לך לגיהנום


כשחזר י"ב מטיול באיסלנד הוא היה מלא שבחים לקרחונים, לקרקע הלא יציבה, למים הכחולים ולגייזרים. אך הדובדבן  שבטיול היתה ברכה חדשה שבה קידם את חבריו: "לכו לגיהנום".

כידוע ליהודים (ולכל המונותאיסטים הלא ממש נבונים) בעולם הבא יש שני מדורים: גן עדן וגיהנום. אחד התענוגות לצדיקים שיגיעו לגן העדן, כך כותבים "חכמינו",  הוא שניצל לוויתן. י"ב ביקש לבדוק את בשר הלוויתן שעליו ממליצים  חז"לי היהודים. במסעדה באיסלנד הוא קיבל גועל נפש ומאז ממליץ לשומעיו ללכת לגיהנום. מטעמי קולינריה.


הרוב, שבויים בהבלי הדתות, עדיין מעדיפים בשר לוויתן. וכך "לך לגיהנום" משמשת כקללה. בסולם רון קופמן של קללות ישראליות "לך לגיהנום" היא משהו שבין "חמור" (הקללה הכי פחות חמורה) לבין "כלב". הרבה הרבה פחות מהמשפטים שבהם מככבת אימו של המקולל.

זאהדה סוהיב, פלסטיני מחברון, איחל  בפייסבוק למפקד חטיבת גולני, רסאן עליאן, שילך לגיהנום. למה סוהיב מקלל בעיקר את עליאן מכל חיילי הצבא שפוצצו את הצורה לעזה? כנראה בגלל שסוהיב הוא טיפש וגזען. אלא שטיפשות וגזענות אינן באמת עבירות בישראל. הליכוד, הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עתירים בחברי כנסת מהסוגים האלה ואין פוצה פה, לבטח מבחינה משפטית.

אבל "לך לגיהנום" זה כבר סיפור אחר. זו קללה, ואמנם המקלל אינו ישראלי (אלא פלסטיני וזו כנראה "אשמתו" העיקרית) אך היועץ המשפטי לממשלה, כך דיווח חיים לוינסון ב"הארץ", הורה לפתוח בחקירה נגדו אחרי שהמשטרה עצרה את החשוד ובית המשפט האריך מעצרו בשבוע. טוב, תתארו לעצמכם שהוא היה כותב "לך לגיהנום" על ראש הממשלה – בטח היו עוצרים אותו לעולם.

ויינשטיין הטמבל

לא מיותר להזכיר כאן ליהודה ויינשטיין שהמח"ט עליאן הוא דרוזי. ודרוזים לא מגיעים לגיהנום או לגן עדן. הם מתגלגלים לאדם אחר. לכן יש לקוות שאכן יתקיים משפט שבו יעסקו בשאלה האם הקללה החמורה הזו בכלל רלבנטית למי שממילא לא יכול להגיע לגיהנום, גם אם ישתדל.

אבל, וברצינות: יהודה ויינשטיין – בהגיע זמנך, לך לגיהנום (!). בגין טיפשות מופלגת. ולחילופין: לך לגן עדן ותקבל שניצל לוויתן שלוש פעמים ביום. טמבל.

1.9.2014


שתפו: