טחורים בתקשורת


נ"ב מועסק באירגון גדול ולא פעם נדרש לכתוב "הודעה לתקשורת". כבר כמה שנים שהוא מתלונן על שהתקשורת ממעטת לפרסם את ההודעות שהוא כותב. "מה לעשות" שאל את המומחה.
"טחורים" היתה התשובה. תכניס את המילה טחורים ל"הודעה" ותראה איך התקשורת מלקקת את הסיפור מכל אבריו. אין כמו פרובוקציה להעביר ידיעה חסרת חשיבות מ"סל המיחזור" לכותרת הראשית.

אלא אם כן תשתמש בדרך שסללה ח"כ שלי יחימוביץ', כך עשתה השבוע ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בתגובה לידיעה ששר האוצר, יאיר לפיד, הזמין אליו עיתונאים ביום שבת והקריא להם הודעה העוסקת בתקציב 2015.

יכולה היתה גלאון לטפל באותו תקציב אומלל שהצמד נתניהו-לפיד הפך לשק חבטות בכל מיני צורות. היתה יכולה להלין על שהצמד-לא-חמד הזה התנער מכל מה שהצהיר בשנה האחרונה בענייני כלכלה ובמיוחד באשר לגירעון – כלומר מס הילדים – הממשלתי. יכולה היתה יו"ר מרצ להתקומם כי בהחלטתם פגעו אנשי הימין האלה בצורך הדחוף לבצע תפנית הכרחית במערכת הבריאות, למשל. יכלה לטעון כי מערכת המס, שאותה מקדש לפיד, מוטית בצורה חריפה לטובת מיטיבי הכנסה וכי ראוי להפוך את מסלול המס לפרוגרסיבי יותר. ואפשר, ואפשר ואפשר.

ה"טחורים" של גלאון

אבל אם היא היתה נוהגת כך,  מילה לא היתה נכנסת לתקשורת. לכן, בתבונה של מומחה לתקשורת היא הוציאה הודעה עם הכותרת "טחורים".
מה שהפריע לגלאון היא העובדה שלפיד הוציא את הודעתו בשבת. שבת, הסבירה גלאון, הוא יום מנוחה, ואין להטריד עיתונאים ממנוחתם ביום הזה, במיוחד להודעות "סרק" כפי שהגדירה  את דברי שר האוצר.

ממש לא סרק. וגלאון עוד תנמק בכנסת מדוע מעשי נתניהו-לפיד מהווים נזק של ממש לכלכלת המדינה. אבל הצביעות חוגגת. אם לפיד, במקום להזמין עיתונאים לביתו, היה מפיץ את דבריו במייל,  – זה היה בסדר? האם אז העיתונאים לא היו עובדים בשבת? האם מעולם גלאון לא שוחחה עם עיתונאים בשבת? האם עיתונאים לא שוחחו עימה בצום גדליה? מה ההתחסדות הזו?

איך בדיוק חושבת גלאון שעיתון יוצא ביום ראשון מבלי שעובדיו עובדים בשבת? איך ישדר הרדיו את הודעת גלאון נגד לפיד בזמן אמיתי?  גלאון בצביעות יוצרת רושם כי עד הודעת לפיד אף כתב שטח לא עבד בשבת. בשעה שהאמת היא שכולם עבדו תמיד, אתמול, היום ומחר. כולל, אגב, ביום כיפור.

החלופה להסבר ה"טחורים" היא יחימוביצ'ית. אומרים שפעם היא היתה בשמאל. אבל מי שבוחן את מעשיה בשנים האחרונות רואה שיחימוביץ' היא "כחלונית". כאילו "חברתית" ובאמת ימנית. כמו מה שגדעון סער ניסה לעשות בנאום "פסק הזמן" שלו. ואם השלושה יחברו לקראת הבחירות הבאות זה בכלל יהיה מעניין. אולי גלאון מבקשת ללכת בדרך היחימוביצ'ית ולהקים ברית שבת עם ח"כ אריה דרעי (ש"ס) שאף הוא – כמוה – בעד שתי מדינות.

גלאון, נדמה לי, לא ממש בדרך הזו. אבל בזכות הצביעות - הטחורים נחשפו לציבור.

הידד.
20.9.2014


שתפו: