שם פעמיו ימינה

 איזה צורת משטר עדיפה: דיקטטורה ימנית נטו או פסבדו דמוקרטיה בהתפוררות לכאוס כאשר הימין מחזיק בנשק?

חסידי לנין מזכירים את אמרתו ש"ככל שיהיה יותר רע כך יהיה יותר טוב" (או משהו ברוח זו) וחסידי אגדות התנ"ך היהודי מזכירים את "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" מספר שמות. מכאן שכדאי להעדיף דיקטטורה.

אבל אולי בכל זאת יש סיכוי לעצור את ההידרדרות הפוליטית והחוקתית? ואז, שר המשטרה יורה לאסוף את כל כלי הנשק שייאסרו בחוק. בית המשפט העליון יוציא את לשונו מישבנה של הממשלה, הכנסת תמחוק מספר החוקים כל מה שהממשלה יזמה ב־20 השנים האחרונות ובבחירות הבאות יהיה רוב לשמאל הדמוקרטי.

בחיפושי אחרי מענה פניתי למאמר שכתב מי שמבקש להיות חלופה לימין, הכוכב החדש של מפלגת העבודה, יאיר גולן, והתפרסם בעיתון "הארץ". ובכן:

     1.   כך כתב גולן: "לפני עשרה חודשים נכפתה על ישראל מערכה קשה... בעקבות הטבח הנורא שביצעו אנשי החמאס". אהה, האם יש טבח לא נורא, מר גולן? כי בתשעת החודשים האחרונים ישראל ביצעה בעזה טבח גדול פי מאות מונים, ואתה שתקת.

     2.   ועוד כתב גולן: "דוקטרינת הביטחון של ישראל... גרסה שיש לנהל מלחמות קצרות ככל האפשר ולהעביר את המלחמה לשטח האויב במהירות האפשרית". זה בדיוק מה שממשלת נתניהו עשתה. אז מה הבעיה? אולי, שהדוקטרינה היתה ונשארה מטומטמת והחלופה בדמות "דוקטרינת ביטחון של הסדרים והסכמים" עדיפה?

   3. וגם: "כל מנהיג רציני מכיר את המושג כלכלת מלחמה ואת כלכלת התחמושת והחלפים...(בפועל) הכל חסר". כלומר, יש לנו צבא דפוק. זה בדיוק מה שטוען בנימין נתניהו.

     4.   "יש דרך בטוחה ואחראית לעצור את המלחמה – עסקת שחרור חטופים": מאז נובמבר אשתקד ועד היום מתנהל משא ומתן על עסקה ובינתיים שוחררו יותר ממאה חטופים. זה בדיוק מה שעושה נתניהו. כמו ראש הממשלה, גם גולן לא מסביר מה העסקה הרצויה בעיניו. האם ציר פילדלפי ומעבר רפיח הם נתח קרקעי חיוני לביטחון ישראל? האם רצוי להסכים להחזרת חטופים פלסטינים בתמורה? האם יש להסכים להפסקת אש מיידית ובתום החלפת חטופים לסגת מעזה? גולן לא מציע שום תשובה לבעיות שמונעות את מימוש העסקה. ממש כמו חבריו לאופוזיציה הימנית גדעון סער, בני גנץ, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד. לצעוק עסקה! ולנוח מאוד דומה למדיניות של ממשלת ישראל הנוכחית בראשות "מפקיר ביטחון ישראל".

    5.   אין אצל גולן משפט אחד העוסק ביחסינו עם שכנינו בדרום, במזרח ובצפון והרחק באירן. אפשר לקבל את הרושם שגולן תומך בהפסקת אש אבל הוא לא מתייחס  ולו במילה לעתידה של עזה. משמעות הדבר שאין נסיגה. ובלי נסיגה אין הסדר פוליטי. במקרה הטוב, מבחינת ישראל עזה תהיה תחת ממשל צבאי, בדומה לגדה.

     6.  יש לגולן אור בקצה המנהרה: בחירות. "ישראל חייבת הכרעה פוליטית", הוא כותב. אבל מה הברירות שעומדות בפני גברת ומר ישראל? בחירה בין נתניהו הימני וגולן, שמציע מדיניות דומה. מימין יש לבוחרים שלל שחקנים לבחור ביניהם. אז מה עושה את גולן, החשוד ממילא,  למועמד ימני עדיף?

גולן מוכיח שהוא למד לכתוב דברים שאין בהם  שום הצעה אלטרנטיבית למה שהורגלנו אליו ב-20 השנים האחרונות. ובדרך הוא גם הרג את מרצ ע"ה.



 

 

 

שתפו: