ההפגנה והירח

 

בעונת החגים הנוכחית, חודש תשרי של היהודים, הפוליטיקה במובנה הרחב צונחת. אלמלא הקורונה אפשר היה לסגור את השיח הציבורי. טוב, על כן, שיש את בנימין נתניהו שמשחק אותה קומיקאי עת הוא מגחך  את בנט ו/או ביידן. גם הבלוג הזה החליט לצאת מהעולם הרציני אל הגיחוך. לפיכך אציג כאן כמה מהזוכים בפרס איג נובל ל – 2021 ואת המועמד שלי לפרס ל 2022.

כימיה: הפרס ניתן לקבוצה של חוקרים שבדקו את פליטות הריח של בני אדם בקולנוע ואיך סוג הפליטות האלה מושפע מתוכן ההצגה או הסרט: אלימות, רומנטיקה, סקס. אני מקווה, לטובת הקשישים מרובי הפלצות, שהם השתמשו בנאדמטר דור 5.

אנטומולוגיה: הזוכה היא קבוצת חוקרים שעסקה בשאלה איך מסלקים ג'וקים מצוללות. לצורך המשימה הזו הם השתמשו בסוג של חומר שנאסר לשימוש באיחוד האירופי, עקב רעילותו.

ביולוגיה: הפרס הוענק לחוקרת שזה שנים מפרסמת מאמרים על דרכי התקשורת של חתולים עם בני אדם. האם פררר זה טוב. או שמא פרררר – צא לי מהעיניים. ויש גם בררר ואפילו סוגים של מיאו. מה שלא הבנתי זה איך בני אדם יודעים את השפה הזו.

כלכלה: הפרס ניתן לחוקר שמצא כי ניתן לאמוד את רמת השחיתות של מדינה לפי ממדי בטנם של פוליטיקאים. אני מעריך שרזונו של פוטין הוא בבחינת היוצא מהכלל ואילו משמניו של אביגדור ליברמן – אות לבאות.

רפואה: עניין מטריד במיוחד הוא מה עושים עם נזלת. נדמה שזו ה"מחלה" הנפוצה ביותר שאין לה תרופה שמתקרבת ביעילותה לחיסון השלישי כנגד קורונה. ובכן יש. והתרופה היא סקס. ובלשון המחקר: יחסי מין מלווים באורגזמה עשויים לשפר נשימה מהאף באותה מידה כמו תרופות נגד גודש למשך עד 60 דקות.

אקולוגיה: נכון שעכשיו נוטים להרבות בדיבורים על ההתחממות הגלובלית המשנה את מזג האוויר ומגבירה תמותה. החוקרים שזכו בפרס בדקו משהו חשוב לא פחות: זיהוי החיידקים השונים במסטיקים שנמצאו דבוקים במדרכה בארצות שונות. ואולי גם במסטיקים שילדים מדביקים לכסאות של ילדים אחרים. החוקרים הלכו בדרך הקשה וזיהו את החיידקים באמצעות בדיקות גנטיות של שאריות המסטיקים.

פיסיקה: אחת השאלות המטרידות ביותר את מתכנני העיר, סוללי הכבישים והמדרכות היא איך זה שאנשים ממעיטים כל כך מלהתנגש אחת בשני. הפרס בקינטיקה, לעומת זאת, ניתן לחוקרים שבדקו מדוע אנשים מרבים כל כך להיתקל אחת בשני.

שלום: פרס איג נובל לשלום ניתן לחוקרים שחשפו תופעה מאוד מוכרת אך לא נחקרת: מדוע אנשים מגדלים זקנים. התשובה: כי הזקן מגן עליהם ממכות. הנה לנו לא רק מחקר מעניין אלא גם מזור לנשים מוכות: תגדלו זקן.

תחבורה: הפרס ניתן לחוקרים שביקשו להבין איך עדיף להסיע קרנפים במטוס. שתי החלופות היו: האחת, על הרגליים. השניה: על הגב. הממצא: על הגב יותר בטוח. אני בטוח שהקרנפים הודו לחוקרים בשפת החתולים.

ועתה לפנינה החדשה: 

מדוע, לדעתכם, יש יותר הפגנות בעפולה שבישראל מאשר, למשל, במאלמו שבשבדיה. אהה, לא ידעתם את העובדה החשובה הזו? יש אפשרות שהעובדה הזו כלל אינה נכונה. אבל יש מקומות בעולם שבהם נאסף מידע על הפגנות. שלושה חוקרים חברו לבדוק מדוע במקום פלוני בסין יש יותר הפגנות מאשר במקום אחר. לשם כך הם בדקו הפגנות מתועדות לכל אורך ההיסטוריה של המדינה. הממצא: מקומות עתירי הפגנות נגד השלטון הם מקומות שבהם נראה ליקוי חמה – שמקורו בירח שמטיל צל. אני מניח שבעפולה יש יותר חמה מאשר במאלמו ומכאן גדולה ההסתברות לצפייה בליקוי חמה. למעונינים: ויקיפדיה בדעה שהליקוי הארוך ביותר צפוי ביולי 2186. מוצע להיזהר כי ההפגנות יהיו סוערות ביותר: כך אמר קונפוציוס.

 

 

שתפו: