טרוריסטים חביבים

 

"טרוריסטים מתועבים" כך כינה ראש הממשלה, יאיר לפיד, את מי שהניחו מטעני נפץ בירושלים השבוע. ללמדנו כי לדעתו של האיש הזה יש כנראה גם טרוריסטים חביבים. כאלה שהוא מכיר. אני מניח שהוא התכוון למישהו שמתגורר בדירתה של משפחת לפיד.

מי, על כן, אחראי לפיגוע בירושלים? מוסכם שהם טרוריסטים. אלא שבין חכמי הטרור יש דיון בשאלה מאיזה פלג הם: המתועבים או החביבים. מכיוון שכישורי בתחום הם מזעריים, כהדיוט מצוי אני מבקש לחלק את האחריות באופן הבא:

המתועבים, כלומר אלה שהניחו את מטעני הנפץ – 20%.

החביבים, אלה שעסוקים זה יותר מ־50 שנה בטרור חביב שמרכיב עיקרי בהוויתם היא ההתקרבנות – 80%.

כדי להבהיר את פשר החלוקה המוזרה הזו אציין כי לוא המתועבים היו מניחים את המטענים במשאית של צבא החביבים – הם לא היו כלל טרוריסטים. במונחים של אירגוני הטרור היהודיים – בהגדרת הבריטים לפני 1948 – הם היו לוחמי חירות.

לפיד, בנט, נתניהו, ברק, שמיר, פרס, רבין, בגין וגולדה הפעילו ותיחזקו אלימות כלפי תושבי פלסטין. צבא הטרור החביב עושה הרבה טעויות. הוא מקדים ירי קטלני לזיהוי פושעים. ידוי אבן לעבר החביבים שקולה לטיל איראני. לדוג בים התיכון זו עבירה שדינה חור בסירת הדייגים. פעם הם עוד קשקשו על משא ומתן, כמובן בתנאי שיהיה ישיר. וגם זה היה סוג של אלימות כאשר ענק במשקל מאה קילו "משוחח" במישרין עם ילד במשקל 20 קילו השוכב שרוע על הריצפה והענק החביב על גבו.

רוסיה ואוקראינה

אחת התכונות של הטרוריסט החביב היא הצביעות. כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה נמנע ראש ממשלת הטרוריסטים החביבים מלגנות את התוקפים ולנתק כל קשר עם ממשל הזדון הפוטיני. אבל כאשר אוקראינה הצביעה באו"ם בעד פנייה לבית הדין הבינלאומי בשאלה האם אריאל היא בשטח כבוש – או אז הוזמן שגריר אוקראינה למשרדי ממשלת החביבים וננזף קשות.

בעניין הזה הטרוריסט החביב די עיקבי. כאשר רוסיה פלשה לקרים, חלק מאוקראינה, וסיפחה אותה, איש במדינת החביבים לא פצה פה. כאשר רוסיה מפוצצת אזרחים באוקראינה – זה בהחלט מובן. כי האוקראינים הם סוג של מתועבים. טוב, לא כולם. בכל זאת הנשיא שם יהודי.

אני מניח שאם המתועבים מאוקראינה היו מניחים מטען נפץ בככר האדומה במוסקבה אז ממשלת החביבים היתה צועקת בקול גדול.

המונדיאל בקטאר

זכות הצעקה היא הפרק האחרון בסאגת הטרור. המשטר בקטאר, מעוז הכדורגל בחודש הקרוב, הוא מהדגם הפוטיני. זכויות אדם כפופות לדעת השליט. ברוסיה חוקק הפרלמנט חוק האוסר תעמולה להט"בית. זה בדיוק מה שעשתה ממשלת קטאר כאשר אסרה על שחקני כדורגל להדפיס על חולצתם סמל – "אהבה אחת" - המזוהה עם זכויות אדם מכל מגדר, סוג, נטיה מינית ודעה (ראו כאן רשימה של איסורים שהטילה קטאר) . פיפ"א, האירגון של משחקי המונדיאל, הצדיק את המהלך הזה. אני מניח שפיפ"א ושליט קטאר לא היו מתקוממים בגין סמל עם התמונה של פוטין או איזה שהוא דתי איסלמי שג'יהאד היא דעתו.

הפעם היו צועקים. היו כמה נבחרות המשתתפות בהילולת הכדורגל שאמרו פויה. זה לא בסדר ואנחנו נלביש את כדורגלנינו בסמל הלהט"בי. או אז פיפ"א הודיעה כי מי שיעשה כן יגורש מכדורגל. אבל זה לא טרור מתועב. זה טרור חביב כמקובל אצל ממשלת ישראל.

לחץ אמריקני

ויש לקח: מי שחושב שאם ממשלת סמוטריץ'־נתניהו ונציגי הג'יהאד היהודי מהזרם החרדי תעשה את מה שהיא מבטיחה אז "העולם" יתקומם – טועה. העולם אוהב לצעוק, לבכות, ולגנות. אבל הוא מכניס סטירות רק למי שהוא חלש ממילא מבחינה מדינית. ולדוגמא: הסנקציות על שכנתה של קטאר ממזרח.

שתפו: