותיהם בירושלים ובבית שמש כמקובל עם טרוריסטים.

מדובר בחטיפה וברצח של מוחמד אבו חדיר, תושב ירושלים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאבי הנער שנרצח כי "נמצה את הדין". והדין ידוע. כאשר מצאו את מי שהודה ושיחזר את רצח ברוך מזרחי: פוצצו את בית משפחת החשוד ברצח וכך נהגו גם בבתי החשודים ברצח הנערים החטופים בחברון.

הרי לא מתקבל על הדעת שראש ממשלה לא מתכוון באמת "למצות את הדין" באופן שווה בשני המקרים. גם במקרה של מזרחי לא חיכו להרשעה בבית משפט. אז מדוע שיחכו להרשעה במקרה של אבו חדיר? וכמובן שבני המשפחה אמרו לכל מי שטרח להקשיב כי כך יאה: יש לפוצץ גם את הבתים של רוצחי הנער משכונת שועפת.
בשם השיוויון, איך לא.

הפיתוי לדין שווה לרוצחים גדול. אלא, והגיע הזמן להזכיר את זה, לא מדובר בהענשת הרוצחים אלא בהענשת אנשים אחרים – בני משפחותיהם אמנם, אבל לא עבריינים.

שמחה לאיד


נכון, שהחוק, באמצעות תקנות ההגנה לשעת חירום, מאפשר לפוצץ בתים. ונכון שזה יהיה מאוד משעשע, גם אם מעט מורבידי, אם יפוצצו כמה דירות בירושלים ובית שמש. ויהיה חביב איך יסבירו לשכנים, בעת הפיצוץ, כי הדירה הצמודה לא תיפגע כלל – כמו שהסבירו באידנא לאחרונה. אבל חוץ מללעוג ולשמוח לאיד אין בדבר הזה כלום. אפילו הצבא הכיר לפני כעשור שהפיצוצים אינם  משפיעים על הטרור. רק בלחץ הפוליטי, תוצאת  האירועים האחרונים – חזרו לנוהג. ומי שטורח להביט במבצע המחונטרש החדש בעזה -  "צוק איתן" – יודע עד כמה דווקא המופצצים הם צוק הרבה יותר איתן מהמפוצצים.

מה שיעצור את פיצוץ בתי הרוצחים היהודים,  אינו קשור לטרור אלא לגזענות נטו. אין דין שווה ליהודים ולערבים  גם כאשר הם זהים.

וטוב שכך. עתה כשיתברר שלרוצחים אין דין אחד, אולי ייפסק הנוהג הנפסד לפוצץ בתים גם בפלסטין. לפחות מבחינה מוסרית, ובוודאי בפוליטיקה בינלאומית, ישראל לא תוכל יותר להצדיק  פיצוצי בתים כנשק נגד הטרור הפלסטיני ובה בעת להסביר מדוע הנשק הזה לא מופעל נגד הטרור הציוני/ישראלי.

או שאני מבלבל את המוח.
7.7.2014
שתפו: