"הליברלים" כועסים

  

חידוש שנת הלימודים השבוע יצר עוד הזדמנות לאנשים טובי לב – ליברלים להשקפתם – לתקוף את הממשלה. מתברר שמשרד החינוך הסיר מבחינות הבגרות באזרחות פרקים על דמוקרטיה ליברלית, זכויות חברתיות ועוד. לעומת זאת חוק הלאום ומדינת הלאום יופיעו בבחינה.

דברים כדורבנות, אלא שנוהג הוא לבלוג הזה לנבור בשורשי השינוי הפוליטי מהימים של פעם לימינו.

אתחיל עם העניין הכי אזוטרי שכלל לא קשור לעניין. הצעצוע הנפוץ שרואה ילד בן חצי שנה הוא כדור. עברו 18 שנה והילד של אז ניגש לבחינת הבגרות במתמטיקה/גיאומטריה. מה נשאל הבוגר על ידיעותיו בגיאומטריה של כדורים? אם תופיע שאלה על המסלול הקצר ביותר בטיסה מנתב"ג להיתרו, לונדון. האם הוא ידע להשיב כי זה לא הקו הישר? ספק. כמו גם מסלול ספינת חלל שבה טסו האסטרונאוטים לירח. אבל, כמה חשוב, הוא ידע לפתור משוואה עם שני נעלמים ואולי אפילו – 5 יחידות - לגזור פונקציה לוגריתמית – עניינים שייעלמו מהוויתו עם תום המבחן. מעולם ה"ליברלים" לא שקלו לימודי לוגיקה כתחליף/משלים ללימודי מחשבון.

נכון שליברליזם מתמטי הוא קשקוש זניח ואני נטפל לשטויות?


השפה הערבית


נעבור ללימודי שפות. ידוע כי היכולת ללימודי שפות משופרת לעין ערוך בגילים צעירים. רצוי להתחיל בגני ילדים. באיזו תקופה ליברלית לימדו ערבית לצעירים? בכל זאת בימי ה"ליברלים" – עכשיו נבין את פשר המרכאות – ערבית היתה שפה רשמית. באופן "ליברלי" בבתי ספר ערביים היתה חובת לימוד של עברית. לטובתם, כמובן. בפינלנד, למשל, 5% מהתושבים הם ממוצא שבדי. אדם לא יכול לעבוד במגזר הציבורי אם אינו שולט בשבדית בדיבור, קריאה וכתיבה. איך היה כאן בתקופה ששולמית אלוני ויוסי שריד (וכל השאר, ראו להלן) היו שרי חינוך בכל הקשור ללימודי ערבית? אבל בטח אי אפשר להשוות בין שבדית וערבית, בכל זאת השבדים אוכלים עם סכין ומזלג וכיבוש שבדי בן 400 שנה רק עשה טוב לפינלנדים.


הציונות והקרקע


זה לא מקרי. התנועה הציונית, מהרגע הראשון, לא ראתה ערבים כבני אדם. "קרן קיימת לישראל" – מוסד שאוסר עיסקות עם מי שאינו יהודי – החזיק קופת תרומות בכל כיתה בבית ספר יהודי. הקרקע שנקנתה, סליחה, שנגאלה מידי פיאודלים ערבים, תמיד היתה בעיבוד של פלאחים שנעלמו לאחר העברת הבעלות בטאבו. זה מנהג ליברלי ידוע בעסקי מקרקעין. ואחרי שהוקמה כאן מדינה, באורח פלא, 2.5 מיליון דונם בבעלות ערבית "נמכרו" לקק"ל כדי למנוע השבת קרקע לבעליהם הלא־יהודים. כמה יישובי פיתוח, ערים, שכונות נבנו רק ליהודים וכמה לערבים (רהט + 2 ) וכמה ישובים מעורבים? וכמה יישובים קהילתיים יש בישראל עם מסגד/כנסיה?

עזוב ערבים, זה מסובך. וחוץ מזה "הם התחילו" ואנחנו רק הגבנו. באופן ליברלי, כמובן.


מונופול התנ"כ


נחזור לבתי הספר ולבחינת הבגרות בתנ"ך. למה תנ"ך? למה לא להיות ליברלי ואם (למה, בעצם?) מתעקשים על לימודי דת – ללמד ארבע דתות? למשל יהדות, נצרות, איסלם ובודהיזם כאשר הקצאת השעות תהיה באופן שיוויוני?  איך זה  ש(רשימה חלקית של שרי חינוך) דוד בן גוריון, זלמן שז"ר, יצחק נבון, אהרון ידלין, יגאל אלון, יולי תמיר, אמנון רובינשטיין והכי אקטואלי – מי שה"ליברלים" מייחלים לשובו – נפתלי בנט "שכחו" שאחד מיסודות הליברליזם הוא פלורליזם? וראו זה פלא: יש רק לימודי תנ"ך עם דגש על זכותנו על הקרקע מטעם יהוה. כאילו שמהות היהדות היא נדל"ן.

מי ייצר את מונופול הדת.  שיש בו  רק רב ראשי אורתודוכסי, ומנופול כשרות אורתודוכסי, איסור נישואין וגירושין בין יהודים ומי שאינו יהודי בגירסה האורתודוכסית? 

פירות הרעל הנוכחי גדלים על עצים שנטעו ה"ליברלים".


 


שתפו: