זליכה, הקונסיליירי ורוה"מ



ירון זליכה היה פעם חבר של בנימין נתניהו. הם אולי לא גלגלו צינגלה ביחד אבל שר האוצר נתניהו מינה את זליכה, אז ינוקא, לחשב הכללי. מאז הפך זליכה את עורו הפוליטי ועכשיו הוא נגד שחיתות, והון-שלטון וכל מיני מרעין אחרים הפוקדים את חיינו הציבוריים.
טוב שחזר בתשובה. כי בזמן אמיתי – כאשר הוא ונתניהו היו שותפים לדרך – לא נשמע קולו.
לימים הסביר זליכה עד כמה אולמרט היה מושחת בפרשת בנק לאומי. אולמרט, שר האוצר שהחליף את נתניהו, שינה את תנאי מכרז מכירת מניות המדינה בבנק לאומי. זליכה הסביר שהשינוי לא היה "טכני". אולמרט הצעיר, הבן של, עבד במשרד עורכי דין שייצג גוף שהתעניין במניות האלה ואולמרט לא דיווח לאיש.

בהמשך,  פסק היועץ המשפטי לממשלה שבפרשה הזו אין עניין פלילי. אולי. אבל איזה ניגוד עניינים.....

הקומבינה סביב דיסקונט

נעבור לבנק דיסקונט. הממשלה פירסמה מכרז למכירת מניותיה בבנק. מי שאחראים על המכרז היו ירון זליכה והבוס שלו – בנימין נתניהו. די מהר התברר כי משרד עורכי הדין שבו שותף דוד שמרון – כן, זה מהצוללות וספינות אבטחת אסדת הגז – מייצג גורם שמתעניין במניות. וזה לא הסוף: האח של זליכה עבד גם הוא במשרד של שמרון.
היום מספר זליכה שברגע שנודע לו שמשרד שמרון מעורב העביר את העניין ליועץ המשפטי לממשלה וזה הורה לסלק גם את זליכה וגם את נתניהו מטיפול במכרז.
בזמן אמת המעורבים זכרו תמונה שונה. זליכה לא ראה בעיה. ובטח שלא פנה ליועץ המשפטי לממשלה. היועצת המשפטית של משרד האוצר הורתה לו ולנתניהו להסיר ידם מהמכרז. זה התקבל רע.

אבל זליכה חזר בתשובה, וטוב שכך.

עתה הוא מספר שבעקבות פנייתו הוציא היועץ המשפטי הנחייה "שלפיה אסור לנתניהו לעסוק בסוגיות של רכש או מכרזים, שבהם שמרון מעורב".

הקומבינה סביב כלי שיט

נחזור עתה לטענה היסודית שלכאורה מזכה את נתניהו בפרשת הצוללות/ספינות האבטחה ממספנת תיסן קרופ. נתניהו טוען שלא ידע על המעורבות של שמרון, ששימש אז ועתה כיועצו המשפטי הפרטי, בעסקה. אגב, שמרון טען תחילה שלא היה מעורב בכל קשר עם משרדי הממשלה. אבל ערוץ 10 מצא את המייל ששלח היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי, למנכ"ל המשרד שבו הוא מציין את פנייתו של שמרון אליו בעניין שבו יש גם הנחייה של ראש הממשלה: ביטול המכרז הבינלאומי לכלי השיט. שמרון הגיב ואמר א. שמותר לו לדבר עם היועץ המשפטי של משרד הביטחון. וב.  בן ארי מבולבל.

אולי.

הקומבינה של נתניהו

אבל שמרון לא ממש מעניין. הוא רק הקונסיליירי. מה עם הביג בוס?

וכאן אנחנו חוזרים לזליכה. לדבריו, היועץ המשפטי לממשלה הנחה את נתניהו לא לעסוק ב"סוגיות" שבהם מעורב יועצו המשפטי הפרטי שמרון. ואם זה נכון, מני מזוז הוא היום שופט עליון ואפשר לשאול אותו, אז כאשר נתניהו מתגונן בטענת "לא ידעתי" הוא מודה באשמה.

 כדי לעסוק במכרז הצוללות – נתניהו שיכנע את יעלון לבטל את המכרז ולתת את העיסקה לתיסן קורפ שאת נציגה בישראל מייצג שמרון – על נתניהו לדעת על כל לקוח של שמרון. ואם הוא התעקש "לא לדעת" הוא חטא להנחיה משפטית של ראש התביעה הכללית.




שתפו: