לא שפיר



ח"כ ג'מאל זחאלקה התבלבל. אמנם הוא רוקח מוסמך ומדופלם אבל הוא לא שם לב, כנראה, להפיכתו לבלתי נראה. הוא התלונן, בזעם לא עצור, כי ח"כ סתיו שפיר לא אומרת לו שלום וכינה אותה גזענית. אבל לא זה העניין. שפיר לא אמרה לו שלום כי היא לא רואה אותו. היא אמנם יו"ר ועדת השקיפות של הכנסת ואסור לה להתבזות בענייני שקיפות, אבל זחאלקה הוא שקוף. די מובן בהתחשב בזה שהוא ערבי. היא פשוט לא רואה אותו. ואם לא רואה – איך תקדים שלום?

 רבים הגיבו על השלום שאיננו. היו מעטים ששמו לב לחשבון שזחאלקה עשה עם מפלגתה של שפיר – ולא מהיום. בכל זאת מפלגת העבודה בגלגוליה גרמה יותר מכאוב ונזק לאזרחי ישראל הערבים ולתושבי פלסטין מאשר הליכוד. ופרט לח"כ לשעבר עוזי ברעם אף אחד מהמפלגה לא מכיר במעללים האלה.

עיסקת הגז הפלילית

אלא שהסקנדל שבין זחאלקה ושפיר לא התחיל בחשבון ההיסטורי. הכל החל במה שנקרא אצלנו "מתווה הגז". שהוא שם קוד להסכם שבין הממשלה לבין זכייני הפקת הגז הטבעי. מפלגת העבודה שבה חברה שפיר מתנגדת ל"מתווה" שהובא להצבעה בכנסת. לח"כ סתיו שפיר היו חשדות.

קורה. לא כל מי שחושב שרודפים אותו הוא פרנאויד. יש נרדפים על אמת. לשפיר הגיעו שמועות  ולפיהן רקחו ח"כ זחאלקה וחבריו לרשימה המשותפת עיסקה עם הצורר בנימין נתניהו. מה העיסקה? שנתניהו יגדיל תקציבים לטובת אזרחי ישראל הערבים – שעל קיפוחם גם שפיר מסכימה – ובתמורה ח"כי הרשימה המשותפת לא יצביעו נגד "מתווה הגז".

זה חשד חמור מאוד הגובל בפלילים! ולכן, כאזרחית שומרת חוק, פנתה שפיר ליועץ המשפטי לממשלה לחקור.
מי לחש על אזנה של שפיר על דבר הקשר הפלילי הזה? "התקשורת", כתבה הח"כית האמיצה בפייסבוק. וואו! זה מקור מידע מהימן ביותר.  שפיר היתה יכולה לבדוק בעצמה. נכון, ח"כ זחאלקה הוא שקוף ואי אפשר לראות אותו. אבל, ואת זה בדקתי, יש לו טלפון. מה טלפון? יש לו אפילו דואר אלקטרוני ואפשר לכתוב אליו כמו אל היועץ המשפטי. ואפשר פשוט לשאול אותו: "תגיד, ג'מאל, איך תצביע בעניין הגז"? ועוד אפשר היה להקליט אותו למקרה שיפלוט איזה שקר ואז לחשוף את שקריו ברבים.

אבל זה קטן על שפיר. היא רצה ליועץ ויינשטיין עם חשד לפלילים, לא עלינו. ואת כל הטינופת הזו גם טרחה לפרסם באמצעות  הפייסבוק שלה.

אולי יש קורא שיתהה מה בדיוק העבירה הפלילית שעל פי שפיר, זחאלקה חשוד בה.  מתברר שצריך להציג הסכמים מפלגתיים בפרהסיה. ואם היה הסכם ולא פורסם – הנה לכם עבירה ברורה.

מי גונבת סוסים עם הליכוד?

מי יודע הכי טוב לזהות גנב? נכון, גנב אחר. שפיר וחבריה למפלגה גונבים סוסים עם נתניהו ושאר הצוררים ממתווה הגז כל יום. הם עושים "קיזוז". נניח שחבר כנסת של מפלגת שפיר רוצה לנסוע לחו"ל. מה הוא עושה? הוא מחפש ח"כ של הליכוד שאף הוא נוסע לחו"ל. ואז הם מתקזזים. כל אחד מקבל את טובת ההנאה שלו. ושפיר שותקת. ולעולם הסכמי הקיזוז לא מתפרסמים. ושפיר שותקת.

אז לה ולחבריה מותר לגנוב סוסים עם תומכי "מתווה הגז" שהוא, לדבריה, קריטי לקיומנו (ממש לא נכון). אבל לזחאלקה אסור.

בהבדל אחד: זחאלקה וחבריו לא גנבו דבר. הם הצביעו נגד מתווה הגז. ואת זה שפיר היתה מגלה בקלות אם היתה טורחת לדבר איתו קודם. 

אומרים שהיא חברת כנסת חרוצה וטובה. אולי. בן אדם – היא לא.


שתפו: