טלפון לשלום

 


בימי דכאון אלה, כשהחום מעיק, הקורונה הופכת תושב קבע, ההכנסה הלאומית צונחת בכ – 30% והגירעון הממשלתי הוא היחיד שחוגג, אין פלא שפתיחת האפשרות לשוחח בטלפון מירושלים לאבו דאבי ראויה למסיבה. וטוב שיש לנו ראש ממשלה בליין, גם אם כנראה שתה יותר מהמותר בחגיגת השלום בינינו לבין איחוד האמירויות.

כאילו שעד המסיבה היתה בינינו מלחמה.

כאילו ששר החוץ לא ביקר באבו דאבי לפני שנה.


בתמורה לפתיחת הטלפון לשם שילמה ישראל בביטול החלטתה לספח שטחים מפלסטין. לפי עניות דעתי הכלכלית האמירויות שילמו בזול – וישראל ביוקר – עבור הסכם הטלפון תמורת חצי פלסטין. אבל יש לקוות כי "הסכם אברהם" שהמו"מ עליו ייפתח בקרוב יניב איזון ביחסים ההדדיים.

ראש ממשלת ישראל כמובן מתכחש ל"ביטול הסיפוח". הוא מדבר על דחייה. אלא שההתחייבות לביטול הסיפוח אינה שלו אלא של נשיא ארה"ב. וזה הודיע שהעניין בוטל. ונתניהו הודיע שבגלל ההתחייבות של טראמפ "לא היתה ברירה".

עכשיו עולה השאלה איך לאזן את חוסר האיזון בעיסקה טלפון תמורת חצי פלסטין. מהדיווחים בתקשורת עולה כי ישראל תעלה מיד דרישה לטיסות בין שתי המדינות. מכיוון שאיחוד האמירויות היא מדינה שעתידה מאחוריה יש להעריך שהדרישה הישראלית תתקבל בהבנה.

עתידה מאחוריה?

כמו סעודיה, קטאר ואיראן, גם איחוד האמירויות היא מדינת נפט. בלי נפט המדינה הזו הולכת פייפן. איראן תוכל לצאת מביצת הנפט באמצעות השכלה ויכולת טכנולוגית. אבל האמירויות? קדחת. רוב תושבי המדינה הם עובדים זרים בענפי השירותים. והנפט הוא משענת קנה רצוץ.

לא רק בישראל אלא בכל הבורסות בעולם מניות האנרגיה החלופית – שמש ורוח בעיקר – הן בעליה מטאורית. הסיבה העיקרית לתפנית במניות היא השיפור וההוזלה של סוללות לאגירת חשמל. זה מאפשר להקים שדה סולרי שהשמש תזין בטריות שיספקו חשמל ביום ובלילה. ואם זה קורה בתוך עשר שנים, האמירויות, סעודיה, רוסיה ושאר שורפי פחממנים – שדות הגז של ישראל - מאבדים את מקור ההכנסה העיקרי שלהם. כבר עתה בארה"ב הפקת נפט מפצלי שמן אינה כדאית יותר בגלל מחיר הנפט הנמוך יחסית: כ – 40 דולר לחבית.

הבונוס - אל על

לפיכך הפינה האינטרנטית הזו נרתמת כדי לסייע לאיחוד האמירויות להתכונן לעתיד. והדרך הקלה היא אותו קו טיסות מאבו דאבי לנתב"ג שבו מיליוני ישראלים יטוסו כדי לנגב חומוס אסלי שמיובא מאפגניסטאן או מפלסטין יחד עם בירה גולדסטאר לא מסוננת – פאר האלכוהול הישראלי.

אפילו חברת התעופה של האמירויות לא תעמוד בתוספת הטסים הזו. ואילו אל על קרובה  לפשיטת רגל. אז הנה ההצעה שראש המוסד יוכל להציע למקבילו לשיחות על "הסכם אברהם".

ממשלת ישראל תלאים את אל על מבלי לשלם אגורה לבעלי המניות האחרים כי אלה חיים באשליה שהממשלה תיתן להם כסף על עסק פושט רגל. את המניות ונכסי אל על שתלאים היא תעביר ל EMIRATES חברת התעופה של האמירויות. בכך ישראל תחסוך את הרבע מיליארד דולר שהיא תכננה לתת למשפחת מוזס-בורוביץ' שהביאו את אל על לעברי פי פחת.

זה הרווח לישראל. ואז מיליוני ישראלים שכרגע לא יכולים לטוס לשום מקום יתעופפו לאבו דאבי, גם בשבת וביום כיפור, ויתרמו לכלכלת האמירויות מכספם. ואם כמה ברזים מוזהבים וכמה מגבות ייעלמו בדרך – לא נורא.

זה יהיה שלום אמיתי.

רגע, יזדעקו אנשי השמאל. מה עם הסולידריות עם הפלסטינים? חוץ מחצי פלסטין שעכשיו ובעתיד לא תסופח כל איש שמאל שיטוס לאמירויות מתחייב:

א.   להיות אוהד של פאריז סן ג'רמן, ריאל מדריד, ארסנל, המבורג וכל קבוצת כדורגל שחברת התעופה מסבסדת.

ב.    להניף דגל פלסטין שדומה עד למאוד לדגל האמירויות, ואף אחד לא יעצור אותם בגין בגידה.

 

שתפו: