תיקון עולם(*)

 "חשבנו שאם נעשה שלום עם מדינות שאף פעם לא היו איתנו במלחמה, נוכל להמשיך להחיל כיבוש על הפלסטינים בגדה ולהתנחל על אדמותיהם.

חשבנו שהשם יתברך הבטיח רק לנו את הארץ בין הנהר לים, ומתברר שהוא מדבר ביותר מלשון אחת.

חשבנו שהפלסטינים מורתעים, והתברר לנו שאפילו החותים הצטרפו לחיזבאללה ומשתתפים בחגיגה.

חשבנו שאפשר גם להחזיר את החטופים וגם להגיע לסינוואר.

חשבנו שהיתרון שלנו בנשק, במספר ובאיכות הצבא יכריעו את החמאס במהירות.

חשבנו שאפשר להחזיק שני מיליון עזתים בכלא על מנות רעב, להפציץ כל מה שזז בעזה והעולם ישתוק.

חשבנו שאנחנו חזקים והם חלשלושים,

חשבנו שאנחנו צועדים בקלילות לניצחון אך חזרנו 50 שנה לאחור.

טעינו בהכל"

(לקוח מדף הפייסבוק של גרי שפר)

אני מוסיף: חשבנו שאם נחסל את סאלח אל עארורי יהיה הישג. אבל רק האגו התנפח על חשבון התבונה.


היום שאחרי


הרקע: שני חברים - בנימין ויחיא. החברות ביניהם נוצרה משאיפה פוליטית זהה: למנוע חלוקת א"י־פלסטין לשתי מדינות. כדי לממש את השאיפה הם שיחקו אותה כאילו הם אויבים. מדי כמה שנים הם התקוטטו. כל אחד משוכנע שהצליח/הרתיע את השני. אבל בנימין, שהיה יותר מודאג מהאופציה הזו, צ'יפר את יחיא בהקמת צינור כסף חד כיווני. הוא קיווה שיחיא יירגע. בפועל הוא וצבאו נרדמו בשמירה ויחיא עשה בית ספר לרציחת אזרחים. בנימין נורא התעצבן והתלהט ומאז צבאו עוסק ברצח אזרחים. בהיסטוריה של אירגוני מאפיה הם היו מקבלים צל"ש.

 הבעיה: איך לייצר לשניהם מצב שבו כל אחד יצהיר שהוא ניצח ובכך לספק את האגו – המרכיב העיקרי בנפשם.

 יחיא אמר שהוא מוכן לשחרר את השבויים שהוא מחזיק בתנאי שבנימין ישחרר שבויים שהוא מחזיק. בנימין מתבקש להוציא את צבא השחרור הישראלי (צה"ל) מעזה ולהסכים להפסקת אש ארוכה. בנימין הודיע באמצעות סגנו, בצלאל, שעזה שייכת לאבא שלו והוא מתכוון לגור בחאן יונס. בנימין הודיע שהצבא לא יוצא לפני שיחיא יפגוש את סאלח.

 

 הפתרון המוצע 

 

 יחיא מתפשר על הפסקת אש של חודש לאחר החזרת כל השבויים הישראלים ושחרור השבויים הפלסטינים. במקביל ישראל פונה לאו"ם ומבקשת שיקבל לידיו את השליטה בעזה. המדינות החברות באו"ם רוצות את עזה באחריותן כמו שהן רוצות חור בראש. אבל לא נעים להן והן נאלצות להסכים.

מזכיר האו"ם ממנה את בלגיה וסין לשלוח בתוך שבועיים שוטרים וכוח אדם שמתמצא בדמוקרטיה ודיקטטורה כדי להקים ממשל או"ם בעזה. אחרי עוד שבועיים צה"ל מקבל חופשת שחרור מהאו"ם.

בלגיה וסין מודיעות כי עזה תהיה אזור סחר חופשי והן מממנות הקמת מפעל לייצור מריחואנה רפואית שתסופק לתושבי ישראל ופלסטין במחיר שווה לכל נפש. כדי להרגיע את הנפשות.


 תחזית


 ראשית, בהנחה שבנימין ויחיא יסכימו למוצע: המנוולים מהאו"ם, יעבירו תוך שנה את השליטה בעזה ובמדינת פלסטין כולה לנציגים הנבחרים של העם הפלסטיני שייבחרו בבחירות דמוקרטיות־דיקטטוריות כמקובל באזור.

בנימין ויחיא, אני מקווה, מתמנים לנציגי האו"ם באוקראינה. יחיא שוקל להשכיר את ביתו לבצלאל.

שנית, בהנחה שבנימין ויחיא לא יסכימו למוצא במעורבות צד ג': הבוץ יעמיק גם בלי גשם והרציחות יימשכו.

 

(*) תיקון עולם הוא שמה של אחת החברות לייצור גראס רפואי בישראל.



 

 

 

שתפו: