יהודיות נמאסתן



דני אבבה, עיתונאי ב"ידיעות אחרונות", הודיע כי יעזוב את העיתון לטובת עבודה כשליח בדרום אפריקה מטעם גוף ציוני. הבה נשתמש בו כדי להדגים את התרחיש הבא:
בחוזה העבודה  שלו המעסיק מציע לשליח החדש, לצד השכר, בונוס של 1000 דולר על כל אדם, מעבר ל 100 הראשונים, שיסכים להגר לישראל ולהתקבל בה כאזרח. אבבה, בסיור הראשון שלו בדרום אפריקה, לומד שיהודי המקום לא ממש ציונים מובהקים. ממילא כאתיופי הוא מכיר  היטב  את צרכי השחורים. הבונוס קורץ והשליח בוחר אזור כפרי נידח ומדביק שם מודעות הקוראות לתושבי המקום לעבור קורס מיוחד שיכשיר אותם להגר  לישראל. הקורס יימשך שנה והבוגרים המצליחים יקבלו מענק של 500 דולר (שווה ערך לשכר של שנה).


700 (מתוך 2000) מתקבלים לקורס. אחת לשבוע, ביום ראשון, הם לומדים עברית ויהדות. בתום הקורס הם מתבקשים להתגייר. 660 מסכימים אחרי שהוסבר להם כי זכותם להתנצר מחדש אחרי שנה בישראל.
אבבה מודיע למעסיקיו כי יש 660  איש המוכנים "לעשות עליה" וממליץ לשכור בואינג 747, להזמין לשדה התעופה בלוד את ראש הממשלה, שרת הקליטה ונשיא המועצה הציונית. אמצעי התקשורת מוזמנים, המטוס נוחת, הדלת נפתחת ו 660 שחורים  מחייכים יורדים מכבש המטוס.

מה לדעתכם קורה?

א.   ראש הממשלה ושרת הקליטה לוחצים ידי העולים החדשים.
ב.    הם נעלמים אחרי שהשחור השני יורד מהמטוס?
ג.    סעיף א דלעיל בתוספת מכתב פיטורין לשליח אבבה.
ד.    השליח אבבה מקבל פרס ישראל על תרומתו להגדלת הרוב היהודי בארץ ישראל.

בצרפת, באותה עת, מתקיים פסטיבל נגד גזענות. המארגנות לא מסכימות שלבנים ישתתפו בפסטיבל. הגופים היהודיים בצרפת משתתפים במכתב הנשלח לממשלה ובו קריאה לאסור על הפסטיבל הגזעני.

מישהו מהקוראים מבולבל?

פסטיבל נשים שחורות נגד גזענות מיועד להתקיים בקרוב בפאריז במבנה ציבורי. ראשת עיריית פאריז מתקוממת. אירגונים לזכויות אדם מתכננים מחאה נגד הפסטיבל החד מגדרי.
ובסיבוב חד של המצלמה: כמה שחורים תסכים הממשלה לקלוט? ומה יעשו איתם אחרי שיקבלו אזרחות – ויתנצרו? ואולי, חס ושלום, יתאסלמו?

הנה כמה שאלות העולות מהתרחיש:

א.   האם המתנ"ס בקרית גת יפסול כינוס של נשים שחורות הטוענות לאפליה ולגזענות מטעם הרוב הלבן היהודי, אשכנזי ומזרחי כאחד?
ב.    האם בית המשפט יפסוק לטובת הנשים המבקשות למחות ולחייב את המתנ"ס לאפשר כינוס שמפלה לרעה נשים לבנות יהודיות?
ג.     ואם כן, מה יקרה בעתירה הטוענת כי הפרדת נשים וגברים בבתי כנסת, והאיסור על עלייתן לתורה, היא בגדר אפליה מגדרית?
ד.     האם משרד החוץ יאפשר לשגרירת ישראל בצרפת, אתיופית במוצאה, להשתתף בפסטיבל כאשר כל השגרירות הלבנות מוחרמות?
ואפשר להמשיך בשאלות כאלה עד אין סוף.

נשים נמאסתן

הוויכוח על חוק הלאום מתמקד בלאום היהודי. זה מקבל העדפה על פני שאר התושבים ועל פני "דמוקרטיה". המתווכחים שכחו שלמילה יהודי בישראל יש משמעות רחבה. במיוחד הוא מבליע שבתוך היהדות השלטת -האורתודוכסית - יש אפליה מובנית נגד נשים. קבלת החוק על ידי הכנסת משמעה קיבוע מעמדן הנחות של הנשים לנצח. כל חוק שיבטיח מעמד שווה לנשים יידחה כי הוא הוא פוגע ב"יהדותה של המדינה".
מילא שדופקים כאן את הערבים. לזה התרגלנו. אבל יהודיות כשרות?
 נהדר!



שתפו: