סימון שקרים



"יש לנו זיכרון היסטורי לסימון יהודים", כך הגיב בנימין נתניהו על החלטת הפרלמנט האירופי לחייב סימון מוצרים מההתנחלויות. אתם כמו הנאצים רמז והשבוע פותחת הממשלה במערכה דיפלומטית להסיר את הסימון.
לא מיותר, גם ברגע גרמני זה, להזכיר כי הראשונים והמתמידים לסימון יהודים הם היהודים עצמם. הם מסמנים את הזכרים בתוך ימים מרגע לידתם, בטרם עמדו על דעתם.


סביב  שולחן הממשלה יושבים שרים המתהדרים בסימון יהדותם. חלקם בלבוש יהודי-פולני מהמאה ה- 12. אחרים חובשים כיפה כדי שלא ייטעו הגויים ויזהו אותם כלא יהודים. הממשלה עצמה מתעקשת שהמדינה היא "יהודית" – וזה הראשון לסימניה.

האם רק ליהודים מותר לסמן יהודים? אלא שהגויים, במקרה הזה, כלל לא מסמנים יהודים. הם מנסים למנוע הונאה.
תתארו לעצמכם שלנמל אשדוד מגיעה אנייה משנגחאי ועליה מכולות טעונות  מכנסיים. פקיד המכס כבר מכין את הטפסים כאשר היבואן ניגש אליו ושואל: "תגיד, מה אתה עושה?" פקיד המכס עונה, כצפוי, "זה מוצר מסין וצריך לשלם עליו מכס". היבואן נדהם: "אולי תבדוק לפני שאתה מדבר"?

שטרסבורג שבסין

ואכן על כל מכנס הייתה תווית ועליה היה כתוב "made in France". ולא סתם צרפת, אלא מהעיר שטרסבורג שבה יושב הפרלמנט האירופי שמסמן יהודים.

פקיד המכס לא יודע נפשו. הוא עולה על האנייה ושואל את רב החובל  "מאיפה הגעת"? מסין, השיב הימאי. "ובשטרסבורג עגנת בדרך?" שואל הפקיד. רב החובל מבין שמתבדחים אתו ומשיב: "ניסיתי, אבל זה לא במסלול".
תרמית מכס ידועה. מכנסיים מצרפת לא חייבים במכס בישראל. מסין – כן. לכן היבואן דאג שעל התווית ייכתב שקר שחוסך לו כסף. האם הוא יועמד לדין עם חשיפת התרמית?

זה בדיוק מה שקורה עם מוצרי ההתנחלות. היצואנים שמים עליהם תווית שבה כתוב שהם מישראל. מה שכלל אינו נכון.  

כשנתניהו ואולמרט היו חברים

לפני יותר מעשור, עת היה נתניהו שר אוצר ושר חוץ ואהוד אולמרט שר התעשייה והמסחר. אותם "מסמני יהודים" מאירופה הודיעו לישראל שמכיוון שההתנחלויות אינן חלק מישראל – הסכם הסחר החופשי לא חל עליהן. הסכם הסחר החופשי הוא הפוטר ממכס מוצרים המיוצאים בישראל ומיובאים לאירופה – ולהיפך.

נתניהו, כמו חבריו לממשלה, לא ידע את נפשו. מה נעשה תהה בינו לבין ראש ממשלתו ואולמרט? ואז עלו על הרעיון הגאוני. אם האיחוד האירופי מתעקש לגבות מכס על מוצרי ההתנחלויות – סבבה. אנחנו, ממשלת ישראל, נשלם למתנחלים את המס הנדרש. וכך – כבר עשור, נתניהו וחבריו "מסמנים יהודים" לצורך החזר דמי המכס על מוצרים שהם מייצאים לאירופה. ואם לא הבנתם – אנחנו הישראלים גם מסמנים וגם משלמים.

אלא שעתה האירופים החליטו כי פקידי המכס צודקים. אם המוצר הוא מסין, והאנייה הגיעה מסין ובשטרסבורג לא זו בלבד שלא מייצרים מכנסיים, אלא שהאנייה לא הייתה שם, אז יש כאן הונאה. הם החליטו כי נמאס להם להיות שקרנים, וכי מה שעושה פקיד מכס באשדוד יעשו פקידי מכס במארסיי וברוטרדם – יתפסו את השקרנים. גם אם הם יהודים מישראל שחושבים שלחשוף שקר זו תכונה נאצית ידועה.

במהות, ההסתה הזו של נתניהו לא שונה ממה שאמר ביום הבחירות לכנסת על "עמותות השמאל", האוטובוסים והמצביעים הערבים. אלא שמול השקר בו נתפס – שמר על שתיקה באו"ם.

ומפלגת העבודה בעיניים...

והמחנה הציוני, כלומר מפלגת העבודה, אומרת אמן אחרי החלילן מקיסריה.

(פורסם ב"ידיעות אחרונות" ב - 7.10.2015)


שתפו: