במדינת הגנבים

 

י"ב הוא טיפוס מעט תמהוני. מצד אחד, קומוניסט שבביתו תלויה כרזה "מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד לפי צרכיו". מדי שנה הוא חוגג לרובין הוד – הגנב האגדי – יום הולדת על כי מימש את הכתוב בכרזה. מצד שני, הוא מתנגד בחריפות לגניבה. השיא היה כאשר חיפש דירה במשך כשנה עד שמצא את המתאימה לו. מרוב התלהבות לא התמקח על המחיר. כאשר חיטט בקרבי הטאבו גילה כי אחד מבעלי הדירה הקודמים היה "האפוטרופוס על נכסי נפקדים". או אז הוא אמר למוכר שהוא לא קונה "דירה גנובה". אפוטרופוס, כתוב באתר כל זכות הוא "אדם הממונה לדאוג לענייניו של מי שאינו מסוגל לנהל את ענייניו בעצמו". מה שעשה "האפוטרטופוס על נכסי נפקדים", כלומר ממשלת ישראל, זה למכור את הדירה  מבלי להתייעץ עם בעליה ומבלי להעביר לבעליה את התמורה.

תאר לך, הוא אמר למוכר הנדהם, שהיו מפקידים בידך, כאפוטרופוס,  ילדה בת עשר שהוריה נהרגו בתאונת דרכים. האם היית מוכר אותה לשייח סעודי?

תמהוני, אין מה לדבר.

אלוף בגניבה

י"ג, לעומתו, הוא גנב. כותב העורך של ויקיפדיה: "י"ג פלש לשטח ציבורי ולא פינה אותו במשך ארבע שנים אף על פי שהובהר לו שעליו לפנותו. בנוסף קבע מבקר המדינה שי"ג חתם על תצהירים כוזבים בנוגע לעיבוד החלקה שפלש אליה ולשביל שסלל בשטח הציבורי". ואם מי שמהקוראים חושב כי י"ג הועמד לדין בגין הגניבה – שישכח מזה.

י"ג מונה שר חינוך של ממשלת ישראל. כמובן שהוא נשבע בכנסת לשמור על החוק......פחחח.

הוא מונה בידי בנימין נתניהו. שלפי כתב האישום נגדו הוא גנב את האמת מאתר התקשורת "וואלה" בעיסקה בה נתן לבעלי האתר הטבות מהקופה הציבורית ובתמורה הם הפעילו צנזורה לטעמו של נתניהו.

אלוף במתמטיקה

אני לא מכיר את עודד גולדרייך. הוא חתם על עצומה הפונה לפרלמנט של גרמניה לבטל החלטתו להגדיר את אירגון BDS כאנטישמי. קראתי קצת על BDS ומהר מאוד התברר כי האירגון הזה, כמו י"ב התמהוני, הוא נגד גניבה. ומכאן שהוא גם נגד גנבים. האירגון לא התקשה למצוא את ממדי הגניבה של האפוטרופוס על נכסי נפקדים ובהמשך גם הגניבות של ממשלת ישראל במישרין. כך, למשל, הממשלה גנבה אדמות בגדה המערבית, וכמו ה"אפוטרופוס" החכירה אותם רק ליהודים. BDS  כעס והמליץ לחבריו ולעולם כולו להחרים את מדינת ישראל.

מה זה שייך לאנטישמיות? זה לא שייך. אבל ממשלת ישראל יצרה זהות בין התנגדות לגניבות שלה לבין שונאי יהודים בכלל. העובדה שחלק מכובד מחברי האירגון או תומכיו הם יהודים לא הזיזה שערה אחת בישבנה של ממשלת הגנבים.

אני מעריך כי גולדרייך מתעב גנבים. אבל נתניהו וי"ג הם גנבים רשומים במסמכי הממשל. גולדרייך נבחר בידי ועדה ציבורית כזוכה בפרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב. אבל הגנב בזכות עצמו – י"ג הלא הוא יואב גלנט – מתנגד לתת לו את הפרס. בית הדין הגבוה לצדק (!) של מדינת הגנבים אישר כי בינתיים – הפרס לא יינתן.

הגנב מנצח

במקומו של גולדרייך הייתי שמח. נחסכה ממנו החובה ללחוץ ידי גנב. את הכבוד הזה נתניהו וגלנט לא יקבלו מהמומחה למתמטיקה ולמחשבים. 

אבל מה יהיה על הפרס שגולדרייך כנראה לא יקבל (בינתיים)? הוא יושב לבטח אצל הגנבים או אצל האפוטרופוס על נכסי נפקדים שעובד בשרותם.

שתפו: