ברח מאחריות

טיפש הוא לא.

אל ייקל הדבר בעינינו. מרבית אנשי השררה שסרחו התגלו כטיפשים. משה קצב הוא הטיפש המופלג הגדול ביותר, אלא אם כן הוא נהנה מתנאי החיים בכלא. אך אם כך – מדוע הוא משתדל להיחלץ מהם. ברגע האמת, כשיכול היה לחסוך מעצמו את כל הבושה – היהירות הכריע אותו.

אבל לא את חגי טופולנסקי.


ביום רביעי נודע כי מביתו של ראש אגף כוח אדם במטה הכללי נגנב מחשב צבאי. ביום חמישי העניין כיכב בכותרות התקשורת. ביום שישי הכל כבר היה מאחוריו. ולא סתם מאחוריו: הוא יצא בסדר כי "לקח אחריות".

בשביל עבריין שיום קודם היה הממונה העליון על המשמעת בצבא זה הישג נאה.
הנה מה שכתב הבדרן הלאומי, ארז טל: "אני לא יודע מה החוק הצבאי היבש אומר על זה שגונבים לך לפטופ מהבית. אני יודע שיש פה מעט מדי אנשים ערכיים וראויים כמוהו. אני יודע שבהתפטרותו מדינת ישראל הפסידה",
בטרם חבר כנסת יכול לתפוס מקומו ולהצביע ולחוקק עליו להישבע "לשמור על חוקי המדינה". השבועה הזו די מוזרה בהתחשב בכך שחברי הכנסת עסוקים רוב הזמן בשינוי אותם חוקים שנשבעו לשמור. אבל מילא. נדמה שאם חבר כנסת עובר איזו שהיא עבירה ברור אפילו לבדרן שזה לא מצחיק. שיש להעמידו לדין. ואם אכן חטא – להענישו.
טופולנסקי הוא הגיס של טל ולכן, איך לא, שותים את דמו. זו בדיוק תגובה של טיפש פוטנציאלי. הוא כנראה טוען שיש להעמיד לדין את גנבי המחשב, ולא את הגנרל שלקח עבודה הביתה, למען עם ישראל כמובן.  

טופולנסקי מיהר להתפטר בדיוק כדי שלא ישתו את דמו יותר מ – 12 שעות. הוא לא רצה להידמות לקצב ולטל במדד הטיפשות.

"החוק היבש"

אבל חוץ מזה שהוא לא טיפש הוא כנראה עבריין. מה לעשות? בצבא אסור לקחת מחשב הביתה. בצבא אסור להשתמש בדיסק און קי כדי להוריד מהמחשב הצבאי "עבודה הביתה". האם זה חוק טיפשי? הרבה פחות טיפשי מהמדים שבהם חייל חייב להתלבש ביציאה לחופשה. חשבתם על זה? חייל יוצא לחופשה והוא מחויב בתחפושת. למה? ככה! וזה לא נראה מטופש לאף אחד במדינה. רק החוק שאוסר להפקיר מחשבים לגחמות סחטנים וגנבים הוא טיפשי/יבש. מבין חוקי הצבא זה כנראה מהחוקים הנבונים.
וטופולנסקי היה אחראי לביצועו. שגה, לקח אחריות והתפטר.

ובכן, לא שגה ולא לקח אחריות.

הבריחה הגדולה

אם הוא היה לוקח אחריות הוא לא היה לוקח את המחשב הביתה. סביר להניח, לא בדקתי, שזו לא הפעם הראשונה שהמחשב יוצא מהמשרד ומגיע לבית. מה שקרה הוא שהעניין נודע בעקבות הפריצה לביתו של טופולנסקי והוא נודע לא בגלל שטופולנסקי "לקח אחריות". הוא נודע כי טופולנסקי הוא חסר אחריות.

הדבר היחיד שטופולנסקי לקח אחריות לגביו הוא גורלו האישי. הוא הבין שהוא הולך "לאכול אותה" ומיהר להסתלק מהזירה. וכך, כבר באותו יום התחילו לדון במי יחליף אותו. מה שלא הפריע לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, לומר כי "חגי הוכיח מה זו לקיחת אחריות".

אז אם הרמטכ"ל ושר הביטחון חושבים שלהתפטר זה לקחת אחריות, למה להעניש את עופר בוכריס? ואת פאינה קירשנבאום? הם הרי נורא סבלו כאשר עניינם היה בכותרות. לא די בזה?    

האחריות שלך, מר רמטכ"ל, היא שטופולנסקי יועמד לדין ויקבל עונש אחראי. מהזו אחריות מפקד? ללכת, עד הפנסיה, צמוד למחשב אישי. 24 שעות ביממה.
                                                                                                       
שתפו: