המעבדה, המכון והחזיר




אחרי שתחילה הכחיש קיומו של הנגיף למשפחת קורונה עבר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להאשמה כי הנגיף לא יצא מישבנו של עטלף או מפיו של חמור שנשחט אלא מ"מעבדה". לאמור כי בחבל ווהאן שבסין יש מעבדה ממשלתית שמייצרת נגיפים ואחד או כמה מהם או שברחו מהמעבדה לרעות בריאותיהם של בני אדם או, וזה בהחלט אפשרי, שראשי סין רצו לבדוק את עוצמת הנגיף ועשו ניסוי בבני עמם – בזדון. העובדה שהמעבדה נמצאת בניהול ובמימון ארגון אמריקאי לא נמצאה ראויה לאיזכור. בימים האחרונים גם האפידמיולוג הראשי של שבדיה הציע לבדוק את העניין בעוד ראש ממשלת אוסטרליה מעדיף את גירסת העטלף.

אלה איטריות קרות בבולמוס הדיווחים על מסע לעבר שורשי הקורונה. עד שהשבוע התבשרנו כי המכון הביולוגי בחבל נס ציונה שבישראל פיתח נוגדן לנגיף. ההודעה הוצאה לתקשורת ביחד עם משרד הביטחון מה שלימד אותי שהמכון הביולוגי הזה עושה כל מיני דברים למען בטחון המדינה. מה שכנראה לא עושה המעבדה שבחבל ווהאן שבסין. או אז נזכרתי במרקוס קלינגברג שהיה סגן מנהל המכון ומסר – כך נפסק במשפטו – מידע סודי לברית המועצות ע"ה. המידע הזה היה "תרביות קטלניות של חיידקים". ללמדנו מפי טראמפ לגבי המעבדה בסין ומפי בית המשפט הישראלי לגבי המכון בנס ציונה שהם מגדלים וירוסים וחיידקים מאוד אלימים כלפי המין האנושי.


רושמים אנטי וירוס

אם יודעים בסין לייצר קורונה יש מאין במעבדה, אפשר וגם בנס ציונה יודעים כדברים האלה. ולכן מי שיודע לייצר וירוסים אולי יודע גם לייצר אנטי וירוסים, כלומר נוגדנים. על כן ההודעה של המכון על מציאת הנוגדן אינה בגדר הפתעה מחקרית מרעישה.
וגם אלה איטריות קרות אם כי מפתיע שעד עתה לא ראינו, קראנו או שמענו תחקיר על המכון המופלא הזה ומה עושים שם. אבל מעללי התקשורת ומחדליה אינם הנושא במקום הזה.

בסופה של אותה הודעה על גילוי הנוגדן נמסר כי עתה המכון ימהר "לרשום פטנט" ואחר כך ימכרו את המוצר לחברות תרופות בעולם כדי להאיר ולהבריא את עולמנו החשוך מנגיפים אלימים.
קצת התאכזבתי שבהודעה לא צויינו פטנטים אחרים של המכון. למשל, פטנט על אותו חיידק אלים וקטלני שהמכון ייצר והועבר באדיבותו של קלינגברג לברית המועצות. ויש להעריך כי מאז ועד היום לא ישבו שם מיטב החוקרים ואכלו מנגו, אלא פיתחו עוד ועוד חיידקים ונגיפים שעל הפטנט שלהם לא שמענו. אני מסיק מהניתוח הלוגי הזה שהדברים שעושים שם במכון סודיים ביותר ורישום פטנט עלול להביא ליצור נגיפים ישראלים במכון הביולוגי בעיר קום שבאיראן.

החזיר בפעולה

מה הריצה לרשום פטנט על חיסון אפשרי למגיפה עולמית? השבוע חשתי לראשונה אכזבה מהעדרו של שמעון פרס שהיה פוליטיקאי זוועתי אבל קופירייטר מוצלח והמציא את הביטוי "קפיטליזם חזירי". ממשלת ישראל, בעלת המכון הביולוגי, מתכוונת לעשות הון כספי מתרופה למחלה. כאילו שהיא ביזנס למטרות רווח. מכיוון שמשרד הביטחון מעורב, למה שלא ישכיר את שירותי הצבא, נניח לממשלת תימן, לחיסול הצבא הח'ותי שנשען על גיבוי איראני? או למשל לממשלת אוקראינה הנאבקת במחתרת פרו-רוסית שראשיה היו באותה ברית המועצות שבעזרת קלינגברג שמה יד על חיידקים תוצאת כחול-לבן?

מה היה קורה לחבורת נתניהו-גנץ-בנט אם היו מודיעים לכל העולם כי החליטו לתת את הנוגדן במתנה לאנושות – ללא תמורה? אלא שהחזירות שיצאה מהפה של פרס נכנסה עמוק לראש של נתניהו-גנץ-בנט ולתפארת ממשלת ישראל.


שתפו: