אנטישמיות ישראלית כשרה

 

רשות הכתיבה ללילך וולך מעיתון "הארץ": "מן הרגע שבו כתבה נגה ארבל ב־X (לשעבר טוויטר) לכלי ה־AI  של הפלטפורמה (גרוק) "אתה לא יודע הכל גרוק (....) ארבל, חוקרת אסטרטגיה מדינית שהשתייכה לפורום קהלת, התווכחה תחילה בגסות הרוח המאפיינת אותה עם אדם בשר ודם, משתמש טוויטר בשם Thair Abu Ras, ובישרה לו שערבים משלמים פחות מסים מכולם, וש–60% מהמקומות בלימודי רוקחות שמורים לערבים — שדרישות הסף מהם נמוכות יותר.

"כשמשתמש אחר פנה אל גרוק כדי לשאול "האם מקומות בפקולטה לרוקחות משוריינים לערבים.)?...) השיב [גרוק (ג.ע.)] "לא, הציוץ של נגה אינו מדויק. אין עדות לכך ש–60% ממקומות בפקולטה לרוקחות משוריינים לערבים". ארבל, מדווחת וולך, המשיכה להתווכח שלושה ימים עם הבינה המלאכותית של X ...עד שנאלצה להקליד בסופו של דבר את המילים "כן, אני מתנצלת".

ארבל מגדירה את עצמה "חוקרת גיאו-אסטרטגיה, מדיניות חוץ ומדיניות ציבורית: חירות, כלכלה וצמיחה חופרת וחוקרת באופן כללי". הבינה המלאכותית החביבה עלי מצאה שארבל "שיתפה פעולה עם פורום קהלת במספר הזדמנויות, כאשר אחת מהן הייתה פרסום משותף ב-1 בדצמבר 2024, תחת הכותרת "מדוע אסור שהרשות הפלסטינית תשלוט ברצועת עזה", יחד עם ישי ריבלין, יגאל רם ובועז העצני. בנוסף, ב-12 בינואר 2024, פורסם מאמר שלה בשם "מסירים את המסכה מעל אונר"א: הסוכנות כאיום בטחוני וחלופות אופרטיביות".

לא מסובך להבין מכאן שחוקרת הגיאו־אסטרטגיה ופורום קהלת יושבים בצידה הימני של הזירה הפוליטית. נזכור שאחד בשם בנימין נתניהו בישר ערב בחירתו לראשות הממשלה על תמיכתו בהסכם אוסלו ולפיו עזה היא חלק משטחי הרשות הפלסטינית. אבל אפשר ובנימין נתניהו הוא בכלל בוגד, שמאלני ומעשן סיגרים עם גרוק שבינתו גם מלאכותית וגם אפסית.

עד כאן אין חידוש מעניין. ארבל שיקרה. נתפסה והתנצלה. אז מה?


אפלייה נגד יהודים


במאמר קודם כתבתי על הקרן הקיימת לישראל שקנתה קרקע גנובה מערבים, משריינת קרקעות רק ליהודים ובתמורה מקבלת ממדינת ישראל פטור מתשלום מסים. כלומר יש גוף יהודי שפועל בישראל שמשלם פחות מסים אפילו מערבים.

מה שמביא אותי לעסוק בחוק הישראלי היחיד שאני מכיר המפלה לרעה – לא להאמין – יהודים. חוק שעות עבודה ומנוחה אינו חוק שצריך לזלזל בו. לקח לכנסת עד 2009 להכניס סעיף לחוק ולפיו עובד זכאי, במהלך יום עבודתו, להפסיק את עבודתו לשם שימוש בחדר שירותים, בהתאם לצרכיו.

החוק קובע שליהודים אסור לעבוד בשבת. לא רק שאסור להם. אם מעסיק לוחץ על עובד יהודי לעבוד בשבת, במקום כמו חברת חשמל שבו מותר לעבוד בשבת,  רשאי העובד לסרב ואי אפשר לפטר אותו בגין כך. למעט כמה חריגים כמו מסעדות, בתי קפה, תחנות דלק וסופרמקטים באזורים מסויימים אסור גם להפעיל עסקים בשבתות ובחגי היהודים.


כלכלה חופשית בתבלין ימני 


איך זה שפורום קהלת, מאמין אדוק בכלכלה חופשית, לא מתרעם על החוק הפוגע בחופש העיסוק והעבודה ולכן פוגע בכלכלה? והגברת ארבל, ש"חירות" היא מומחיותה, שותקת על מהלך אנטישמי מובהק שכזה?

כך, למשל, קהלת דורשים צמצום הרגולציה הממשלתית. אבל לא תמצאו מסמך אחד שלהם שיבקש לבטל את הסעיף המפלה בחוק שעות העבודה ומנוחה. גם לא תמצאו ביקודת על כך שלרשויות מקומיות זכות לאסור פתיחת מסעדות וחנויות לא כשרות באזורים מסויימים.

משעשע המלל של קהלת כנגד המונופולים והתאגידים הגדולים. אבל יש מונופול אחד שאותו אפשר להשאיר: מונופול הכשרות. אף מילה כנגדו. החוק אוסר על שימוש במילה כשר ללא אישור הרבנות. נמצא בקהלת הרבה מלל על תחרות חופשית, מסחר חופשי. אבל כאשר האידאולוגיה נתקלת בדת היהודית האורתודוכסית – האידאולוגיה שותקת ומתקפלת.

מה נלין על קהלת? גם מצע הליכוד בעד כלכלה חופשית ותחרותית ובלי מילה על מונופול הדת בחוקי הכלכלה ובחוקי אישות.




 

שתפו: