הקומקום והרכבת



כשהייתי צעיר עם בלורית רווח הסיפור הבא: ילד בדואי נהרג בתאונה עם רכבת שנהגה צפר לאות אזהרה. לימים התארח אביו אצל ידידו היהודי ונשאל אם הוא רוצה תה. משהשיב בחיוב שפת האיש קומקומו וחזר לשוחח עם אורחו. לפתע שרק הקומקום, הבדואי זינק מכיסאו, שלף גרזן וניפץ את הקומקום. מה עשית? שאל המארח. והאורח השיב: את אלה צריך להרוג עוד כשהם קטנים.

נניח לגזענות הטמונה בסיפור המעלה תהיה רלוונטית לימינו: מתי נדע אם פלוני הוא רוצח, גנב או כל דבר דומה? כי אם נדע בזמן אולי נמנע שהרכבת תהרוג גם אותנו.
בכל אלה נזכרתי כאשר שמעתי השבוע כי בית משפט בבריטניה חייב את בוריס ג'ונסון להשיב לתביעה. במה מואשם הפוליטיקאי הבריטי שהמהמרים נותנים לו את הסיכוי הטוב ביותר להיות ראש ממשלת בריטניה הבא?

לפני כשלוש שנים היה בבריטניה משאל עם בשאלה האם על המדינה לפרוש מהאיחוד האירופי. הפרישה ידועה בשם Brexit. בבחירות לפרלמנט האירופי זכתה מפלגה שכל מצעה הסתכם במילה הזו לשיעור המצביעים הגדול ביותר מבין המפלגות המתמודדות.

מיודענו ג'ונסון הוא חבר פרלמנט מהמפלגה השמרנית. המפלגה הזו (כרגע בשלטון) מפולגת בשאלה לצאת או לא לצאת מהאיחוד האירופי. ג'ונסון תמך ביציאה וניהל מערכה פוליטית – בזמן משאל העם – בעד הברקזיט. בין השאר טען כי בריטניה מפסידה מדי שבוע 350 מיליון שטרלינג כתוצאה מחברותה באיחוד האירופי.

שקר, שקר תרדוף

מדובר בשקר שקל לגלותו, וכך היה. כמה אנשים תבעו שג'ונסון יועמד לברור משמעתי בוועדת האתיקה של הפרלמנט בגין השקר הזה. ג'ונסון סרב, כמובן. לדבריו אין כלום כי לא היה כלום, או משהו דומה לזה. ועדת האתיקה לא ממש עסקה בעניין האזוטרי הזה. התובעים גייסו 200,000 שטרלינג בגיוס המונים ותבעו את ג'ונסון בבית משפט. השבוע פסק השופט כי על ג'ונסון להתייצב בבית המשפט ולהסביר מדוע שיקר.

מצחיק? אידיוטי? קטנוני?

למה אני מקשקש בקומקום הזה? כי פעם אמר אדם אחד, שמו בנג'מין ניתאי, כי בצעירותו ראה את ה"כלניות" – הם החיילים הבריטים ששהו כאן עד מאי 1948. אלא שהאיש נולד ב-21/10/1949 הרבה אחרי שאחרון החיילים הבריטים יצאו מהארץ.

לימים ניתאי נודע כמי שיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד והפרת אמונים.
הקומקום גדל, הוא עכשיו קטר.
אנחנו, היהודים, הרי "עם סגולה". אז מה נגיד על מדינת הקומקום של הוד מלכותה אלישבע ה – 2? ששם בתי המשפט טרם שמעו על חסינות לחברי פרלמנט.



שתפו: