עלה ירוק, ימינה

 על פי סקרי דעת קהל שעורכים כמה כלי תקשורת, אם היו נערכות עתה בחירות, הקואליציה הנוכחית היתה מחליפה מקומות עם האופוזיציה הנוכחית. לתומך של הימין זו לא נראית תוצאה מפחידה כי, בכל זאת, אין הבדל במדיניות בין גדעון סער, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ובני גנץ לבין בנימין נתניהו, יריב לוין ובן גביר. הימין, על כן ימשיך לשלוט, ותודה לבורא עולם.

אלא שהסקרים, מפוקפקים ככל שיהיו, הם תירוץ טוב לממשלה לא ללכת לבחירות עתה כי מה שחשוב לממשלה הוא מי בימין ישלוט: סטרוק ובן גביר או שמא ליברמן וחבריו. כלומר מי נוסע עם מאבטחים צמודים ומי מחלק ג'ובים לחברים.


עלה ירוק בפעולה


מאמר שקראתי השבוע יכול לסייע לממשלה לשנות את התמונה הפוליטית. המאמר עסק בשאלה הבאה: האם שימוש במריחואנה (קנביס) מזיק או מועיל לאנושות. רוב המדינות בארצות הברית מאפשרות מכירה של קנביס רפואי. מה ההבדל בין קנביס לקנביס רפואי? שיש פתק מהרופא. לפיכך ההגבלה בשימוש, באמצעות הפתק, ובארה"ב גם במיקום נקודות המכירה, מפריעה לקבל תמונה מלאה. אבל גם התמונה הקטנה יותר מספרת סיפור מעניין.

הממצא הראשון הוא ששימוש בקנביס לא מרע את מצבם הנפשי של המשתמשים. זה לכשעצמו ממצא שמעדיף את הקנביס על אלכוהול וסיגריות שבהחלט מזיקים בצריכת מוגברת.

הממצא השני הוא שקנביס, שוב תודה לבורא עולם על אף שנרדם בשואה, מועיל. מה זאת אומרת מועיל? קנביס משמש בעיקר לטיפול בחרדות, בדיכאון ותופעות נפשיות דומות ופחות חמורות. מתברר, כפי שכל סטלן יודע, שמריחואנה ודיכאון וחרדה לא מסתדרים זה עם זה – ומריחואנה גוברת.

העניין הוא התפלגות הגילים. יש פער ניכר בין צעירים ומבוגרים בשימוש בקנביס. היקף השימוש בקנביס יורד דרמטית עם הגיל. ובמקביל שיעור המבוגרים, במיוחד קשישים, הסובלים מבעיות נפשיות גדל עם השנים.

מה שמביא אותנו ליעקב ליצמן, לשעבר שר הבריאות מיהדות התורה. הוא זה שהנהיג טיפולי שיניים מסויימים במחירים מוזלים לקשישים. ככל שעקבתי אחרי פועלו של האיש – זה המעשה הטוב היחיד שעשה בעיקר בגלל שהצ'ופר ניתן לכלל הקשישים ולא רק לתלמידי ישיבה בדימוס.

הנה, על כן, המסקנה שלי מהמחקר שקראתי: לתת את נוסחת ליצמן לקשישים באמצעות קנביס ובכך לשפר את מצבם הקוגנטיבי והנפשי. כך יוכל שר הבריאות הנוכחי, אוריאל בוסו, להירשם בתור לגן עדן לעת כשייקרא לבקר את אלוהים.


הפוליטיקה של הקנאביס


נו טוב, אומר הקורא לעצמו. מה כל זה שייך למצבה הפוליטי של הממשלה?  לכאורה אם אנשים יהיו פחות חולים אז גדל הסיכוי שהשמאל, דווקא, עלול לנצח בבחירות שטרם נקבעו. אלא, שוב תודה לבורא עולם שהיה בטיול לעת קורונה, אין בישראל שמאל. אז מהבחינה הזו אין בעיה.

מכאן לשורה מוצנעת במחקר. שיעור המשתמשים בקנביס בארה"ב בשנים שקדמו לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות הוכפל. זה כנראה ההסבר הנכון מדוע האיש נבחר, מדוע שבבחירות שבהן נבחר ביידן, ספירת הקולות היתה שקרית. ומדוע כל הסקרים נותנים עתה לטראמפ הימני למהדרין – ניצחון בבחירות.

בין השאר גם בגלל שנשיא ארה"ב הנוכחי, שבראיונות טלוויזיוניים נראה מטורלל ובלתי יציב, מסרב להשתמש בקנביס מחשש שהדבר יחשוף שהוא עם חרדה, מטורלל ונזקק לסמים.

פעם חשבו שסטלנות היא עניין לשמאלנים שונאי עצמם ועמם. מתברר שזו טעות.

 אז קדימה בוסו תן צ'אנס להעצים שלטון ימני בעזרת תרופה מוכחת. ואני ממליץ: ללא פתקים מהרופא.



 

 

שתפו: