משתפי הפעולה

 

הנושא המדובר השבוע הוא בידיעה של ה"ניו יורק טיימס" על דו"חות המס של הנשיא טראמפ. מתברר שהאיש אביון, רדוף חובות במאות מיליונים שעומדים לפירעון בארבע השנים הקרובות. שעסקיו בהפסדי ענק. איך אדם בעל נכסים רבים כל כך, וחי ברמת חיים גבוהה  מצליח להנפיק דו"חות למס הכנסה שהם שיא הגיחוך?

בין היתר מתברר שבשתי שנותיו הראשונות של טראמפ כנשיא הוא שילם מס הכנסה בסכום של 750 דולר לשנה. משכורתו של הנשיא היא 400,000 דולר לשנה ולזה מצטרפים 100,000 דולר פטורים ממס לצורכי נסיעות, 19,000 דולר לאירוח ובילויים ועוד 50,000 דולר להוצאות אחרות. שני קודמיו, בוש ואובמה, שילמו כ – 100,000 דולר מס לשנה.

הרושם הוא שטראמפ הוא נוכל. לתדמית הזו תורמת גם התנהגותו בתחומים אחרים. אפשר כבר לחשוב איך מפגיני בלפור בק"ק וושינגטון מפגינים בשבת הקרובה מול הבית הלבן בקריאה crime president.

השאלה הגלובלית שמעניינת אותי היא האם נוכל יכול להתנכל ללא עוזריו. האם טראמפ יכול היה לחיות בעושר ולשלם מס בעוני מבלי שהעסיק – והוא אכן העסיק בשכר גבוה מאוד – עדר של יועצי מס ועיוורי חשבון. מכיוון שאנחנו בישראל, השאלה המקומית היא האם הנוכל שלנו – שאף הוא, כדברי עוזריו, לא "גומר את החודש" – היה יכול לעשות את כל העוולות המיוחסות לו בידי מפגיני בלפור ללא עוזריו?

התשובה הגלובלית והמקומית היא לא. לא אחד גדול.

העוזרים של נתניהו

ידידי ע' הוא איש שמאל ותיק וסרבן הפגנות בלפור צעיר. משנשאל מדוע הוא לא יוצא כנגד הנוכל השיב "בגלל שבהתמקדות בנוכל אתם נותנים פטור לעוזריו".

הנה, על כן, כמה מילים על עוזריו. אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, עסק בחמש השנים האחרונות בעיקר בהיענות לבקשותיו של נתניהו לדחות. אין לו זמן לתת עדות למשטרה. אין לו זמן להשיב לשאלות. אין לו זמן להגיב לשימוע. אין לו זמן למשפט. לפתע, כאשר הגיש את כתב האישום הפך מעוזרו של נתניהו לגיבור מפגיני בלפור. למה?

בני גנץ, גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, יועז הנדל, איציק שמולי, חילי טרופר, אורית פרקש הכהן, אורלי לוי אבוקסיס, פנינה תמנו שאטה, עומר ינקלביץ, אלון שוסטר, מיכל כהן, אסף זמיר, יזהר שי, מיכאל ביטון, עמיר פרץ. גמרתם לספור? לקחתם נשימה? כל אלה הלכו לבחירות האחרונות עם ההתחייבות לא להצטרף לממשלה עם נתניהו שכנגדו כתב אישום. כל זה התאדה בטענה שיש אסון גדול יותר מנוכל בשלטון: בחירות לכנסת. אפילו לא עלה בדעתם להציע לליכוד להצטרף לממשלה ובלבד שנתניהו לא יהיה בממשלה. בחירות זו קטסטרופה. קורונה, מאות מתים רבבות נדבקים, בוקה ומבולקה – זה לא כל כך נורא.

בקיצור: נוכלים מהמעלה הראשונה. מתי מישהו הפגין נגד חבורת השקרנים הזו? שלא לדבר על תמיכתם בכל מיני חוקים והסדרים שנתניהו דרש וקיבל.

אז למה בני גנץ, גבי אשכנזי ושאר חברי מפלגת כחול-לבן-שחור-בעיניים ובמיוחד עמיר פרץ ואיציק שמולי ממפלגת העבודה בעיניים – כל משתפי הפעולה להעמקת הביב(יזם) בחברה הישראלית - מקבלים פטור אצל מפגיני בלפור?

 

שתפו: