מעדני ביבי




חבר שלי, אזרח ותיק, מתהדר בעובדה שמאז פתח את עסקו כעצמאי לא שילם אגורה מס הכנסה. וכך כאשר שאר החברים קיטרו על גלידה פיסטוק שמשפחת המלוכה צרכה על חשבון "משלם המסים" החבר חייך בסיפוק. כספו לא היה במעל.
איך לא משלמים מס? השיטה שלו פשוטה להחריד. כשהספקים שלו הגישו חשבונית על 10,000 הוא שילם להם 20,000. הספקים, כמובן, ביקשו להחזיר לו את תשלום היתר והוא ביקש שההחזר יופנה לחשבון בבנק הדואר על שם העובד הפיליפיני של אבא שלו. משם הועבר הכסף מדי חודש לחשבון הבנק של החבר שלי בקפריסין שממנו גם נשלח כסף למשפחת העובד הזה בפיליפינים. העובד, תמורת טירחתו, קיבל מענק חודשי של 500 שקל והעסק של החבר שלי הראה הפסד או איזון. עתה כאשר הכל נעשה באינטרנט והעובד חזר למולדתו, הוא הוריש לחבר שלי את החשבון. בנק הדואר ידוע כבנק של העניים ומס הכנסה לא באמת סורק מה שקורה שם.


איפה הפיסטוק

למה זה חשוב? כי כמו אזרחים ותיקים אחרים מקבל החבר שלי מראשית השבוע ארוחה ממשלתית חינם המובאת לביתו. הארוחה היא הנושא לסוף השבוע הזה. זו כוללת מנת בשר עוף, הרבה אורז, פתיתים או קוסקוס, ירקות מבושלים וירקות טריים כמו עגבניות, מלפפונים ופלפלונים. אני מכנה את הארוחה הזו מעדני ביבי כי אמנם, בירושלים, המבשל הוא מפעל הנקרא "גורמה". אבל הכסף והמשלוח הוא במימון תקציב מדינת ביבי שהחבר שלי שמח לא לתרום לעמודת הזכות שלו.
הארוחה, מספר החבר, היא ברמת הארוחות בבתי חולים. כלומר לא משהו שתקנה בכספך. עיקר הבעייה היא בתפלות. אמנם רוב הישראלים אינם אשכנזים אבל האוכל שאנחנו מקבלים מביבי היה זוכה לפרס בפולין של שנות ה – 30' של המאה שעברה. אבל כמו שאין בודקין שיניו של סוס שניתן במתנה, כך אין מדקדקין בארוחה שניתנה במתנה.
אבל החבר שלי ממורמר. גם האוכל מלא גלוטן ואין אוכל לצמחונים ובעיקר חסר לו הקינוח. איך אפשר לגמור ארוחה בלי גלידת פיסטוק, כמו בבלפור, מתלונן החבר?
לפיכך הוא נרתם למשימה של שיפור המצב של אזרחינו הוותיקים שהוכנסו לכלא הביתי במצוות המלך והוד מלכותה. לארוחה הממשלתית מצורף דף ובו הסבר איך מחממים את המגשית. על המכתב חתום "משרד העבודה והרווחה, אגף  בכיר לאזרחים ותיקים". יעני, לא סתם אגף אלא בכיר.

שני משרדים לוותיקים

החבר שלי קצת פסיכי והוא יודע, למשל, למנות את כל משרדי הממשלה.  הוא זכר שיש משרד ממשלתי המיועד לתת שירותים לאנשים כמותו והנקרא "המשרד לאזרחים ותיקים". הוא החליף את שמו ל"משרד לשיוויון חברתי", אבל כל עיסוקו הוא באותם ותיקים. מילא הכפילות הבירוקרטית, מלמל החבר שלא משלם מסים ולכן הכפילות לא מעניינת אותו במיוחד. אבל אולי המשרד הזה יספק את מה שאגף בכיר לאזרחים ותיקים במשרד הרווחה לא מספק: גלידת פיסטוק לקינוח (למצטרפים לדרישה מוצע לטלפן למשרד במספר 8840 *) . ועם עצמו תהה אולי המשרד הזה יספק ארוחת ערב שהאגף הבכיר, אתם יודעים איפה, גם כן לא מספק.

בלי תור

החבר, כאזרח ותיק במיוחד, הוא בגיל המזכה אותו בשירותים "בלי תור". מכיוון שהמלך אמר לא לצאת מהבית, ובחוץ אורבים הפקחים למלא קופת הממלכה המתרוקנת, הוא נכנס לאתר שופרסל "לעשות משלוח". אלא ששם לא מכירים את "בלי תור" והמשלוח יגיע רק בעוד שבועיים – כי יש תור גם לבעלי תואר "בלי תור". ועד אז, ותודה למעדני ביבי, הוא יעשה דיאטה ולא יאכל ארוחת ערב. שתרעב גם הקורונה.

שתפו: