ביטחון ופיננסים



עיריית ירושלים בתמיכת ארגוני הורי התלמידים השביתו בסוף השבוע שעבר ובראשית השבוע הזה את הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר מהשעה אחת וחצי. למה אחת וחצי? כי זו השעה שבה המאבטחים גומרים לעבוד. ובהעדר אבטחה הילדים בסכנה - ולזה ראש העיריה לא ייתן יד.
 
נשמע הגיוני? אבל ניר ברקת לא באמת מתעניין בביטחון התלמידים. ואת זה לא מסובך לדעת. כך, למשל, הוא תומך נלהב של ראש הממשלה והליכוד ואלה מספקים ביטחון כמו שראשי מפלגת העבודה סיפקו סוציאליזם. אבל גם בלי ההערה הפוליטית הזו ניר ברקת עובד על תושביו.

אבטחה בפארק

אותם ילדים שהוא שילח מבתי הספר – מה הם עשו? הם מסתובבים ברחובות. ומי מאבטח אותם שם? תגידו שלראש העירייה אין אחריות על רחובות עירו? מדוע ילד בבית ספר מאובטח וברחוב לא? לניר ברקת וחבריו לדעה העקומה אין באמת פתרונים.

ולמה שיהיו ברחוב? נניח שהילדים נמנעים מהרחוב והולכים לפארק העירוני. אפילו הגן המפואר – גן סאקר המשמש זירה למופעי אנטי תרבות שברקת יוזם. מי יאבטח את הילדים בפארקים? נכון, בדיוק מי שמאבטח אותם ברחוב. כלומר אף אחד.

בעצם כאשר חושבים על זה מי מאבטח את תושבי העיר? אלפי  אנשים יושבים מדי יום בבתי קפה. מי מאבטח אותם? ואיפה המאבטח באוטובוס? אז במה מותר גן הילדים – מבחינה ביטחונית – מהרחוב, מהפארק, מגן השעשועים?

זה רק הכסף, טמבל

התשובה לא כל כך מסובכת ולא נדרש ידע בטחוני מעמיק להבנת העניין. ההבדל בין בית ספר לבין פארק הוא כסף. ולא סתם כסף אלא כסף ממשלתי. הממשלה, ששכלה הקולקטיבי דומה לזה של ברקת, משלמת לרשויות המקומיות עבור אבטחה במוסדות חינוך רק עד השעה אחת וחצי. אבל לא משלמת להם עבור אבטחה בפארקים, או ברחובות. ולכן, כאשר הכסף מדבר ולא הביטחון, ברקת עושה מהומה והיסטריה סביב בתי ספר בעודו מפקיר את ילדי עירו לסכינים מתעופפות בכל מקום אחר.

ובקיצור: ניר ברקת משבית את בתי הספר וגני ילדים כתרגיל סחיטה על הממשלה. בין התרגיל הזה לבין הביטחון של הילדים אין דבר וחצי דבר.

ולא מיותר, בהזדמנות פיננסית זו, לציין כי בין המאבטח בגן הילדים לבין ביטחון יש קשר רופף ביותר. מי שמאמין שבכוחו של המאבטח להגן על התלמידים מפני התקפה כלשהי הוא טיפש. ומי שחושב שהוא מהווה הרתעה כנגד הטרור הוא תמים או מאחז עיניים.

אבל מי  שבכל זאת חושב שהאבטחה הקישקושית הזו היא הפתרון שיחיל אותה בבקשה  על הילדים גם כאשר הם יוצאים מבית הספר לרחוב, לפארק או לטיול עם ההורים בחנויות ובבתי קפה. שכל ישראלי ילך עם מאבטח צמוד. כמו שר בממשלה.

זה גם יעזור לצמצום האבטלה.....
שתפו: