שלום, דוד ג'ו

 ממה שמתפרסם בישראל קל להגיע למסקנה שאתה לא מסתדר עם בנימין נתניהו. יש אפילו המצטטים אותך קורא לו חור תחת (וזה קצת מפתיע כי החור המדובר הוא איבר חיוני אצל יצורים חיים. ואילו נתניהו? נו, מילא).

בהמשך תהיה עבורך עצה מעשית אבל לפני כן כמה דברי הסבר על הישראליות.

היית ביד ושם. אני משער שנכנסת ויצאת במכונית ולכן לא שמת לב לשביל שליד הכניסה. הוא נקרא "השביל המחבר בין יד ושם והר הרצל". זה קצת מוזר כי יד ושם נמצא על הר הרצל אבל הכוונה היא לבית הקברות הענק הנמצא על פסגת ההר ומעל ליד ושם. השביל הזה הוא הישראליות המזוקקת כי הוא מחבר בין מתי השואה לבין המתים במלחמות ישראל. המוות הוא ההיסטוריה וההוה. ובקיצור: הישראלים הם מסכנים. רדפו אותם, הרגו אותם, הורגים אותם.

ליד המיסכנות השורשית מונחת החרב. שמעת את נתניהו עם "הניצחון המוחלט"? המומחים שלך הסבירו לך שגם לו אין כל מושג מה זה ניצחון בעזה. ובטח שאין לו מושג מה זה ה"מוחלט" הזה. אבל הוא כן יודע שהחרב – במשמעותה הרחבה, כלומר נשק – היא המוצא.

לכן חבל לדבר עם נתניהו. וגם קודמיו, ואני בטוח שגם ממשיכיו – אם יהיו – מבינים רק את שפת החרב. אתה זוכר את התרגיל שהוא עשה לבוס שלך לשעבר, ברק אובמה כאשר יצא כנגדו בנאום בקונגרס? גם כשהוא מדבר זה תמיד סוג של חרב.


קנה תוצרת ארה"ב


מה שמביא אותנו לעצה המדוברת: הצעתך לסיוע חוץ מיוחד בסך 14 מיליארד לישראל. ולא, אני לא מייעץ לך לסגת מההבטחה הזו. אפילו בלי טראמפ בפינה לא היית מעז.

העצה עוסקת בכמה פרטים של הסיוע הזה. הפרט הראשון הוא שכל הסיוע יהיה לצורך רכישת מוצרים בארצות הברית. כך גם תהיה הכי פטריוטי שאפשר. מפעלים אמריקאים ועובדים אמריקאים הם שיתפרנסו מהסיוע הזה. אפילו משלוח הרחפנים וטילים נגד טילים – לא יהיה סיוע ליצרן ישראלי שלהם –יהיה רק על אוניות אמריקאיות.

בקיצור: ישראל לא מקבלת כסף. אין דולרים בסיוע שזזים מחוץ לארה"ב. שישראל תקנה בזה מה שהיא רוצה ובלבד שזה מוצר. הסיוע לא יינתן בגין רכישת מניות של טוויטר (=X), למשל. בכל זאת נתניהו ידוע בשימושים שהוא עושה בכספים של אחרים, אז ראוי להיזהר.

אם זה נראה לך קצת תמוה יש תבלין למהלך הזה. אם יתברר לחברות שמדרגות מדינות על פי מצבן הכלכלי (סטנדרד אנד פורס, פיץ' ועוד) שבסיוע אין כסף שיכול לצמצם את הגירעון של ממשלת ישראל – או אז הן עלולות להניף דגל אדום בדו"ח הבא על ישראל אחרי שמודיס עשתה כן בשבוע שעבר.


תזמון סיום המלחמה


מכאן לעניין הפוליטי. הסיוע יינתן לישראל אחרי שהצבא שלה ייסוג מעזה. וזה לא בגלל שנתניהו הוא חור בתחת. זה בגלל שבלי סיום המלחמה יהיה לממשלת ישראל נימוק מדוע מגיע לה עוד סיוע בנוסף על מה שהבטחת.

והתבלין בהצעה הזו הוא שממשלת ישראל היא שקובעת מתי הסיוע יינתן. כלומר מתי תסתיים המלחמה.

ומכאן שישראל גם תקבע מה היא יכולה לקנות בארה"ב וגם מתי לקנות את מה שהיא רוצה.

זה הכי חברי שיש.



 

שתפו: