הישגי המלחמה



אנשים חרדים בעת מלחמה. ולא, לא מדובר בחרדות שהפכו לסוג של פציעה אזרחית מוכרת בישראל – "נפגעי חרדה". ישראל, והיא לא יחידה, מיישרת קו עם ממשלתה בעת הזו. המביע עמדה חריגה  חושף עצמו למבול של תגובות אלימות. מי שמביע התנגדות למלחמה מוקע כבוגד. ומי שאינו יהודי  נפגע פיזית מבריוני הימין הקיצוני שבימי מלחמה מתרבים בקצב מפחיד.
יש, על כן, סיבה לדאגה. אבל יש כמה עניינים שמבצבצים ומעלים חיוך של שביעות רצון. הנה כמה מהם:

טילים זעירים

יש במקומותינו גנרל, גיורא רום שמו, שהוא ראש מנהל התעופה האזרחית. האיש, כמו העם כולו, נרעש כאשר עמיתיו המקצועיים בארה"ב  אסרו על טיסות לישראל מחשש שהמטוסים ייפגעו ממלחמת הטילים. נדמה כי העונש הכי גדול שישראל הבורגנית יכולה לקבל הוא סגירת הדיוטי פרי. ואכן, רום נזעק לשנות את החלטת הגויים התעופתיים.

ידיד הפנה את תשומת ליבי למכתבו של רום אל עמיתיו בעולם – מכתב שכנראה הצליח לשכנע אותם לחזור בהם  ולהתיר למטוסים להגיע הלום.  במכתב מסביר רום כי סכנת הטילים היא מזערית. הוא אפילו עשה חשבון והגיע להסתברויות של אחד למיליארד או למיליון שמטוס יתגרד בגראד. מכיוון שמטוס הוא הרבה יותר גדול מהאוטו שלי, למה טורח פיקוד העורף לחפור לנו במוח  עם ההוראות להתחבא בעת שיגור טילים? אז בדואי אחד נהרג בהסתברות של אחד למיליון. למה לעשות מזה עניין?!

אנטישמי ציוני

עיתון "הארץ" מדווח על דו"ח שכתבו שני מומחים לגז טבעי. השניים מסבירים כי המשך העוינות בין ישראל לטורקיה – ממשלת טורקיה נמנית על אגודת חובבי חמאס וראש ממשלתה הוא אנטישמי מובהק – מעמיד בסכנה את יצוא הגז הטבעי משדה לוויתן שהתגלה בים התיכון מול ראש הנקרה.
על רקע הידיעות הכלכליות השליליות של ימי  המלחמה – במיוחד הירידה החדה בצריכה – הרי שאם אכן טורקיה לא תרצה גז טבעי "ציוני", זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות בימים אלה. נתניהו וממשלתו רצו למכור גז טבעי כדי להעשיר את ברוני הגז הישראלים והאמריקאים ולפגוע בזכות ילדינו ליהנות מהמוצר הזה. בא האנטישמי הטורקי ועשה רק טוב למדינת ישראל. יבורך ארדואן.

מלחמת גנרלים

גנרל אחר היה בצרה. הוא היה בטווח כמה שעות ממינויו לתפקיד הרמטכ"ל כשהתברר שעשה כמה תרגילי נדל"ן שהעשירו אותו. כשהבין שאם ימונה תהיה חגיגה משפטית העדיף יואב גלנט לוותר, לפרוש מהצבא, לחכות שלוש שנים ולהיות פרשן צבאי של מלחמת "ציקצוק איתן".
במלחמה הזו גילינו את המנהרות. אלא שמתברר כי גלנט גילה אותן כבר לפני הרבה שנים, נלחם בהן כאריה, פוצץ, השמיד ומה לא. אלא שכאשר עזב את פיקוד דרום, ובעיקר מעת שבני גנץ ולא הוא עצמו מכהן כרמטכ"ל הוזנח העניין. כל משבר המנהרות, ועשרות הרוגי הצבא הישראלי אינו אלא מחדל גנצי.
מה שמבטיח כי בתום ציקצוק איתן תהיה כאן מלחמת גנרלים. וזה, תודו, מאוד משעשע. לפחות לאלה שלא נהרגו ונפצעו במלחמה.

 הגנרלים והדיוטי פרי

אנחנו היום שלושה שבועות למבצע.  הצבא קיבל יד חופשית ואם מפקדיו  לא הורגים יותר פלסטינים,  זה רק בגלל הפחד מבית הדין הבינלאומי שימנע מהם לקנות בדיוטי פרי. כך וכך במצב הצבאי יש תיקו. נדמה כי אם בנימין נתניהו יחזור לתאוותו האיראנית ויציע להכחיד את האוייב הזה – אפילו שרי ממשלתו הניציים, יבינו שהאיש יצא מדעתו.

הפתרון לערי פיתוח

ואחרון חביב, עם התמשכות המלחמה והישגיה הצבאיים יש סיכוי יותר טוב מאחד למיליון שעד שתסתיים לא יישאר ביישובי עוטף עזה משק בית אחד שהכנסתו החודשית היא מעל מינימום. לפי הנתונים הרשמיים כל מי שיכול בורח. ובצדק.
אז מה מצחיק בזה? שאולי ניפטר כך מכמה ערי פיתוח שמהוות רק נטל על הציבור.
27.7.2014


שתפו: