הקואליציה החדשה

 ידידי י"ב הוא שמאלן חשדן. יש האומרים שהוא פראנואיד גבולי. ביום שהממשלה חשפה את תכנית החקיקה המשפטית שלה והחלו ההפגנות כנגד ההפיכה טען י"ב כי מתנגדי הממשלה הם לא באמת מה שהם מתיימרים להיות. ההגנה שהמפגינים נותנים לבית המשפט העליון, כך הסביר, זה שהכשיר את שרץ הכיבוש – כלומר את טענת הממשלה שאין כובש ונכבש – ואת מעללי צבא ההתקפה לישראל (הכינוי שלו לצה"ל) בפלסטין, מעלה חשד כבד בדבר מניעי המאבק.

החשד שלו התגבר כאשר מפגינים רבים דרשו ממיעוט המפגינים, נושאי דגל פלסטין, להוריד את הדגל או להצניעו. דגל אוקראינה מתקבל ברצון. אבל דגל פלסטין – איום ונורא. איזכור הנכבה – זה כבר שיתוף פעולה עם האויב. לימור לבנת, מש"תפית נתניהו ותיקה, ברוכה הבאה. איימן עודה = לא בבית ספרנו. ראשי הצבא במילואים, בוגרי השב"כ שדיכוי אומנותם – אהלן וסהלן.

כך היה מטרטר י"ב את חבריו מדי יום ביומו וזורה לעברם זרעי תרעלה. כאשר התברר שהממשלה לא מסתפקת בהפיכה משפטית אלא נותנת מיליארדים כבונוסים למפלגות חרדיות  והמפגינים משנים סיסמא וצועקים "נגד הביזה" – י"ב היה בעננים. ולא כי הוא חושב שההקצבה הכספית הזו ראויה. בכלל לא. "מכל הדרעק שיש בתקציב הממשלה הם נטפלים רק לחרדים" העיר י"ב לחבריו המפגינים.


קהלת נגד ה"ביזה"


הוא שנאמר שמאלן חשדן ופרנואיד גבולי.

השבוע הוא חגג. י"ב הוא אמנם בשמאל אבל הוא מחבב את ד"ר מיכאל שראל המופקד על ענייני הכלכלה בפורום קהלת. בתשובה לשאלה מה פשר החיבה הזו אמר י"ב ש"אני לא מסכים עם אף מילה שלו אבל שראל הוא פוץ ימני הגון". מה זה ימני הגון, תהו חבריו לשמאל? "זו סטיה שיש למיעוט מבוטל של אנשי ימין. מילטון פרידמן הוא דוגמא אחת. מיכאל שראל השני. וי"ב לא מכיר נוספים.

מה קרה השבוע? שראל פירסם דעתו על תוספת התקציב לחרדים. מנהל כלכלת פורום קהלת לא תקף את הממשלה. לא צריך להגזים. הוא רק הביע הסכמה עם מסמך שנכתב במשרד האוצר ונשלח לממשלה ובו ביקורת קשה על המהלך המוצע.

הנה מקצת מדעתו של שראל על החרדים: "נראה שהשמועות על השתלבות חסרת תקדים ועל "סגירת פערים" של גברים חרדים היו מוגזמות – שיעור מזערי מן הגברים החרדים הם בעלי השכלה רלוונטית לשוק העבודה המודרני.... אני סבור שהתקציבים הקואליציוניים הנידונים בחוות הדעת של אגף התקציבים לא רק שלא מקדמים שיפור במגמות אלה, אלא צפויים – בהסתברות גבוהה – להחריפן".

המסמך של פורום קהלת מלמד כי האלטרנטיבה של מפגיני "נגד הביזה...ונגד ההפיכה" היא עכשיו המפלגה של גדעון סער והימין שהיא 100% ביביסטית ורק מתנגדת לבנימין נתניהו האיש וחקיקת ההפיכה המשפטית. תסלקו את נתניהו – והכל יהיה בסדר. וההפגנות ייעלמו מהפוליטיקה.

י"ב מרוצה, המסמך של שראל, הוא מסביר, מלמד על הפוליטיקה הסמויה של מנהלי ההפגנות.

תחי הקואליציה החדשה.



 

שתפו: