אחרי החגים



על פי עדויות שכלל אינן מבוססות – למשל ממדי פקקי התנועה – לפחות רבע מתושבי המדינה העדיפו שלא להתענות בהליכה עם לולבים ולימונים מחוספסים ובחרו לשוחח עם יהווה בטיסה לחו"ל. בהזדמנות חגיגית זו אני מבקש להודות לתושבי שכונת בית וגן שבירושלים (זנים שונים של חרדים) על שבחרו שלא להשתמש בענפי דקלים כתקרה לסוכותיהם אלא בחרו במחצלות. מי ייתן ובשנה הבאה ייפסק הנוהג של התעללות בדקלים על לא עוול בכפם ואולי – אם יימצא רב אמיץ – גם בלולבים ולימונים.

כל ההקדמה הזו באה לומר כי בהתקרב "אחרי החגים" ייאלץ ראש ממשלתנו לדון בכובד ראש בדרישת שר הביטחון שלו לתוספת שנתית של 4-5 מיליארד שקל כדי למצוא מענה הולם לטילי השיוט, המטוסים ללא טייס (מל"ט) ושאר כלי משחית שהאויב האיראני עומד לשלוח לעברנו.
הדרישה הכספית מתווספת לגירעונות הגדולים מהמתוכנן של הממשלה. וכך מציאת מקורות של 10-15 מיליארד תתפח למשהו כמו 20 מיליארד – אם להאמין לנתונים שמשליך לעברנו משרד האוצר.

פיטורין תחילה

מאיפה יהיה כסף? הרי מדובר בסכום עתק. יתרת מאמר זה תעסוק בתשובות אפשריות לקושייה הקיומית הזו שבלעדיה יש סיכוי שטיל שיוט של משמרות המהפכה האיראניות יטיל את מימיו על בנין המטה הכללי בתל אביב, ואנא אנו באים.

המהלך הראשון בתכנית המוצעת הוא לפטר את שר הביטחון. מתברר שהאיש הזה הוא לא יוצלח מהמעלה הראשונה. אפילו אני, במקרה הטוב כלכלן זוטר וכבד שמיעה, שומע מראש הממשלה כבר שנים על אותם טילי שיוט הבאים עלינו לכלותנו. מתברר ששר הביטחון כלל לא טיפל בסוגיה החשובה הזו. מכיוון שאי אפשר לפטר את כל שרי הביטחון שכבר פוטרו, אם כי זה רעיון כלל לא רע, יש להסתפק בשר הנוכחי.

המהלך השני נוגע לאותו רבע מתושבי המדינה, באמדן שמרני, שבחר להימנע מסוכות כאן ובחר בשניצל וינאי שם. מתברר שכאשר אנחנו אוכלים שניצל עוף פה אנחנו נאלצים לשלם מס ערך מוסף. ואילו הבנדיטים שברחו מהסכך, הלולב והלימון אוכלים שניצל עגל ללא מע"מ כחול-לבן. זה יפה? הנה נודע לנו כי יש קושי להשיג אוטובוסים וקרונות רכבת בגלל דרישת ממשלתנו ל"רכש גומלין". ומה עם מע"מ גומלין?

 עכשיו ראש ממשלה מכובד שלנו תחשוב על המספרים הבאים. 2 מיליון (מתוך ה – 9 מיליון שיוצאים מדי שנה) היו בחו"ל. כל אחד הוציא 2500 שקל מינימום. 17% מהמכפלה = 850 מיליון. תוסיף לזה עוד 150 מיליון על המע"מ שלא גובים באילת (למה, בעצם?) ועוד מיליארד לפחות על המע"מ שלא גובים בדיוטי פרי – והנה לך 2 – 8 מיליארד בלי לנקוף שריר – רק אצבע קלה על הדק החוק.

המהלך השלישי נוגע לצבא. זה מעז, כמו כל משרד ממשלתי, לבקש תוספת תקציב. תזכיר לגנרל כוכבי שהוא מחויב להסכם (כחלון, יעלון). ומכיוון שהוא גם צריך לייצר ולהפעיל ווזלין נגד טילי שיוט יבטל כבוד הגנרל על זכותו (מכספנו) לתת מענק גישור למי שהוא לא מעוניין בשירותו. די בפנסיה העתידית ובפיצויי פיטורין. בהזדמנות חגיגית זו, ולאור קירבתם המסוכנת של טילי השיוט, לוותר בשנתיים הקרובות על גיוס מילואים של טייסים כי – וזה בדוק – מטוסים לא מזיקים לטילים שכאלה. מה שכן אפשר להשתמש באפסנאים – וגם זה בדוק – להפעיל מטוסים ללא טייס כדי לפוצץ למי שצריך את הצורה. ובעיקר למכור 2000 מתוך 2500 הטנקים שהוא מחזיק כי עד שהטנקים יגיעו לאיספהן לא יהיה להם לאן לחזור. ובקיצור, מר כוכבי, תעשה סדר (פסח) בבית שלך לפני שאתה מתעלק עלינו.

מפטרים וחוסכים

ולא נשכח, מר נתניהו, שאם אתה מפטר את שר הביטחון המחדליסט אתה חוסך מתקציב המדינה את התביעה בתיקי 1000 ,2000 ו-4000 ובכסף הזה אולי נקנה כמה מל"טים לפוצץ.....וגו'.


שתפו: