ברוכים הבאים לקלפי



עבור מי להצביע בבחירות לכנסת ביום שלישי הקרוב? הפינה האינטרנטית הזו לוקחת על עצמה משימה להשיא עצה לכל בוחר ללא הבדל דת, גזע, מגדר ודעה. משימה יומרנית ומסקנותיה כנראה מעוגנות בקליפת שום משומש. אבל יש כאן כמה הארות על החיים בפוליטיקה.

אתחיל עם חצי מאזרחי ישראל שעל פי הסקרים מתכוונים להצביע או עבור הליכוד או עבור תכלת לבן. הנה העצה החשובה ביותר: אל תעשו את זה. זאת עצתי גם אם אתם רואים בבנימין נתניהו את מלך ישראל או בבנימין גנץ את מאור הנאורות המתאוששת. נתניהו הוא אכן המלך העומד לבחירה. הוא הכי ראוי. אין כמוהו לטוב, לאושר ולעושר. וגנץ הוא כליל השלמות, סופרמן שיציל את האנושות בכלל ואת ישראל בפרט. רק שאסור להצביע עבור צמד הבנימינים האלה ומפלגותיהם.

המסחטה כפוליטיקה

כי לפי הסקרים הם לא יכולים להקים ממשלה בעצמם. הם יזדקקו לשותפים. לפיכך אם אני בימין אחפש את המפלגה הימנית הקטנה שתצליח לסחוט מבנימין המלך את הדבר הכי יקר לי. נניח שאני טכנאי חשמל שחושב שהדבר היחיד שחסר לנו הוא בית מקדש שיביא לנו אור גדול וסטייקים חינם לכהנים (שבמקרה אני נמנה עליהם). עדיף להצביע סמוטריץ' או פייגלין. נתניהו לא ידאג לבית מקדש כפי ששני אלה יעשו. ונניח שאני חסיד של סיפוח גבעות פלסטין, או למצער שטח C. הליכוד אמנם בעד אבל הוא רופס כבר ארבעים שנה בסיפוח חלול. עדיף להצביע בנט או ליברמן. הם יכולים לסחוט מנתניהו ומהליכוד את התשר הקטן הזה למדינת ישראל צרת המותניים.

כך זה גם במה שמכונה אצלנו (ובטעות) שמאל. נניח שאני בעד גבולות 67'. להצביע לבנימין הכחול-לבן? נכון, בתיאוריה יש פרומיל אחד של סיכוי שהוא יגיע לשם יותר מבנימין החום-צהוב. אבל לפי כמות הזאפטות שהוא מתחייב להכניס לתושבי עזה – ספק אם התיאוריה מעוגנת במציאות. עדיף להצביע מרצ או חד"ש-תע"ל ואפילו בלד-רע"מ. אלה מסוגלים בסיטואציה של בלוק-חוסם-שמאלי לסחוט את התשר הזה למען שתי מדינות לשני עמים סובלים. וכך גם לגבי תחבורה ציבורית בשבת. גנץ יעשה את זה רק אם הסחטנים שמשמאלו יתעקשו על זה. יהיו אלה החבורה דלעיל ואולי אפילו אבי גבאי ושארית הסוציאל-דמוקרטים. לפיד בעצמו ימשיך להפריש חלה/בגט/מצה בתיאום עם ליהיא.
אני מודה בחולשתי: את עצמי הצלחתי לשכנע להצביע למפלגה הקטנה הקרובה ביותר ללבי ובעלת יכולת סחיטה כמו שיש ליהדות התורה שבנתה קריירה על התיאוריה הזו.

דילמת הימין השפוי

אבל יש קבוצה אחת שאין לי תשובה חדה לדילמה שלה: הימין השפוי.
אני כבר מתנצל לפני קוראי מהשמאל הטוענים שאין חיה כזו. אני מתכוון לאנשים כמו הנשיא רובי ריבלין ואפילו גם בני בגין. אנשים שהם ימנים עיקשים. רחוקים מהשמאל ככל שניתן. אבל הם גם בעד דמוקרטיה שמגנה על הפרדת רשויות ושלטון חוק – עניינים שהימין לסוגיו נטש בקול גדול. מין ז'בוטינסקאים שצצו מהעבר. מה כדאי ל-tory ישראלי להצביע? Tory הוא הכינוי לחבר המפלגה השמרנית בבריטניה. מתאים גם לחברי מפלגתה של אנגלה מרקל בגרמניה או לחברי מפלגתו של הנשיא מקרון בצרפת, לחברי המפלגה הרפובליקנית בארה"ב מהזן של בוש ורייגן, לנוצרים-דמוקרטים שנשארו באירופה.

וזה אקורד הסיום למאמר העצה: אתם – השמרנים השפויים - גמורים. אתם זן מתפורר שתחילה נאלם ואחר כך נעלם. הימין הלא-שפוי, אפוף בושם בריח השקד הפאשיסטי, נוגס בכם בכל מקום, ובהצלחה. אתם אפילו לא ג'וק שלא ניתן להכחידו. אתם דינוזאור צמחוני. מין חמוד וטרף קל לציידים.

עצתי לכם, לדעתי אתם אפילו לא חצי מעברה, היא להצביע למפלגה שאולי, ויש ספק, תצליח לסחוט את הליכוד מצד חוקה לישראל. לא, זה לא כחלון. הוא כשל בעניין הזה,  כמו בכל עניין אחר, כאשר היה בשיא כוח הסחיטה שלו. הכי קרוב לליבכם, נכון ליום שלישי הקרוב, הוא בנימין כחול-לבן. אתם יודעים שהוא, חבורת הגנרלים והצפונבונים עם הג'ל בתסרוקת הם בסך הכל ימין שמתחזה למרכז. בדיוק כמו ה"ציונים הכלליים" עליהם השלום. מתאים לכם כמו כפפה ליד.
אבל מה יהיה על ארץ ישראל? אתם שואלים. בדיוק כמו בימי מנחם בגין, יצחק שמיר ובנימין נתניהו. בשביל ימנים שכמותכם זה בכלל לא רע.
ניפגש ביום רביעי בשעה 06:00 לבחינת כוחו של בלוג זה לשנות את המציאות.


שתפו: