פרופיל: ישראל 2022

 

אני מתקשה להבין את יאיר (הבן של) נתניהו. בית משפט מחוזי הרשיע השבוע את מוחמד חלבי – מנהל באירגון הומניטרי בעזה – בהעברת מיליוני דולרים לחמאס. ונתניהו ג'וניור שותק. מה, הוא לא מבין שמדובר בעוד תרגיל של הפרקליטות לתפור תיק לאבא שלו? הדמיון מדהים: גם אבא עומד בראש אירגון הומניטרי – הליכוד. במשך עשרות שנים הוא גם ניהל אירגון הומניטרי אחר – ממשלת ישראל. כמו חלבי גם נתניהו – ובעצם גם גנץ ובנט – סייע בהעברת מיליוני דולרים לחמאס. ג'וניור יקר איך זה שאתה לא רואה את התביעה העתידית נגד אבא?

כבר שנים שמדי חודש מגיע לישראל פקיד ממדינה די עויינת – קטאר. זו הנותנת מקלט לעזמי בישארה ובבעלותה אל-ג'זירה – תחנת טלוויזיה שמספקת מידע אנטי ישראלי. הפקיד מקטאר מביא עימו מזומנים/צ'ק (תלוי מי ראש הממשלה כאן) שנמסר לחמאס. והכל באישור ובסמכות נתניהו, בנט וגנץ.

מה ההבדל בין השלישיה הזו לבין חלבי? נכון, יש הבדל אחד: חלבי עבר אימונים צבאיים בחמאס והשלישיה הישראלית עברה אימונים בצה"ל. מה זה רלוונטי להעברת הכסף לאירגון הטרור הידוע לשמצה, היורה רקטות על ישראל, המחזיק בשבויים ישראלים?

יש לסיפור המשך משעשע. בעזה לא משתמשים בדולרים. משתמשים בשקלים. מדי חודש יוצאת מכונית מעזה למעבר הגבול. שם הנהג מוסר דולרים ומקבל שקלים. כלומר ישראל משמנת את שלטון החמאס.

סיפור שני

נשיא אוניברסיטת תל אביב, אריאל פורת, קיבל צ'ק על סך 50 מיליון דולר מרומן אברמוביץ', מגדולי הטייקונים ברוסיה ומי שנודע כידידו של חסיד אומת אוקראינה ודמוקרט דגול מרבבה – ולדימיר פוטין. עד כאן זה נראה סביר.

אלא שאברמוביץ' לא נהיה טייקון מנדבות/תרומות. תמורת הכסף התבקש הנשיא פורת לפעול למען הפשרת כספי אברמוביץ' שהוקפאו או שיוקפאו בידי מדינות המערב עקב נדיבותו של מר פוטין במשלוח פצצות לערי אוקראינה. ממשלת אנגליה איימה על אברמוביץ' כי הוא יאבד הזכות להחזיק בנכס הנקרא קבוצת הכדורגל צ'לסי בגלל הקירבה שלו למשלח הפצצות לאוקראינה. אברמוביץ לא הלך לבית המשפט. הוא מכר את הקבוצה ואת התמורה הפקיד בנאמנות שאמורה למנוע ממנו להעביר כספים לרוסיה. אלא שפורת לא מתעניין באמת. בישיבה באוניברסיטה אמר "כאשר אדם תורם 50 מיליון למוסד ומבקש ממך לחתום על מכתב – אני לא רואה בן אדם הגון שלא עושה את זה".

מעניין מה פורת היה עושה אם החמאס היה תורם 50  מיליון דולר לאוניברסיטה. האם  היה שולח מכתב לנתניהו ובנט להפסיק להטריד את החמאס. כבן אדם הגון, כמובן.

סתם שאלה: השומר בכניסה לאוניברסיטה מבקש לתרום שקל לאוניברסיטה. הוא מבקש שפורת ישלח מכתב למעסיק שלו שיעלה את שכרו בשקל. הולך, כבוד הנשיא?

סיפור שלישי

הממשלה הודיעה השבוע כי טיולי התלמידים לפולין, במסגרת לימודי השואה, מתבטלים. שרת החינוך הסבירה כי מדובר במחלוקת בטחונית. שר החוץ טרח להסביר מה העניין הביטחוני שהתעורר לפתע.

בפולין נחקק חוק האוסר להאשים פולנים בשיתוף פעולה עם הנאצים. האם היו פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים? היו. האם היו פולנים שלא שיתפו פעולה עם הנאצים? היו. ממשלת פולין ביקשה התחייבות ישראלית לעמוד בתנאי החוק. ממשלת ישראל מסרבת.

בשם חופש הביטוי, כמובן.

מה בדבר לימודי ההיסטוריה הישראלית נניח של  1948. האם ישראלים רצחו פלסטינים? האם פלסטינים גורשו מבתיהם? האם נשים פלסטיניות נאנסו? היתה נכבה? האם בטנטורה יש מגרש חניה על קבר המוני? האם פליטים שברחו/גורשו קיבלו בחזרה את רכושם או שהוא נגנב בחסות חוק ישראלי - "נכסי נפקדים".

מה יודעים על כל זה תלמידי ישראל?

 

 

 

שתפו: