האחים איסמעיל ובנימין


בשמאל הישראלי, ואין הכוונה לחבורת גנץ-לפיד-גבאי, יש הטוענים כי ממשלת נתניהו מעודדת את הטרור. כן, קראתם נכון. משתמשים במילים אחרות מחשש.... אבל זו בדיוק הכוונה. יש עדויות לא מעטות כי במקרה הכי טוב (מנקודת ראותה של הממשלה) המעשים תמוהים. ואותן עדויות נתפסות על ידי אנשי שמאל שתיאוריות קונספירציה לא מרתיעות אותם, כהוכחה שיש כאן כוונת מכוון.
הנה כמה עניינים בפינה לשיפוטכם:

1.   מי לא גיחך את שר הביטחון אביגדור ליברמן על אמירתו – לפני המינוי – כי 48 שעות לאחר שימונה לתפקיד הוא ידאג לחיסולו של איסמעיל הנייה, ראש המחלקה המדינית של החמאס. אז מה קרה שאיסמעיל חי, פועל ומתפקד ומאז עברו הרבה מאוד שעות? אפשרות אחת היא שליברמן שינה דעתו. הוא הבין מכיסא המיניסטר מה שנבצר ממנו להבין מכיסא המרואיין בשבתרבות. אלא שקומראד ליברמן עזב את התפקיד בטענה שהממשלה של נתניהו "מתונה מדי" ביחסה לאירגון החמאס. מה שמוביל לאפשרות השנייה והיא שליברמן רצה, אבל נתניהו אמר נייט. אז למה נתניהו, על פי האפשרות הזו, חס על חיי הניה?

כי הם אחוקים.

2.   איך זה שהממשלה הימנית שלנו גונבת, עוצרת ומקזזת כספים ששייכים לרשות הפלסטינית (כלומר אש"פ) ובאותה עת מאפשרת הזרמה כספית לחמאס מקטאר? הרי בכל זאת יש שיתוף פעולה ביטחוני עם פקידי מחמוד עבאס. וכל "גורמי הביטחון" מזכירים את השיתוף הזה בכל פעם שאפשר. הטענה הפורמלית מדוע ממשלת ישראל מתנכלת לכסף של הרשות הפלסטינית היא שנעשה בו שימוש לפצות משפחות של טרוריסטים, שזה לא יפה, ולכן חסימת מעבר הכספים האלה מענישה את מי שצריך. ומה, לדעת חכמי ההסבר הזה, עושה החמאס עם השאהידים מטעמו? מזניח אותם? תולה את משפחותיהם על עץ? הוא עושה בדיוק את אותו הדבר שעושה ממשלת רמאללה. איך זה שיש דין (קשה) לרשות הפלסטינית, ואין דין לחמאס?

כי הם אחוקים.

3.   ממשלת נתניהו והממסד הביטחוני לא מסתפקים בהענשת הרשות הפלסטינית. כל חשוד כטרוריסט בגדה המערבית נענש על ידי פיצוץ ביתו. הגיוני? נניח שכן. אז איך זה שאף בית טרוריסט מעזה לא פוצץ? איך זה שהצבא והשב"כ מסתובבים חופשי בשטחי A בחיפושים, מעצרים, חיסולים וטרטורים למיניהם. ובאותה עת כל היד הקשה הזו נחסכת משטח A אחד – עזה? הרי שם יש הרבה יותר טרוריסטים לפחות לפי מניין בקבוקי תבערה, בלוני הצתה ושאר נשק כימי המופעל כנגד ישראלים?

כי הם אחוקים.

4.   ואסיים בדוגמה היפוטטית. לפני כחודש נפל טיל שמקורו בעזה בשרון. בלשון הבולשיט הישראלי זה נקרא איום אסטרטגי. עכשיו נניח שהטיל הזה היה מגיע מרמאללה. מה היה קורה אז? הצבא היה מכסח את חצי העיר. מה קרה עם עזה, וכאן זה לא היה היפוטטי? שום כלום.

 כי איסמעיל הניה ובנימין נתניהו אחים המה.

מלחמה כצורך קיומי

מה ההיגיון בקונספירציה הזו, לדעת אנשי השמאל? התשובה פשוטה: שני האחים מייצגים יישויות שלא מעוניינות בהסדר. הן מעוניינות, בינתיים, במלחמה חמימה. לא מלחמה קרה. לא מלחמה לוהטת. אבל מלחמה קטנה כזו. כאילו שהם באמת שונאים אחד את השני. קיום הסכסוך הוא האינטרס של האחים.

עד כאן בתיאוריות.

מתברר שהיו מי שבדקו את התיאוריה בדרך מעשית. ממשל טראמפ, כידוע, החריף מאוד את הסנקציות נגד איראן ובקרוב יוטלו סנקציות גם על מדינות שעד היום היו רשאיות – לדעת טראמפ – לייבא נפט מאיראן. מה עושות הסנקציות? סביר מאוד שתושבי איראן סובלים. אבל לא זו היתה מטרת המחקר. שם בדקו מה זה עושה לממשלה של מדינה שנגדה מנהלים מלחמה חמימה. האם הסנקציות נגד צפון קוריאה הפילו את הממשלה שם? האם זה קרה באיראן?

והזוכה מהסנקציות הוא?

המחקר בדק מה קרה לסנקציות נגד רוסיה. ב – 2014 הטילו ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי סנקציות נגד רוסיה ונגד כמה מבכירי ממשלו של פוטין.
כדי לבדוק את זה סקרו החוקרים את תוצאות הבחירות לנשיאות רוסיה כאשר המשתנה המסביר הוא קירבה למפעל שנפגע מהסנקציות. הממצאים: ראשית, שיעור ההצבעה בבחירות עלה מה שמעיד על הירתמות לממשלו של פוטין. שנית, שיעור התמיכה בפוטין בקלפיות הקרובות למפעל שנפגע היה גדול יותר מאזורים אחרים ובבחירות קודמות.

כלומר אם ארה"ב וישראל בדעה שמלחמה חמימה נגד ממשלה פלונית תביא להפלתה – כנראה שזה לא קורה.
מסקנה אפשרית: לממשלת ישראל עניין חיובי בחיזבאללה, במשטר האיראני, בחמאס, בג'יהאד האיסלמי ובשאר עוסקי טרור.

אחים הם.

שתפו: