עצות חינם לליכוד

 

הבה נתאר לעצמנו כי בבחירות האחרונות הליכוד היה משיג 66 מנדטים. איזו קואליציה הוא היה מקים? התשובה אינה "לא יקימו קואליציה כי ישלטו לבד". הליכוד דאג תמיד למפלגות האחרות שלו – ככל שתוצאות הבחירות אפשרו את זה. גם ליתר ביטחון וגם עם מבט קדימה לאפשרות שבעתיד התוצאות לא יהיו כל כך חד משמעיות.

ממשלת 66 בהחלט אפשרית עתה. צרפו את כל מפלגות הימין ותקבלו 66 מושבים בפרלמנט שבעיר הקודש. גדעון סער וחבריו משתוקקים לזה. בנט יעוף על זה, דרעי יערוב לזה, וקנייבסקי יברך על זה. ועל אף התוצאה המדהימה הזו – עדין אין ממשלת ימין.


ראו הביזיון השבוע בכנסת. על אף רוב ימני של 66, הכנסת מינתה ועדה מסדרת מהסוג הלא-פטריוטי. הבה נחשוב על סיפוח בקעת הירדן. כזכור הליכוד התחייב על זה. כזכור בנט (ימינה) הניף את הדגל הזה בראש חוצות. אבל זה לא הסתייע כי בממשלה ההיא – שהיא גם הממשלה הנוכחית – יש זכות וטו למפלגה אנטי ציונית בעליל – תכלת לבן בראשות גנץ. וגנץ היה באותו יום בסכסוך עם נתניהו, אולי על מועמד לראשות השב"כ או איזה נושא הרה גורל בסדר גודל דומה. וכך העניין נפל.

היום זה יכול להסתדר בלי גנץ. יש ימין נטו עם 66 מנדטים. היום מגישים הצעת חוק, ביום רביעי יש קריאה שנייה ושלישית בכנסת. ביום חמישי זה מתפרסם ב"רשומות" – ובקעת הירדן בידינו לתפארת מדינת ישראל.

סמוטריץ' למשטרה ופנסיה לעליון

אבל זה לא קורה. השבוע קראתי כי הסמוטריץ' ובן הגביר אומרים כי הם לא מוכנים לממשלה הנשענת על "ערבים תומכי טרור". ואם אני מבין אותם נכון שתי המפלגות ה"ערביות" הן תומכות טרור. והדבר היחיד שאני לא מבין בסיפור הזה מדוע שר המשטרה, אמיר אוחנה, לא מורה על חקירה נמרצת כנגד הטרוריסטים מבפנים. גם קודמו, גלעד ארדן, שניהם אנשי ליכוד נאמנים, לא עשה כן.

אבל בממשלת 66 אפשר לתת לבן גביר/סמוטריץ' את התפקיד ולהראות לשמאלנים מי כאן בשלטון. מרחב האפשריות למדיניות ימנית נטו גדול לעין שיעור. אפשר אפילו להכין את התשתית ל"מלכות ישראל". אפשר לחלק את תפקיד היועץ המשפטי לשלושה – לפלילי, לאזרחי ולמתן עצות וכך להפסיק את שלטון הפקיד הזה שמפריע לשלטון הרוב. אפשר לקבוע כי גיל הפרישה של שופטים יהיה 60 – ובכך להיפטר מכל שופטי בית המשפט העליון.

אבל אין לימין 66 מנדטים, יאמר הספקן. ליברמן וסער אמרו שהם לא משתתפים. וגם בנט משחק אותה קשה להשגה. אז אין 66 וכל הסיפור דלעיל הוא שטות גמורה אחת.

נתניהו לאו"ם

מי שחושב כך – טועה. יש לליכוד ממשלה של 66. המכשול היחיד הוא שמו של ראש הממשלה מקרב חברי הליכוד. אם מחר הליכוד מודיע כי יריב לוין או ישראל כץ או מירי רגב הם מועמדיו לתפקיד – יש קואליציה ימנית של 66. ליברמן יהיה שר אוצר, בנט יהיה ממלא מקום ראש הממשלה ושר הבריאות (הוא מומחה לקורונה), גדעון סער יהיה שר המשפטים. וכך הלאה. הדבר היחיד שצריך לעשות זה למנות את נתניהו לשגריר באו"ם ואפילו גלעד ארדן לא יכעס כי הוא כרגע גם שגריר בארה"ב, תפקיד בו יישאר ואפשר גם לומר למר נתניהו שהוא מעבר לגיל הפרישה ויש לו פנסיה מכובדת – אז שלום ביבי.

זה התרחיש הכי מועיל לליכוד. לא רק בגלל שהוא מאפשר להקים קואליציה מיד. זה יאפשר ראש ממשלה חדש עם ארבע שנים של כהונה לזכות בפופולריות. תחשבו, חברי ליכוד יקרים, אם בעוד שנים ספורות קורה משהו לביבי – והוא פורש. מי יחליף אותו ויקבל פסק זמן להוכיח שהוא סופר-ביבי? אין כמו עכשיו להגיע ליעד: קואליציה יציבה ל 4 שנים עם ראש ממשלה חדש, נמרץ, צעיר וכל הסיכויים להמשיך לבחירות הבאות בקול ליכוד אותנטי.

 

 

 

 

 

 

שתפו: