זאב בעור כבש

 

לא. זה לא עוד מאמר בגנות החיסון פרי דעתם של טבעונים, מומחים לדבר קונספירציה או סתם עלוקות שמבקשים ליהנות מחיסונם של הזולת.

זה גרוע יותר מכל אלה. זו תחזית להתפתחויות השנה שזה רק החלה כאשר הבלוג הזה התפרנס שנים הרבה מהטלת רפש בחזאים, ובשימוש בתחזיותיהם לייצור רפש. אבל קשה להתאפק.

בנימין נתניהו הבטיח כי "עד סוף מארס ואולי אף קודם לכן – כל בני 16 ויותר יחוסנו" ובכך יצר את הרושם שבמועד הזה הכל יבוא על מקומו בשלום ונחזור – אחרי שנה מקורוננת – לנורמליות. אפשר וראוי לזלזל: נתניהו חיסל את החמאס בעזה שש פעמים – ודבר לא קרה. אז הוא פולט עוד דבר הבל. מה חדש?

תתארו לעצמכם את המצב הבא: אתם התחסנתם ועמכם 90% מתושבי המדינה בגיל 16 ויותר (זו הנחה מטומטמת כי לעולם לא יהיה שיעור כזה, במיוחד בגלל הדתיים שמבוטחים בביטוח בריאות משלים-פרימיום אצל יהווה). קניתם כרטיסי טיסה למדינה ירוקה. נניח רואנדה, שהיא גם ירוקה על אמת וגם ירוקה קורונאית. מצויידים בדרכון הירוק עליתם למטוס שנחת בקיגאלי, בירת רואנדה. בשדה התעופה אתם מתבקשים לעבור בדיקת קורונה. אתם מראים את הדרכונים הירוקים שלכם, אבל המג"בניק הרואנדאי מתעקש על בדיקת קורונה. והופ, מתברר שהתוצאה היא "positive" כלומר אתם נכנסים לבידוד של שבועיים. נשים בצד את השאלה האם יש לכם ביטוח קורונה. אבל הלך הטיול.

עדויות ראשוניות

לא יכול להיות? מתברר שזה קורה: אתם מחוסנים, וקרוב לוודאי לא חולים, אבל אתם נושאים את הווירוס החביב, יוצאים חיוביים בבדיקה ועלולים להדביק אחרים. כרגע יש טפטוף קל של מקרים. רוב אלה שחוסנו לא הולכים להיבדק כי אין להם סיבה לעשות זאת, שהרי אין להם שום סימפטום של כלום. מכאן הדיווח המועט יחסית על התופעה. וזה החידוש: יש מחוסנים שמדביקים אחרים -  זאב בעור כבש.

עכשיו הבה נחשוב במקומו של בנימין נתניהו. הרי טרם הומצא חיסון עבור הצעירים – ויש כ - 3 מיליון כאלה. ויש סרבני חיסון אחרים. מה קורה עם המסעדות, בתי הכנסת, בתי הקולנוע ועוד ועוד. מה עושים?

שימו לב ששלחתי אתכם לרואנדה.  לארה"ב ומדינות אירופה אין בכלל בדל סיכוי שיתנו לכם לטוס – כי שם הקורונה עדיין חוגגת.

התחזית

בקיצור: במקרה הטוב החיסון מיטיב עם המחוסן והוא והיא חסינים מפני פגעי המחלה. זו הזווית הבריאותית-אישית. מבחינה פוליטית-חברתית דבר לא משתנה. האם יפעילו בתי ספר עם ילדים מוכי קורונה? האם המורים יסכימו ללמד במצב כזה? אם התחזית שנבנתה כאן נכונה – ומחוסנים הם גם מדביקים – הטיפול החברתי במגיפה רחוק מלהסתיים.

החזרה לנורמליות של ינואר 2020 לא נראית כרגע באופק של 2021. עם שפעת למדנו לחיות כי זו מחלה פחות קטלנית, ובהרבה, מקורונה. בשנה "נורמלית" מתים בישראל פחות ממאה חולי שפעת. במדינת ישראל שבה שליש עד חצי מהתושבים אינם מחוסנים נגד קורונה – זה יכול להגיע לאלפים.

במצב הזה אין שום דבר נורמלי. בתרחיש הזה גם לדרכון הירוק אין באמת כל ערך. אפשר לרדת מ"תעודת האושר" הזו.

 

שתפו: