פיראטים יהודים

 

הממשלה החליטה להגיש הצעת חוק שתסמיך את הממונה על השכר במשרד האוצר להפחית בשכר עובד ששבת חלקית. בתקשורת קוראים לזה עיצומים. למשל, הפסקת עבודה לשעה של עובדי משרדי ראש הממשלה והמשפטים להזדהות עם החקיקה המוצעת לרפורמה/הפיכה  במערכת המשפט. למה דווקא הממונה על השכר במשרד האוצר? כי מנכ"לי המשרדים האחרים לא טורחים במשימה הזו.

ההסמכה היא רק לגבי עובדי השרות הציבורי. הממשלה משתמשת ברוב שיש לה בכנסת לחוקק חוקים שיעזרו רק לה ביחסי עבודה. מדוע עצרו את המשילות בתוך קבוצת המיעוט של עובדי המדינה? האם מותר לחוקק שעובדי מדינה ישלמו יותר/פחות מס הכנסה? מה עם רוב  המעסיקים שעובדיהם ישבתו שעה לעידוד יריב לוין ודוד אמסלם (שרי המפטים, למי ששכח) במסעם להגברת המשילות במקומותינו?

המקופחים

תתארו לעצמכם שיש עובד במפעל לייצור תוכנה חודרת טלפונים סלולריים שמרבית תוצרתו משמשת ליצוא לדיקטטורות נאורות. הבן דוד שלו מועסק ב"משפחת" פשע. נניח משפחה בשם דרעי. המעסיק הפרטי שלו תפס אותו מסתובב במקום העבודה עם ראי להציץ מתחת לשמלה של עובדת – תופעה מוכרת במשרד ראש הממשלה. מגיע לו קיצוץ שכר על בטלה מעבודה? בוודאי. אלא שהמעסיק מפחד מהמשפחה,

אם החקיקה היתה גורפת – לכ־ו־ל־ם - אז הממונה על השכר היה מייד נוקט בהליכים שהחוק מתיר ומוריד משכרו של העובד המתבטל. כך נראית משילות.

אעבור לדוגמא אחרת. הממשלה מבקשת לחוקק גם איסור על יבואן של מוצר מבוקש להיות גם היבואן של מוצר מבוקש אחר.  מדוע? כי בידי היבואן נתח שוק גדול מדי וזה פוגע בתחרות. סביר להניח כי יבואן כזה אף משלם לעובדיו שכר יותר גבוה. בדיוק מה שעושה מנכ"ל של משרד ממשלתי שלא מפחית משכרו של השובת שעה למען החקיקה המוצעת. עובד אחד נהנה מטוב ליבו של היבואן המנצל את כוח השוק שלו במכירת שוקולד. השני נהנה מטוב ליבו של של המנכ"ל שמתעלם מהפסקת עבודה לאות הזדהות עם ראש הממשלה. לראשון לא נוגעים בשכר. לשני כן. זו משילות?

דוגמא אחרונה: מדוע נמנעת הממשלה מלחוקק חוקים נגד לוביסטים שעושים דבר דומה באמצעות קבלת תשלום מתאגידים גדולים המהווה הוצאה מוכרת לצורכי מס הכנסה. גם כאן וגם שם קופת המדינה נפגעת. והמשילות שותקת.

עידוד לגנבים

זו, על כן, חקיקה מפלה ופסולה. אבל זה לא מפתיע, שהרי משילות דרושה לסמוטריץ' ושות' רק כנגד ערבים למיניהם, פליטים, ארגוני זכויות אזרח ושמאלנים חמוצים. כל השאר יכולים להמשיך בענייניהם בשקט.

הבעיה אינה רק עם הממשלה הזו. הבה נבחן את האירגון היציג של עובדי המדינה – ההסתדרות הכללית. היא דורשת מחבריה לא לעבוד ולשבות שעה בדרישה לחקיקה הונגרית או לביטול פיטוריו של עובד ששבת שעה בדרישה לחקיקה צרפתית – וזה בסדר. אבל היא לא דורשת מהם "לדפוק כרטיס" כשהם מפסיקים לעבוד. כלומר היא גורמת לחבריה להיות גנבים. חברי ההסתדרות משלמים מדי חודש דמי חבר המיועדים, בין השאר, עבור דמי שביתה. מה קורה עם הכסף הזה?  מדוע להכריח עובדים לשקר ולגנוב?

אין בקופת דמי שביתה כסף? תודיע ההסתדרות לחבריה שהם נדרשים לשבות על חשבונם.

הממשלה גנבה רכוש מערבים וגונבת עתה זכויות אדם מכולם. ההסתדרות גונבת כסף מהממשלה. אולי במקום "מדינת ישראל" נקרא למקום הזה "מדינת הגנבים". או - בהתחשבות בחוקי השבות והלאום – "מדינת הגנבים היהודית".



שתפו: