קוריאה, ישראל ואיראן



עכשיו הכל ברור ומתועד: איראן שיקרה. בפומבי היא אמרה שאינה מפתחת נשק גרעיני. ובצנעה עשתה את ההפך. לכן צריך לבטל את ההסכם הבינלאומי. ובעצם, למה לא, עדיף לתקוף את איראן וללמד אותה לקח.

הנה ב - 33 מילים מה שבנימין נתניהו אמר ברבע שעה. וכהרגלו – כמו איראן – הצניע את האמת.
 

 למה, לדעתו של ראש ממשלתנו האלוהי, המדינות החתומות על ההסכם בכלל לחצו על איראן – בסנקציות ובחרם – לחתום עליו? למה, מה קרה? ברור לכל מי שאינו ביבי או חבר בקואליציה המתלהמת שלו כי הסיבה היחידה שהמעצמות לחצו להסכם ובעקבותיו פיקוח היא שהם לא האמינו להכחשות של ממשלת איראן. כי אם היו מאמינים, בשביל מה כל הסיפור, ההסכם, הלחץ, החרם, הסנקציות?

את הפרט הזעיר הזה שכח נתניהו לציין. טוב, אפשר להבין, הוא היה בלי משקפיים.

צדקו כמה פרשנים שהאירו כי במידע שהביא ראש הממשלה אין כל חדש. כולו הוא בדיוק הסיבה שאיראן נלחצה להסכים לפיקוח לתקופת זמן קצובה. גם את זה ראש הממשלה, בצניעות אופיינית, שכח לציין.

גולת הכותרת היא שחוץ מלגנוב ארכיון מאמצע טהרן לא הצליח המוסד להביא כל ראייה שבפועל, עכשיו, מאז חתימת ההסכם איראן הפרה את מה שהוסכם. מישהו מכם יודע מה היה קורה אילו מישהו היה גונב את גנזך המדינה? איזה סיפורים נפלאים היו שם?

התוכי של ביבי

מכאן לעניין מטריד נוסף. ראש הממשלה וראש המוסד ערכו מבצע לגנוב ארכיון כדי שלביבי יהיה חומר לתעמולה סוג ז'. ראש המוסד כפוף לראש הממשלה. אבל זה לא אומר שהוא תוכי חסר דעה שמשקיע אמצעים ומסכן חיי אדם בפעולה כל כך לא נחוצה לביטחונה של המדינה. על זה הוציא הון וסיכן סוכנים? על הקשקוש הביביאני הזה? 

מבהיל לחשוב שבראש הפירמידה הביטחונית עומדים ייסמנים כאלה. במיוחד אחרי שהכנסת הניחה בידי מר נתניהו ואדון ליברמן קופסת גפרורים המאפשרת להם להצית מלחמה ללא אישור הממשלה.

מפתיע שהפרשנים שהסתייגו מהתעמולה של נתניהו, הרגישו צורך לפאר ולרומם את ה"מבצע" חסר התקדים שבו גנבו "לוחמי המוסד" ניירות ותקליטורים במשקל חצי טון – יעני טנדר אחד שלם.

הפוליטיקה שברקע

מה הפוליטיקה שמאחורי התעלול? אם נשיא ארה"ב יחליט לפרוש מההסכם עם איראן תישאר בידו רק האופציה הצבאית. ואין טוב מזה לשיטת נתניהו. והחשש שאם זה לא יקרה אז בעוד כמה שנים תתבקש ישראל לעשות בדיוק מה שנדרש מאיראן. בנוסח מה שנרקח עתה בקוריאה: פירוק האזור מנשק גרעיני. זה, לדעת נתניהו וחבורתו, האסון הכי גדול שיכול להיות.

אז מי מסוכן יותר קים ג'ונג און או בנג'מין ניתאי?


שתפו: