להפך, מר נתניהו


השבוע, מתברר, נפל האסימון למנהיגנו החכמים. אחרי שהתברר להם שמערכת הטילים נגד עפיפונים ובלונים לא מתפקדת, נמצא כי מערכת הטילים נגד טילים גם היא יודעת לפספס ב – 100%. זה קרה  לאחרונה פעמיים. "הארץ" מדווח כי השרים הרלוונטיים סיכמו על הוצאה של 30 מיליארד ש"ח למערכות טילים נגד כל דבר מעופף, כאשר מחצית מהכסף תבוא מייעול מערכת הביטחון והמחצית השנייה מתקציב הממשלה. הסכום ייפרס לעשר שנים, כך שכל שנה הצבא יתייעל ב – 1.5 מיליארד ש"ח ומשרד האוצר יקצה עוד 1.5 מיליארד ש"ח.

ההסבר הרשמי להקצאה הכספית אינו בפספוסי טילים/עפיפונים/בלונים אלא באיומים הביטחוניים המתעצמים במקומותינו. ללמדנו שוב כי ככל ששר הביטחון וראש הממשלה מאיימים להכחיד את אויבי ישראל באמצעות צבאנו הלא-מפספס כך גדל האיום הביטחוני על ישראל ותושביה.
את המשחק הזה אנחנו עוברים מדי כמה שנים בדיוק באותו אופן. לשבחם של שרי הממשלה אפשר לומר שהם לא לומדים מהשטויות של עצמם בעבר. לכן הציבור כל כך אוהב אותם ומחזיר אותם לשלטון מדי בחירות.

אבל המצב לא אבוד. אפשר לפתור את העניין בקלות. עקב האכילס של הצעת התקציב החדשה הוא בנושא השחוק הנקרא התייעלות. מאז שייצור מטוס ישראלי ("לביא") הופסק ב – 1987 הצבא לא מפסיק להתייעל. מרוב התייעלות וחסכון צה"ל נותר מן הסתם ללא נשק של ממש, והוא מנהל את המלחמות הלא-נגמרות שלנו באמצעות שטרי הכסף. ואני יודע את זה כי מאז 1987 ועד היום הצבא התייעל והכסף גדל. אז מי לדעתכם פיספס את שני הטילים הסורים? רוגטקה של שטרי כסף.

פתרון יעיל

אם  אכן זה המצב, כלומר שיש בצבא יותר מדי שטרי כסף לצד התייעלות לא רגילה, מובן שהפתרון למצב הוא בהפחתת שטרי הכסף ולא בהתייעלות שעלולה לסכן את ביטחון המדינה. מכאן צומחת ההצעה הבאה:
במקום שהצבא יקצץ מתקציבו 1.5 מיליארד ש"ח בעשר השנים הבאות (כלומר 15 מיליארד), הוא יקצץ 3 מיליארד ש"ח מתקציבו בחמש השנים הבאות (כלומר 15 מיליארד). ואחרי 5 שנים משרד האוצר יממן מערכת טילים נגד מה שיישאר מהאויב המובס. 

מאיפה יהיה לצבא הכסף למימון הטילים החדשים? אפשר להתחיל עם 2,800 הטנקים שהוא מחזיק. את מי בדיוק אנחנו מבקשים לכבוש בטנקים האלה כאשר אפילו לכבוש את עזה אנחנו מפחדים? את דמשק? טהרן? אנקרה? מעוזי השמאלנים ברחוב שינקין ושכונת פלורנטין? אם נשמור 300 טנקים להדוף את מתקפת הצבא הסורי בגולן ואת היתרה נמכור לרואנדה, יוכל הצבא להקים חיל טילים לתפארה. ואם זה לא יספיק מדוע שלא נסתפק בשתי צוללות כדי לפוצץ לאיראן את הצורה אחרי שהם יפוצצו לנו את הקריה בתל אביב?

ועכשיו ברצינות: הנוסחה התייעלות תמורת כסף נוסתה 40 שנה ללא הצלחה. הכסף הממשלתי הגיע וההתייעלות הצבאית נמוגה. אולי ינסו נוסחה חדשה: כסף תמורת התייעלות בפועל.











שתפו: