היום שאחרי



על פי כמות התגובות מהצד הפחות ימני של החברה הישראלית נדמה שהיה מהפך ענק. השפויים הודחו ובמקומם התייצבו פשיסטים עם סכין בין השיניים שעומדים לחסל את מדינת ישראל כפי שהכרנו אותה.
אז הנה החדשות: החלק הראשון של המשפט האחרון – "השפויים הודחו" – לא נכון. אם הדברים נמדדים במספר המושבים בכנסת אז מספרם של אלה הנמצאים מיאיר לפיד ושמאלה הוא 55. זה מספר הגדול ב – 2 ממספרם בכנסת הנוכחית. נכון, השפויים הפסידו פעם נוספת, אבל הפער הצטמצם.


אלא שקרו כמה דברים בתוך כל צד. הליכוד "אכל" את מחצית הכחלון וכל הבית היהודי והפריש מעשר לש"ס. כחול-לבן "אכלה" את רוב מפלגת העבודה, קצת ממרצ ונהנתה – כמו הימין שאליו היא באמת שייכת – מהמשך הירידה בשיעורי ההצבעה אצל האזרחים הערבים. אלא שאלה זוטות שישעשעו אותנו בשבועות הקרובים עת בנימין נתניהו עשוי לאכול חצץ כאשר ירכיב ממשלה ימנית נוספת.

קיצוני ימני

הפינה האינטרנטית הזו משתדלת לפעמים לתת ייעוץ גם בעניינים פוליטיים. וכהרגלה בתחומים אחרים – לא ממש בהצלחה. וכך, למשל, המלצתה העיקרית טרם הבחירות, להימנע מלהצביע עבור הליכוד או כחול-לבן, לא התקבלה על דעת הבוחרים. או, גרוע מזה, הם כלל לא קראו את הבלוג ולא היו מודעים להמלצה.
אלא שזה ניתן לתיקון בשבועות הקרובים. המספר הקובע הוא 6.  זה המספר שיכופף את נתניהו.
הנה העצה: שכחלון יחבור בברית קואליציונית לליברמן ומפלגתו הפוטיניסטית. חיבור כזה מפיל את נתניהו על הקרשים.

חשוב להבהיר לשתי המפלגות האלה: האויב הגדול ביותר שלכן הוא נתניהו והליכוד. עזבו את השמאל המתפורר. הוא לא קיים. נתניהו הוא "מהרסיך ומחריביך". קראתי בעיתון שהליכוד מציע שכחלון יחזור אליו. כבוד שר האוצר רוצה להיכנס ישר לקיבתו של הקרוקודיל? לא חכם. שם יהרגו אותו בפריימריז לקראת הבחירות הבאות.
לברית הקואליציונית המוצעת יש וטו על ממשלת נתניהו בהיותה גדולה מ – 6, שהוא מספר הפלא שלנו. החיבור איווט-כחלון יכול לדרוש את תיקי הביטחון והאוצר ולקבלם. ואם יש להם שכל – עניין המוטל בספק – הם גם יחייבו את הליכוד בהתפטרות נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום. כך גם מראים שהם אנשי ימין נאמנים, תופסים מקום בצמרת, מראים שמילה של ליברמן היא מילה, וגם מחסלים את נתניהו הרעב לחסלם. באופן הזה הם מגיעים לבחירות הבאות מול ליכוד חסר המלך המושיע. צ'אנס לעתיד מפלגתי נוח יותר.

קיצוני שמאלי

בצד השני של הפוליטיקה שלי יחימוביץ מציעה למפלגתה להתאחד עם מרצ. הנה העצה לתמר זנדברג: תגידי לא, תודה. את לא צריכה את הסרח הזה. עדיפה ברית אופוזיציונית עם חד"ש. שנתיים תעבדו ביחד בפרלמנט– ואם זה עובד טוב מי יודע אולי שם יהיה חיבור מהפכני לבחירות הבאות.
כך היום שאחרי יכול להראות פחות גרוע ממוצאי יום הבחירות.




שתפו: