רשלנות בטחונית

 

 בקפיטליזם חזירי הנהוג במקומותינו אמורים לפטר את השלושה. במקום מעט יותר מתורבת היו מגישים כנגדם תביעות של רשלנות מקצועית שהעונש, במקרה של הרשעה, הוא קלון בטחוני.

אני מתכוון לראש המטה הכללי, לראש השב"כ ולראש המוסד, וזאת בהנחה שמה שהממשלה עשתה בשבוע האחרון הוא בהמלצתם.

אתחיל עם מעצרו של מפקד הג'יהאד האיסלמי בג'נין, בסאם א-סעדי. המהלך הזה התחיל את ההתקוטטות העכשווית. לא צריך להיות שפינוזה כדי לדעת שהמהלך הזה מטופש. כל מי שקרא את ספרי ג'ון לה קארה או צפה בפאודה יודע שאם יודעים מי המפקד אז מסתערבים אותו. בשביל מה לעצור אותו? האם סגנו כבר עובד בשב"כ? מדוע להחליף את מי שמוכר במישהו חדש? הרגתם את אחמד יאסין וכתוצאה מכך חוסל החמאס? מוחמד דף פצוע ולכן הזרוע הצבאית של החמאס מנוטרלת? הרגתם את חליל אל וואזיר (אבו ג'יהאד) ולכן אש"פ חוסל? לפני 30 שנה הרגתם את עבאס מוסאווי ולכן חיזבאללה נעלם?

מה מנעה "מכת המנע"

אתם בדעה שיש תועלת ברצח מפקדי הג'יהאד והחמאס ומה לא. לא ניחשתם שזה עשוי לעורר מהומה? אהה, בודאי שידעתם ואפילו אמרתם את זה בקבינט הבטחוני ובאוזן של ליברמן שכידוע חיסל במו פיו את איסמעיל הנייה המכהן היום כראש החמאס. זה בסדר גמור. ידעתם שתהיה מהומה וידעתם שהמעצמה הנקראת ישראל תגיב. אז מה קרה? מה היעד של מלחמת המנע? אלא אם כן היעד הוא להוכיח ששלנו גדול יותר.

נעבור הלאה, למתקפת המנע. יפה וראוי לציון שהראתם לביביסטים שהממשלה הנוכחית משתינה רחוק יותר. אבל חוץ מהקשקוש הפוליטי הזה מה בדיוק נמנע? כל מה שהחמאס והג'יהאד יודעים לעשות בשלב הזה הוא לזרוק טילים ורקטות. מנעתם את זה בגיחה עם "עלות השחר"? מאז שמנעתם את זה נורו יותר מ־350 טילים נוספים. זו מניעה כמו שקונדום קרוע מונע הריון. וכבר אתם מתהדרים בכך ש־"כל הצמרת הבטחונית של הג'יהאד ברצועת עזה סוכלה". אבל הטילים לא שמעו על זה.

אתם משרתים כנועים של הפוליטיקאים מהימין של סמוטריץ', נתניהו ובנט ועד מפלגת העבודה. אלה שמחזיקים את החמאס והג'יהאד כאוייב כדי לייצר מצג שאין לישראל מהלך חלופי לסטטוס קוו בו הנושא העיקרי הוא התנחלות. כל ה"סבבים" הצבאיים באים לשרת את המטרה הזו. שום ערך בטחוני אין להם.  וכן, זו תמונת הראי של השלטונות בעזה. אתם והם זה היינו הך.

 הג'יהאד, איראן וקצע"א

אולי כמה קוראים דייקניים תוהים עתה מה הכנסתי לכתב התביעה את ראש המוסד. מה לו ולהבלי עזה שאמנם אינה חלק מישראל אך היא בחסות השב"כ והמודיעין הצבאי.

הג'יהאד האיסלמי, כך מספרים לנו המומחים לדבר טרור, הוא חביבם של הרבנים האיסלמים שמנהלים את איראן. נדמה שמדי כמה חודשים חיילי המוסד "מחסלים" איזה איראני שאו-טו-טו גורם לנו נזק עצום. הנה רצחנו את המדען הראשי לפני זמן רב ועתה איראן קרובה מבעבר לייצר נשק גרעיני.

לא למדת כלום, מר ראש מוסד? האיראנים שבטיפולך בוודאי עודדו את הג'יהאד הפלסטיני לעשות לנו טארארם. אז בשביל מה מכת מנע? נראה שיעשו ונגיב – אם צריך. תחשוב לרגע עם ראש אחר: ישראל מבקשת מגרמניה להציע לממשלת איראן לקבל לידיה בחזרה את מחצית הבעלות על קצא"א (קו צינור אילת־אשקלון). למה? כי גנבנו את זה מהם. וחוץ מזה גם נפצה אותם על הדלק שגם אותו גנבנו. והם לא צריכים לתת דבר בתמורה לנדיבות.

נכון, מר ברנע, שזה לא מנצנץ ומרגש כמו לפלח מסמכים מארכיון כמוס בטהרן - המסמכים ששינו את פני ההיסטוריה.

אבל אם זה עובד נראה את הג'יהאד יורה טילים על המפעל החצי־איראני באשקלון.

 

 

שתפו: