פינת היעוץ הפיננסי

 

שלום לכם המשקיעים ולכן המשקיעות. סוף השנה הגיע, שנה יוצאת דופן לכולנו, אסכם את מה שהיה ונראה ביחד לאן תתפתח השנה הבאה.

2021 היתה שנה שהתחילה עם תקווה גדולה למיגור הפנדמיה והסתיימה עם ואריאנט חדש שבינתיים טרם נמצאה הדרך להימלט ממנו. היא התחילה עם אינפלציה אפסית ומסתיימת בקול אינפלציוני רם מתמיד (לפחות בארה"ב כבר לא נשמע כמוהו זה כמעט 40 שנה). ובתוך כל המהומה הזו השוק שלנו, שוק המשקיעים, חגג ובגדול. קולם של הפסימיסטים, שבתחילת השנה חזה בועה, נדם. היום ברור לכולם כי סוף ההמראה לא נראה. פתיח נהדר ל-2022.

מה שעלול לקלקל את התמונה היא האינפלציה. מאיפה זו קפצה? ולמה בעוצמה כזאת? יש שתי אסכולות. אחת טוענת שזו קפיצה חד פעמית. השניה טוענת שזה לא סתם קפיצה: ראו את הזינוק במחירי הדלק, את הזינוק במחירי חומרי גלם, את המחסור בסחורות. מסתתר כאן תנין בעל עשרות שיניים חדות. צריך להיזהר.

המטורלל

מה זה להיזהר? זה לברוח ממזומנים. עשיתי חשבון והוא נראה כך: נניח שהאינפלציה תתייצב על 2.5% לשנה. זה אומר שבעוד 10 שנים כל שקל מזומן אצלכם יהיה שווה 78 אגורות. מי המשוגע שרוצה להחזיק מזומנים? רק מטורלל - מילת השנה שנבחרה בידי האקדמיה ללשון העברית.

אהה, אתם אומרים, אבל יעלו את הריבית. בעצם כבר התחילו. אז אולי ניכנס לפקדונות קצרי מועד וכך נתפוס כל העלאת ריבית בתוך החסכון שלנו, הלא כן?

תלוי מה התחזית שלנו לשנה הבאה. אם כך, מה התחזית?

על זה אמר ג'והן קנת גלבריית כי החזאים מתחלקים לשתי קבוצות. אלה שטועים ואלה שלא יודעים שהם טועים.

מקווה שחגגתם את הכריסטמס כהלכתו. בכל זאת נולד שם יהודי יקר ששינה את פני העולם. או שלא – תלוי בתחזית.

נ.ב. קיצרתי בכ 70% את המכתבים ששיגרו בימים אלה יועצי השקעות בכל רחבי העולם. בוקי-סריקי כלכלי שלא עוזר להבין דבר וחצי דבר. בוודאי לא משהו קונקרטי על מה שמעניין משקיעים: אילו מניות או אגרות חוב או מטבע קריפטו או אופציות על מניות השמש שעל פי התחזיות תחליף בקרוב את כל הדלק המקובל. על מי מכל אלה לשים את המזומנים שמהם צריך לברוח? ואולי לא צריך לברוח כי הריבית עולה?

בשביל זה, משקיעים יקרים, אתם משלמים עמלה. ודמי ניהול תיק.

שנה טובה.

שתפו: