המפלגה הליברלית



יכול להיות שמעטים שמו לב אבל בעצם הימים האלה הוקמה "המפלגה הליברלית החדשה". הסיסמא של המפלגה החדשה היא "חיה ותן לחיות" והיא גם בעד "יישום רפורמות ליברליות וקפיטליסטיות משמעותיות". ולכן, ומנקודת מבטה של אנרכיסטית ותיקה, מאוד שמחתי שנותנים לחיות ויש רפורמות משמעותיות.
ונאה דרשה המפלגה החדשה כאשר פרסמה מצע. ואני הענייה קראתיה בשקיקה ואת מה שמצאתי אני מביאה לידיעת הקוראים שלבטח ייהנו.

ההתחלה הייתה מאוד נעימה. המפלגה בעד חרות האדם ומשמעותה של חרות זו היא שחרור האדם מכבלי הביורוקרטיה הממשלתית והכפייה הממשלתית. אמנם הייתה לי בעיה קטנה עם היעד הזה כי מי שמופקד על שחרורנו מכפייה ממשלתית היא....הממשלה. אבל בל נהיה קטנוניים.
אחר כך בא פרק "חברה" שהסעיף הראשון בו הוא הפרדת הדת מהפוליטיקה. עם נישואין וגירושין לכל דורש ודורשת לפי הבנתם ודעתם. עם ביטול האיסור על פתיחת עסקים בשבת – עניין מצוין לכשעצמו אם היה מלווה גם בביטול האיסור על יהודים לעבוד בשבת. אבל שוב, למה להיות קטנוניים כי סביר שהדבר נשמט מזיכרון הכותבים. אבל אני אהבתי את הרעיון שבגלל שלא תהיה כפייה ממשלתית – יוכל מעסיק להעסיקני 7 ימים בשבוע – מבלי שתהיה עלי כפייה של יום מנוחה.

קנאביס וצבא גוט

בהמשך גם מבטלים את מונופול הכשרות של הרבנות הראשית ואז מגיעים לפרק הקנאביס.
כאן אנחנו נדרשים להישמע ל"קול ההיגיון". מתברר שכמו נביאי ישראל ששמעו קולות של אלוהים היהודי (יהווה שמו), במפלגה הליברלית שמעו לקול ההיגיון שפסק קנאביס גוט. אפילו יתירו יבוא קנאביס. אלא ששוב יש בעיה קטנה: אני סטלנית מקוקאין. במה הקנאביס, הטבק והאלכוהול יותר הגיוניים מהקוק שלי? שלא לדבר על זה שצרכני קנאביס רפואי יהיו מוגבלים במרשם רופא בעוד שסתם מסטולים יוכלו לרכוש ללא הגבלה. אבל לא נהיה קטנוניים.

ואז נפלתי על סעיף 3 שמתחיל במילים: "מקצרים את משך השירות" הצבאי. וגם נותנים משכורת טובה לחיילים קרביים ומשכורת זוועה לבטלנים במטכ"ל. למה מקצרים? למה לא מבטלים? הרי בסעיף הראשון כתבו נגד כפייה ממשלתית, והופ רק הגענו לצבא והמונופול הכפייתי מפעיל עלינו את כוחו. יש, ולא המצאתי את הגלגל הזה, מדינות שבהן אין גיוס חובה. כלומר יש הוכחות שזה עובד. וראו איך האמריקאים ניצחו את אפגניסטן, עירק וכווית. ואיך האנגלים ניצחו במלווינס.
גיוס חובה נראה לי היפוך דרמטי של העדר כפייה. ורציתי לכתוב למנהיגי המפלגה ולהעמידם על הטעות. אבל החלטתי לקרוא את המצע עד סופו ושם מצאתי את פתרון כתב החידה. כתוב שם כי "נעמיד בראש סדר העדיפויות את בטחון ישראל". וזה מסביר את הכל. ואני יודעת את זה כי כך כתוב במצעים של כל המפלגות למעט הרשימה המשותפת ומרצ (אצלם זה במקום נמוך יותר). בשם ביטחון ישראל אסור לנשים להיות מגויסות יחד עם גברים כי כך פסק הרב ליצמן, מומחה קואליציוני בכיר, ומר ביטחון נתניהו אישר במועל יד.

שלום לעד

לא אלאה אתכם במצע הכלכלי. הוא בובה של קפיטליזם, כלכלה חופשית, תחרות הכי חופשית שיש, יוזמה חופשית ודומיהם (למעט זה שהממשלה תוריד את מחירי הדיור). אני מבקשת להגיע לפרק הכי קצר במצע הזה: "הסכסוך הישראלי-ערבי ותהליך השלום". מתברר שזה לא רק פרק קצר אלא החלטתי ביותר: "אנו מתנגדים להקמת ישות ריבונית מדינית ממערב לירדן בנוסף למדינת ישראל, ובכל מקרה אנו נפעל להבאתו של כל הסכם שלום למשאל עם, שכן דעתנו היא ששאלות כה גורליות ומכריעות חייבות להיות מיושבות בדרך של דמוקרטיה ישירה". אין בכך חידוש אידיאולוגי. עקרון המדינה האחת בין הים לירדן כבר מקובל על מפלגות ליברליות אחרות באזורנו, כגון הימין החדש, הליכוד, החמאס, והג'יהאד האסלאמי.

ואני רק שאלה: מה עם זכותם של תושבי עזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים למשטר ליברלי משלהם? גם הם רוצים חופש בחירה בחינוך כך שהמושל הצבאי לא יכתיב להם איזה ספר לימוד הוא כשר/לא כשר. גם הם רוצים מס גודש כאשר המושל שם מחסום על הכביש. וגם הם רוצים להביא למשאל עם בדמוקרטיה ישירה את המשך הכיבוש שכן זו שאלה גורלית ומכרעת. הם בוודאי יוכלו להסתמך על עיקרון ליברלי ידוע (One man, one vote).  
ואם לא - לפחות זכות הצבעה לכנסת....ככה זה במפלגה ליברלית, הלא כן?

שתפו: