טפשות מקיר לקיר

 האתר "העין השביעית" פירסם השבוע כתבה על פועלו של שר התקשורת, שלמה קרעי, המבקש להנהיג בישראל משטר תקשורת כנהוג ברוסיה, הונגריה וכמה מדינות "דמוקרטיות" כמוהן. מהכתבה עולה כי עם תחילת המלחמה הודיע קרעי שהוא יפעל להפסקת פעילות "אל ג'זירה" הקטארית בישראל. המשרדים של אל ג'זירה בישראל נסגרו.  בעלי זיכיון לטלוויזיה בישראל הפסיקו לשדר. אך כל אחד יכול בקלות לראות את הערוץ, למשל כאן; אולי בגלל שיתוף הפעולה של הממשלה שקרעי חבר בה, עם קטאר למימון החמאס. או, מי יודע, אולי הוא חבר טוב של עזמי בשארה, פעם קומוניסט אדוק ועתה תושב קטאר ובעל מעמד בתחנת הטלויזיה שקרעי איים לפגוע בה. בכל מקרה קרעי לא יכול באמת למנוע מאיתנו לצפות באל ג'זירה כל עוד יש אינטרנט. אבל בדיבורים הוא חזק.

קרעי גם חתם על צו לסגירת הפעילות של תחנת הטלויזיה הלבנונית אל מיאדין שלה משרדים ברמאללה. ומה קרה? הצו של קרעי אסר על התחברות לשידורי הערוץ. אך אלה מועברים גם באמצעים אחרים, למשל כאן. כך גם עם סגירת המשרד ברמאללה -משום מה קרעי טרם חוקק סיפוח העיר לישראל, מעניין למה - והחרמת הציוד. מה שלא מנע מקרעי לעשות הרבה רוח.


 לפיד עוקף מימין


אלא שטיפשות ממשלתית ויכולת ביצוע אפסית – בכל מה שאינו הפצצות מהאוויר – הם דברים מוכרים. מה שלא הפריע ליו"ר האופוזיציה להיכנס למירוץ הטיפשות עם הצעה משלו.

ליאיר לפיד אין באמת מחלוקת עם מדיניות הממשלה. הוא אופוזיציה רק בעניין אחד: לסלק את נתניהו. אלא שבעניין הזה, אחרי שעשה רוח בנסיון לאי אמון קונסטרוקטיבי שתלוי בהסכמה של חברי כנסת מהליכוד, הוא כשל. אז כמו שאומרים: אם אתה לא מסוגל לעשות – תכתוב.

השבוע הוא פירסם הצעה שבאה להראות שהוא יותר ימני מהממשלה. מתברר "שלפני יותר מעשר שנים, בהיותי שר האוצר, יזמתי מבצע משותף של משרד האוצר ואגף צלצל – היחידה הכלכלית ללוחמה בטרור של המוסד – במטרה לפגוע בהכנסות חיזבאללה". מאז, מסביר לפיד, הלוחמה הכלכלית נגד הטרור נמסה. לפיד מאשים את הממשלה במחדל של אי הקמת "כוח פעולה פיננסי אגרסיבי ויעיל למטרה הזו".


על עכברים ואנשים


כמה שזה פשוט. במחקר הרפואי מקובל שלפני עריכת ניסויים בבני אדם ראוי לנסות את התרופה על עכברים. למשל, הפשיעה בישראל. ניקח את חבורת צלצל שבפעולה אגריסיבית ויעילה תיתפוס את הפושעים הפיננסים. אחרי שזה יצליח – גם את הפושעים בפרוטקשן. אחרי זה את החמאס.

למשל פשיעה פיננסית של בנקים ישראלים שפעלו בחו"ל, שסייעו להעלמת הכנסות לצורכי מס, ואולי גם להלבנת הון – נתפסו, הועמדו לדין והורשעו. אלא שכל זה קרה בארה"ב והבנקים שילמו קנסות במאות מיליוני דולרים לקופת הממשלה שם.

מה קרה לפושעים? כלומר למנהלי הבנקים, שיושבים בתל אביב, שתחת ניהולם נעשו כל הפעולות האלה? לא קרה דבר. מה עשה לפיד כשהיה שר אוצר בעניין הזה? שום דבר. ומאז? שום דבר בריבוע.


תנועת הכסף


מכאן לכסף. העולם פתוח לתנועות הון. כל עוד יש מדינות ששומרות בחיסיון על זהות בעלי תאגידים וחשבונות כספיים. כל עוד המערכת הפיננסית משתפת פעולה עם המדינות האלה, אין יכולת ממשית למצוא איפה חאלד משעל – מיליארדר לטענת לפיד – מחזיק את הכסף שלו. כפי שבלתי אפשרי למצוא מיהו הישראלי שמחזיק כספים בחו"ל אלא אם כן הוא מצהיר על כך בדו"ח שלו למס הכנסה.

ובתמצית: לפיד מנסה לאגף את הממשלה על שאינה עושה די כנגד החמאס. אלא שהוא מברבר עצמו לדעת כאילו יש שיטה למצוא את הכסף של החמאס.  כאילו שיש שיטה פיננסית אגרסיבית למצוא את הכסף של קרטל סמים שמוכר מרכולתו בארצות הברית – שלפיד מציע לממשלה להשתמש בשירותיה לגילוי כספי חיזבאללה וחמאס.

מה שנותר לבדוק האם לפיד יותר דמגוג, יותר טיפש או יותר קרעי.

המאמר מתפרסם בבלוג http://gidioneshet.blogspot.com/



שתפו: