אופוזיציה משת"פית

 

55 בעד 9 נגד. זה סיכום ההצבעה בכנסת בהצעת החוק לעונש מוות למחבלים. יש שיאמרו כי ממילא יש לממשלה רוב בכנסת – אז מה זה כל כך משנה אם כמעט כל האופוזיציה נעדרה מההצבעה?

נניח שאני מסווג פיגועים כפשיעה, ואני מאמין שהענישה הזו היא המרתיע האולטימטיבי כנגד פשיעה. אני גם מתעלם מנתוני הרצח בארצות הברית (יותר מפי 10 מאשר בישראל), שם קיים עונש מוות בכמה מדינות. אלא שבחקיקה הישראלית השחילו כי העונש יחול רק על מי שירצח מתוך כוונה לפגוע ב"תקומת העם היהודי בארצו". שאר הרוצחים ימשיכו לקבל מעון ומזון מהמדינה היהודית.

מהי ארצו של העם היהודי? מי שחושב שמדינת ישראל היא אותה "ארצו" טועה. כי בהצעה יש התייחסות נפרדת למדינת ישראל. יותר מזה: מי יודע מהן גבולות מדינת ישראל? גם מי שחושב שהוא יודע (לישראל אין גבול מזרחי), לא יודע מהם הגבולות של היצור הנקרא "ארצו". לישראל יש גבול מוסכם עם מצרים, ירדן  ולבנון. עם סוריה ופלסטין אין גבול מוסכם בשום פורום בינלאומי או בהסכם.

קואופ (קואליציה + אופוזיציה)

הגזענות נודפת מכל מילה בחוק הזה. לכן חשוב לבדוק מה המניע של רוב האופוזיציה לברוח מההצבעה ושל מיעוט ממנה אף לתמוך בחקיקה? כי האופוזיציה הפרלמנטרית ברובה היא בלוף. הפה שלה הוא אנטי ביבי והידיים שלה הן אנטי ערבים שנלחמים על זכותם להגדרה עצמית, בדיוק כפי שנלחמו יהודים נגד השלטון הבריטי. כן, עם טרור, פצצות ורצח. אז מותר היה לרצוח את השליט העריץ. היום – אסור. כי אז הוא היה גוי ועכשיו הוא יהודי. וזו ממש לא גזענות. זה שיוויון נוסח לפיד־גנץ־סער, ונתניהו, דרעי,גולדקנופף סמוטריץ' ובן גביר גם.

הם ירימו יד נגד חקיקה שפוגעת ביהודים. אבל חקיקה גזענית נגד בני אדם שאינם נמנים על העם הנבחר? זה תקין ולא צריך להתנגד אם הממשלה המתועבת (לשיטתם) מציעה חוק שהם שלמים איתו.

הדבר מלמד על הלך הרוח. על הנשמה של האופוזיציה. נזכור שממשלת השינוי של השנה שעברה לא שינתה דבר. הם היו ונשארו יהודים שונאי ערבים. אפילו אין להם האומץ שהיה לביבי ושות' – להצביע נגד חקיקה שבליבם הם תומכים בה, רק כי הממשלה היא זאת המציעה אותה.

דגל אוקראינה, דגל פלסטין

מכר שלי אמר לי לא פעם שהוא שונא דגלים. כל הדגלים. הוא גם מפגין נאמן בחודש האחרון כנגד ה"רפורמה"/"הפיכה" בחקיקה המשפטית. הצעתי לו בכל זאת לצאת להפגנה הבאה עם הדגל המשולב הנמצא בתחתית הפוסט הזה. רק כדי לבדוק את התגובה. הוא שלף תשובה מיד: "אני נגד דגלים". יפה?

בלוף. כאשר אדם הולך בלי דגל בהפגנה שבה כמעט כולם נושאי דגל ישראל – גם הבודד הנמנע מדגלים הולך עם דגל. בדיוק כפי שחברי האופוזיציה נמנעו מהצבעה נגד חוק המוות לערבים. גם הוויכוחים שהיו בין המפגינים באשר לזכותם של משתתפים לשאת דגל פלסטין – מלמדת על בלוף הדגל. אני בטוח שמי שיגיע להפגנה הערב עם דגל אוקראינה – יתקבל במחיאות כפיים. אהה, שם זה הכיבוש הרוסי הנבזי. וכאן? כמו שפסקו היועצים המשפטיים של הממשלה ובג"צ אישר – כאן אין כיבוש ולכן, למשל, אמנת ג'נבה האוסרת התנחלויות, לא חלה במקומותינו. באוקראינה זה לגמרי אחרת. בכלל לא דומה.

אני לא ממליץ לרפות ידי ורגלי המפגינים. אבל בלי שנאת האוייב, לא מנצחים אותו. ואם שונאים אותו באמת לא משת"פים איתו בחקיקה ובדגלים. להפך.



 

שתפו: